Hej
At lave en "fjern" diagnose på et sådant problem via et forum er som Kenn skriver ikke muligt , ja bevars vi kan da gætte på mange ting

, men noget konkret svar vil der kun kunne gives efter selv at have taget problemet ( bilen ) i øjesyn ( bla. på en tester ).
Men skal vi "prøve" at legé med på en "gætter" .-) , ja så er der som Kenn også skriver flere muligheder , nu skriver du 2005 , men ikke hvornår i 2005 ?, dette kan have betydning , da den netop i slutningen af 2005 skifter fra at have bla. MPM modul til at have dette integreret i KGM modulet ( har med strøm overvågning/styrring at gøre ).
Personligt tror jeg ud fra det beskrevne , at det til stadighed er i CCC'en at problemet skal findes ( til den pris er jeg overbevist at den alternative forhandler har monteret en brugt CCC , hvorfor det ikke kan udelukkes at denne også kunne være defekt ), ikke mindst da intet andet efter din beskrivelse fungere , feks IHKA modulet selv om du skriver du har skiftet dette.
Omvendt igen ja så kan det også være et Bus-signal der er defekt/udeblivende ( eks. fra CAS modul'et ) hvorfor de forskellig EUC'er ikke "vågner" op , deriblandt din CCC.
Som du måske ud af dette kan læse , ja så er fejl-mulighederne mange , må sige det undre mig at den alternative forhandler ikke lavede en diagnose på bilen da de blev opmærksom på at de ikke umiddelbart kunne løse opgaven , ved at skifte CCC'en og kode denne ( undre mig dog at de ikke opdagede at noget var galt allerede da de havde monteret CCC'en , da denne skal starte op også uden at være kodet på din bil specifikt ) , kodning afstedkommer udelukkende at den tilpasses din bils parametere og udstyrs nivau.
Afslutningsvis vil jeg også pege på noget så banalt som en defekt CID ( skærmen ),for virker denne ikke , ja så kan det også afstedkomme de nævnte fejl ingen billed ( af gode grunde ) samt forstyrelser på K_Can_bus signalet , dette er nemlig også set før

, men igen det vil en tester kunne fortælle helt konkret.
Men få nu en ordentlig professionel til at kikke på din bil inden du smider flere "gode penge" efter dårlige.
Good luck
Mvh.
BenAnd