Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

DÃ¥rlige radiosignaler E60
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: DÃ¥rlige radiosignaler E60

Dårlige radiosignaler E60 12 år, 8 måneder siden #2124

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hei!

Har hatt bilen på lakkering og der har blant annet taklingen på høyre side blitt dementert. Når jeg nå har fått tilbake bilen er det enormt dårlige radiosignaler.

Før hadde jeg konstant rundt 10 stabile radiokanaler.

Nå har jeg kanskje 2, men disse kommer og går akkurat som de vil. Plutselig har jeg 10, men så detter alle ut. Har noen vært borti tilsvarende? Kan det ha en sammenheng med denne taklisten?

Eller kan det være helt tilfeldig og CIC spilleren defekt?

Tips og ideer mottas med takk!

Sv: Dårlige radiosignaler E60 12 år, 8 måneder siden #2125

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Du lyder da godt nok rigtigt trist. Men jeg er nu ret sikker på at din CIC enhed ikke er gået i stykker. For enten ville den virke eller også ville den ikke. Ved du om bilen har været løbet tør fra strøm? Og man så har sat en Booster på? For så kan man have brændt din antenne forstærker af.

Jeg er ret sikker på at det må ¨¨være¨¨alt andet end din CIC enhed, men det er super svært at komme med noget sikkert. Måske Ben And kan komme med nogen input her også?

Men ellers må du komme herover så kan vi teste det CIC enheden, for så kan vi sætte en anden CIC i og se om det er den der svigter. Men som skrevet tror jeg ikke den fejler noget.

Har du haft en original BMW tester på?

Håber du får løst dit problem for det er da bare for ærgerligt at slås med.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Dårlige radiosignaler E60 12 år, 8 måneder siden #2127

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Ud fra det du beskriver de har lavet ved bilen ( udvendig tagliste af/på ) , så burde det ikke kunne have haft nogen indflydelse på din radio modtagelse.

Som Kenn skriver kan en eventuel overspænding i forbindelse med en "jump start" godt ødelægge antenne -forstærkeren ( sidder under loftet på bagruden i højre side ) , hvis du har mulighed for det kan du eventuelt prøve at skifte denne ( med en fra en skrotbil hvis muligt , de er dyre at købe nye ! )

Derudover er der ellers kun at få en tester på og se om der ligger nogen fejlmeldinger som kunne indikere hvor fejlen måtte ligge , tror ligesom Kenn også at det er usandsynligt at det skulle være din CIC der er blevet defekt.

Du har ikke fået en anden telefon ? eller andet elektronisk udstyr på dig som udsender radiosignaler ? ( forstyrre din bil radio-modtagelse ), eller er der måske opsat en ny mobiltelefon mast i dit område ? , kan også forstyrrre radio modtagelse

Mvh.
BenAnd

Sv: Dårlige radiosignaler E60 12 år, 8 måneder siden #2133

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Takk for tilbakemelding gutter. Radiosignalet i E39'en og F01'en er fortsatt de samme, så jeg tror nok ikke det er noe med sendingene her i området.

Det kan godt være at lakkverkstedet har spilt musikk av bilen mens den har stått inne og at de deretter har tømt batteriet. Om jeg ikke husker helt feil var bilen litt "tungstartet" når den ble hentet og det var ingen radiokanaler tilgjengelig.

Her er radioen normal, med mange kanaler (flaks når jeg lagde denne filmen):

Slik oppfører den seg nå:

Jeg skal se om jeg ikke får til noe, hvis ikke kommer jeg ned til deg ganske snart Kenn. Da kan vi kanskje titte litt på rattvarmen og du kan få ordne siste del av connected drive (mangler kabel fra CIC til USB for plugin funksjon).

Sv: Dårlige radiosignaler E60 12 år, 8 måneder siden #2134

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Alpina i Norr, Du har et problem med en stel forbindelse, som de ikke har monteret rigtigt igen. Har du udvendig antenne på taget ??? Så har den ikke stel mere efter der er malet. ?
Håber det kan hjælpe dig på vej igen. Go Påske
BMW M fan

Sv: Dårlige radiosignaler E60 12 år, 8 måneder siden #2135

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Ja, bilen ble slik etter at den ble lakkert. Haifinnen er vel antenne, noe utover det vet jeg ikke. Men etter det jeg vet har ikke haifinnen blitt demontert og taket er heller ikke lakkert.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.61 sekunder