Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Anløbne sidedørlister og vinduesviskere
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Anløbne sidedørlister og vinduesviskere

Anløbne sidedørlister og vinduesviskere 12 år, 8 måneder siden #2202

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej BMW fans,

Min E61 er efterhånden en ældre dame og denne vinter har været slem.. Vinduesviskerarme og de sorte afdækningerne på dørene er begyndt at anløbe.

Er der nogen der har erfaringer med hvad man skal gøre? Tager BMW det? Kan de males?

Jeg kan ikke være den første så jeg er nysgerrig hvad andre har gjort..

Sv: Anløbne sidedørlister og vinduesviskere 12 år, 8 måneder siden #2203

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten

Det er rimeligt nemt at svare på For der må du selv til lommerne og skifte de irrede dele. Et eller andet sted er det vel også rimeligt at man selv må betale for en udskiftning af lister, da det er på grund af alder.

Jeg synes derimod at det er urimeligt at man selv skal bekoste at skifte sine spejle da de også irrer på foden, og det må være en fejl. Men spørger man hos BMW for man at vide det er stenslag der er skyld i at de irrer.

Jeg har selv bekostet at få mine dørlister skiftet da de også var anløbet af ir, og begge mine sidespejle da de var ødelagt i bunden af ir også.

Da det var begge sider i bunden af spejlene der var anløbet har jeg svært ved at tro det skyldes stenslag.

Det må være det salt man smider på vejene herhjemme der er skyld i dette, efter min sidste tur i Tyskland hvor det sneede helt vildt på vej derned, og dagen efter på vej hjem var vejene fuldstændigt tørre, men i siderne og nødspor var der sne i 4 meters højde. Det Tyske vejvæsen må kunne noget som vi kunne lære herhjemme. Dernede var vejene knastørre og ikke som herhjemme fyldt med sjap og salt.

Så spørger du mig skulle der være en lov herhjemme hvor det var påkrævet at vi skulle køre med vinterdæk, og så skulle man stoppe med at salte på vejene.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af kenn.

Sv: Anløbne sidedørlister og vinduesviskere 12 år, 8 måneder siden #2207

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
hey

jeg har selv haft problemet med irrede lister også spejlene... som kenn skriver er det nok det nemmeste at skifte listerne de er ikke så dyre så det lige frem gør noget...
men spejlene er en anden snak alt efter hvad men har for nogen, jeg har lci folde spejle og de koster rigtig mange penge så jeg har fået det fikset hos en auto maler og så holder de nok lige et par år inden de skal skiftes:-)

pøj pøj med det

kap

Anløbne sidedørlister og vinduesviskere 12 år, 8 måneder siden #2209

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Har selv været møllen igennem på min e91'er. Det er ikke noget der er dækket af nogen form for garanti.

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Anløbne sidedørlister og vinduesviskere 12 år, 8 måneder siden #2211

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten

Nej du skal nok ikke forvente at BMW dækker dettet på en snart 10 år gl. bil

Afmonter listerne , slib dem ned , grundmal dem og beklæd dem efterfølgende med enten mat/blank sort folie eller evt. folie med carbon look.

Hvad spejl "fødderne" angår , slib ned , grundmal og efterfølgende igen mal dem med mat/blank sort maling , det holder nemt mange år igen

Mvh.
BenAnd

Sv: Anløbne sidedørlister og vinduesviskere 12 år, 8 måneder siden #2215

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Tak for input..

Grunden til det med BMW er jo fordi de giver 12 år på karossen.. Jeg må enten købe nye eller finde gode brugte.. Der er vist for under 1500,- for nye komplet
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder