Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Opgradering af sæder (E60 530d 2004)
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Opgradering af sæder (E60 530d 2004)

Opgradering af sæder (E60 530d 2004) 14 år, 2 måneder siden #185

• alsace
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn

Min bil er udstyret med halv-elektriske sæder, dvs. frem-tilbage, vippefunktion og nakkestøtte betjenes manuelt.

Jeg har fået tilbud om at købe et sæt fuld-elektriske sæder, og har i den forbindelse et par spørgsmål:

1) Jeg går ud fra, at der skal et nyt ledningsnet til. Kan du hjælpe med hvilket reservedelsnummer jeg skal have fat i?

2) Kan nakkestøtterne fra komfortsæderne (dem med sidestøtte) gå i de fuld-elektriske sæder, og vil de fungere uden yderligere modifikationer?

3) Jeg har hørt, at de fuld-elektriske sæder godt kan kodes til at virke via nøglerne på min bil, selvom den ikke har elektrisk ratstamme. Kan du bekræfte dette?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
Søren

Sv: Opgradering af sæder (E60 530d 2004) 14 år, 2 måneder siden #230

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Søren.

Ledningsnettet til de elektriske sæder du ønsker at montere i din BMW kan jeg desværre ikke give dig et varenummer på da det kræver at jeg har bilens sidste 7 ciffere.

Med hensyn til nakkestøttere fra en Comfort kabine tror jeg at det største problem er at få fat i nogle for jeg er ret sikker på at de kan monteres i sæderne.

Med hensyn til kodning kan det godt lade sig gøre og det er sådan noget der bliver kodet på vores BMW kode weekender.

Men skulle vi stå og mangle et ledningsnet på værkstedet til dine sæder ville det være noget vi selv lavede. Så kan du se bagefter om du kan se det ikke er originalt BMW

Kenn
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Opgradering af sæder (E60 530d 2004) 14 år, 2 måneder siden #233

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Søren & Kenn

Nakkestøtter fra komfort-forsæder kan ikke monteres direkte over på del-elektriske eller alm fuld-elektriske forsæder , da stængerne har en anden diameter ( de har størrer dia. på komfort-forsæder )

Færdig eftermonterings ledningsnet fra del-elektriske til fuld-elektriske forsæder findes ikke ved BMW , dette skal man selv lave/ændre , om sæde memory kan virke via. nøgle kommer an på bilens prod. data samt bilens øvrige styrebokse og deres software stand etc.

Dette er ikke et projekt for gør det "selv folk" , ønsker man en fuld-elektrisk eller komfort-kabine ( forsædene )monteret i en E60/61/E9x etc. i en med nuværrende del-elektrisk bør man få en fagmand til at gøre det ( priser vel fra 3-5.000.-kr + moms , BMW tager op til 25-35.000.-kr ! ) , da hvis det ikke gøre rigtig og efterfølgende ikke kodes rigtig på bilen ,vil dette kunne afstedkomme skader på vitale styrebokses software etc. hvilket siger sig selv igen vil være forbundet med endda meget store udgifter til følge .

Mvh.
Mr B / BenAnd
Sidste redigering: 14 år, 2 måneder siden af BenAnd.

Sv: Opgradering af sæder (E60 530d 2004) 14 år, 2 måneder siden #234

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Mr. B

Godt indspark for det er nemlig ofte at mange går forkert af en opgave fordi man tror det er bare lige. Jeg ville nu afmontere de originale nakkestøtter tilpasse stængerne og så smide dem forbi en saddelmager for så ville det kunne laves smukt og elegant. Men så er det så heller ikke lige noget man gør og ihvertfald ikke gratis.

Med hensyn til ledningerne ville jeg enten lave det selv eller købe et originalt ledningsnet til eftermonterning af sædevarme og så tilpasse det, det er gjort før men igen er det ikke noget der ikke koster noget.

Men du har ret i at man ofte ser at folk har prøvet selv og da man ikke lige har det rigtige stik eller viden så ender man med et kuldesejlet projekt eller i bedste fald noget der ikke virker. Det er super ærgligt for der er intet som at få noget i sin BMW som ikke alle andre har Og så har jeg ikke nævnt at mange af de beklædninger der sidder i bilen enten er knækket eller i værste fald nu er begyndt at rasle.

Jeg husker med alt tydelighed da jeg skulle montere mine egne komfort sæder og desværre købte jeg dem uden sædemoduler og med defekte betjenningsknapper og en motor der var stået af til at køre sædet frem og tilbage og ja jeg fik dem billigere men tror jeg brugte 25 timer på projektet og også en del penge til sædemoduler og inden jeg så mig om havde jeg brugt 8000kr. alene i originale BMW stumper. så det kan være dyrt at ikke at tænke sig godt om inden man kaster sig ud i et BMW projekt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Opgradering af sæder (E60 530d 2004) 14 år, 2 måneder siden #236

• alsace
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn & Mr. B

Dejligt med et sted, hvor man kan få så kompetente svar - tak til jer begge!

Jeg havde ikke tænkt mig at gå i gang med opgaven selv - det har jeg slet ikke evner til. Og jeg lærte hurtigt, at der ikke er ret meget, der er gør-det-selv egnet på en E60'er. Så der skal bestemt professionel assistance til.

Og i den forbindelse glæder det mig at høre at du, Kenn, giver positive svar på både ledningsnet, kodning og nakkestøtter, for jeg havde faktisk tænkt mig at hyre dig til opgaven, hvis du har lyst? Jeg kigger forbi Glostrup, eller giver dig et ring, i denne uge, så kan vi aftale nærmere.

Indtil videre tak for hjælpen

Hilsen
Søren
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.67 sekunder