Hej
Nu har jeg haft spurgt nogle BMW teknikkere om dette spørgsmål og de siger samstemmende at det eneste rigtige ville være at sætte en tester på bilen og udlæse eventuelle fejl. Men det behøver ikke at være en fejl.
Nu ved jeg ikke hvor i Danmark du bor, men jeg ville lave en aftale med en af dem som bor i nærheden af dig og har det rigtige udstyr til at udlæse BMW’s data. Bede dem om at komme med en bedømmelse af bilen og ikke mindst fortælle hvad bilens system fortæller hvad der er galt.
Jeg kender et par stykker på Sjælland, og også et par stykker i Jylland som jeg kunne henvise dig til, for det er ikke ret mange der ved hvad de skal bruge de data til som de udlæser af bilen. Og så er det faktisk ikke ret meget bevendt. en FDM test kan ikke fortælle noget som helst om bilens styremoduler, den kan blot fortælle dig bilens mekaniske stand.
Som du kan se i forbindelse med den BMW E87 1 serie jeg kørte til Tyskland efter, hvor jeg satte en tester på og den kom frem med nogle rigtige grimme fejl. (Læs dyre fejl at udbedre) der var hele turen rigtigt godt givet ud i forhold til at købe en BMW man kunne have smidt en formue ud på bagefter. For det ville da være totalt nedtur at starte med at få en (ny) bil, og så skal bruge en større sum på at få den til at køre som man forventer.
Men husk uanset hvad alle andre kan og tilbyder, er der intet som ens egen mavefornemmelse der gælder. For ser bilen super velholdt ud, og har en fyldt servicebog. Så er det en rigtig godt start. Og har den ikke de tegn er det bare at sige tak for kikket og komme videre.
Held og lykke med jagten, og lad os høre og se hvad du finder.