Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Bil ryster i tomgang ved kold motor
(0 viser) 
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Bil ryster i tomgang ved kold motor

Bil ryster i tomgang ved kold motor 12 år, 8 måneder siden #2182

• madskoelby
Hej med jer!

Tak for et godt forum først og fremmest.

Jeg har en E61 fra 2008 med automatgear - når jeg starter bilen og begynder at køre (læs: ved kold motor), så kører bilen ganske fint når jeg har gas på, men idet jeg slipper gassen og omdrejningerne falder, så kan jeg mærke rystelser i bilen. Det går over når motoren er varm.

Kan man justere tomgangen på en kold motor eller kan det være noget i vejen? Jeg mener jo bare, at en motor ikke burde ryste så meget mere, bare fordi den er kold, men måske jeg tager fejl - er der andre der oplever det samme?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen Mads

Sv: Bil ryster i tomgang ved kold motor 12 år, 8 måneder siden #2183

• jacobniell
Du er mok nødtil at skrive lidt mere om bilen og ikke mindst motoren er det en diesel eller benzin motor hvor stor er den osv

Sv: Bil ryster i tomgang ved kold motor 12 år, 8 måneder siden #2184

• madskoelby
520d Touring, 163 HK.

Bilen er fra november 2008 og har gået 170000 km.

Har overholdt alle service ved BMW og har netop fået skiftet olie, oliefilter, brændstoffilter, mikrofilter for 3500 km siden. osv.

Hilsen Mads

Sv: Bil ryster i tomgang ved kold motor 12 år, 8 måneder siden #2185

• jacobniell
Så vil mit bedste bud være at du har defekte gløderør eller din styrbox til samme ikke virker...
Jeg havde samme problem med min 120dA og den fik 4 nye gløderør og en nyt gløderørsrelæ...

Bil ryster i tomgang ved kold motor 12 år, 8 måneder siden #2186

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jeg synes også det lyder som om det er i gløderørs afdelingen. Det rigtige må være at få den sat til en BMW tester og se hvad den melder af fejl.
i3 REx 2014

Sv: Bil ryster i tomgang ved kold motor 12 år, 8 måneder siden #2187

• madskoelby
Okay - det er godt at høre nogle kompetente bud, men tester BMW ikke bilen igennem ved service? Det har været der før service også... Men jeg skal over til Kenn og have fikset mit ledningsnet til bagklappen, så må jeg høre ham om han kan finde fejlen
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder