Hej Morten
Det er rimeligt nemt at svare på

For der må du selv til lommerne og skifte de irrede dele. Et eller andet sted er det vel også rimeligt at man selv må betale for en udskiftning af lister, da det er på grund af alder.
Jeg synes derimod at det er urimeligt at man selv skal bekoste at skifte sine spejle da de også irrer på foden, og det må være en fejl. Men spørger man hos BMW for man at vide det er stenslag der er skyld i at de irrer.
Jeg har selv bekostet at få mine dørlister skiftet da de også var anløbet af ir, og begge mine sidespejle da de var ødelagt i bunden af ir også.
Da det var begge sider i bunden af spejlene der var anløbet har jeg svært ved at tro det skyldes stenslag.
Det må være det salt man smider på vejene herhjemme der er skyld i dette, efter min sidste tur i Tyskland hvor det sneede helt vildt på vej derned, og dagen efter på vej hjem var vejene fuldstændigt tørre, men i siderne og nødspor var der sne i 4 meters højde. Det Tyske vejvæsen må kunne noget som vi kunne lære herhjemme. Dernede var vejene knastørre og ikke som herhjemme fyldt med sjap og salt.
Så spørger du mig skulle der være en lov herhjemme hvor det var påkrævet at vi skulle køre med vinterdæk, og så skulle man stoppe med at salte på vejene.