Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 Converter problem?
(0 viser) 
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 Converter problem?

BMW E61 Converter problem? 12 år, 9 måneder siden #2051

• MagnusH
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
BMW E61 Converter problem?

Jeg har tænkt mig at købe en BMW E61 530D og forleden var jeg ude at prøve sådan en. Jeg har kikket på nogle stykker og den som jeg synes kunne være spændende, havde en underlig ting som jeg lagde mærke til. Når man satte bilen i D hævede den motoromdrejningerne og de blev ved med at være højere, også når man trådte på bremsen, er dette en fejl?

Den havde lige fået nyt batteri og kan det skyldes at der er nogle adaptionsværdier der skal køres ind igen på gearkassen? Håber der er nogle andre BMW E6x ejere der kan komme med nogle svar og gerne noget brugbart viden, omkring denne BMW model som bliver og er helt ny for mig.

Mvh. Magnus
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 Converter problem? 12 år, 8 måneder siden #2077

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Magnus

Nu ved jeg at MR. B har rodet en helt masse med en BMW Converter, så han ville nok være den rette til at svare på dit spørgsmål.

Men jeg kan huske at min gamle BMW E53 gjorde det samme med gearkassen når den var kold. Kørte du bilen til den var blevet rigtig varm?

Lad os håbe at en af dem der har forstand på dette her, kommer med et brugbart svar.

Super med din opfølgning og endnu engang velkommen til.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E61 Converter problem? 12 år, 8 måneder siden #2103

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu har jeg haft spurgt nogle BMW teknikkere om dette spørgsmål og de siger samstemmende at det eneste rigtige ville være at sætte en tester på bilen og udlæse eventuelle fejl. Men det behøver ikke at være en fejl.

Nu ved jeg ikke hvor i Danmark du bor, men jeg ville lave en aftale med en af dem som bor i nærheden af dig og har det rigtige udstyr til at udlæse BMW’s data. Bede dem om at komme med en bedømmelse af bilen og ikke mindst fortælle hvad bilens system fortæller hvad der er galt.

Jeg kender et par stykker på Sjælland, og også et par stykker i Jylland som jeg kunne henvise dig til, for det er ikke ret mange der ved hvad de skal bruge de data til som de udlæser af bilen. Og så er det faktisk ikke ret meget bevendt. en FDM test kan ikke fortælle noget som helst om bilens styremoduler, den kan blot fortælle dig bilens mekaniske stand.

Som du kan se i forbindelse med den BMW E87 1 serie jeg kørte til Tyskland efter, hvor jeg satte en tester på og den kom frem med nogle rigtige grimme fejl. (Læs dyre fejl at udbedre) der var hele turen rigtigt godt givet ud i forhold til at købe en BMW man kunne have smidt en formue ud på bagefter. For det ville da være totalt nedtur at starte med at få en (ny) bil, og så skal bruge en større sum på at få den til at køre som man forventer.

Men husk uanset hvad alle andre kan og tilbyder, er der intet som ens egen mavefornemmelse der gælder. For ser bilen super velholdt ud, og har en fyldt servicebog. Så er det en rigtig godt start. Og har den ikke de tegn er det bare at sige tak for kikket og komme videre.

Held og lykke med jagten, og lad os høre og se hvad du finder.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 Converter problem? 12 år, 8 måneder siden #2105

• MagnusH
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej
Tak for det hurtige svar, det må siges at være service Jeg bor i Thisted, så vidt jeg ved ligger den nærmeste BMW forhandler i Holstebro, der er lidt langt imellem dem på disse kanter. Jeg ved ikke lige hvor nemt det vil være at få sat tester på den, da det jo ikke er min. Endnu
Min umiddelbare fornemmelse er at bilen er ret velholdt, men man kan jo godt blive snydt.
Nu må vi se hvad tiden bringer der er ikke købt noget endnu
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder