Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Idrive problemer
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: BMW Idrive problemer

BMW Idrive problemer 12 år, 10 måneder siden #1732

• Vognmaler
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej kære Mobiltekniks brugere.

Jeg er den heldige, efterhånden uheldige ejer af en bmw e60' 530i årgang 2005, den har lige siden jeg har købt bilen haft denne idrive fejl, idrive skærmen er total død, det eneste der sker er en sortskærm, samt at blæseren inde i bilen kun kan kører laveste trin, så jeg startede med at skifte blæse modstanden , men det hjalp ingen ting, derefter skiftede jeg selve panelet hvor man vælger luft hastigheden, og det hjalp selvfølgelig heller ikke , så besluttede jeg må for til sidst at køre den til Bmw, hvor jeg fik af vide at CCC modulet var defekt, dette fik jeg et tilbud på hos dem som var på 14000kr hvilket jeg takkede pænt nej tak til, så efter at have forhørt mig allemulige steder fik jeg et godt tilbud hos en (anden forhandler) på en ombytter inkl. Programmering til lige omkring 7000kr , så ringer de idag fra (den anden forhandler) og fortæller mig at de nu har sat den nye ccc i bilen samt programmeret den, men det intet har ændret, fuckkkkkkkkkkkkk på dette tidspunkt har jeg lyst til at tude, jeg har nu siddet foran pc lige siden jeg er kommet hjem fra arbejdet, for at søge på fejlsøgning muligheder på om dette problem, men uden held desværre, det eneste jeg har kunne finde er det der er skrevet herinde, men jeg håber og ber til at der skulle vil være en venlig sjæl der enten kan guide mig igennem en præcis fejlfinding eller en der kan hjælpe mig med at løse mit problem, jeg betaler gerne for det, og kører gerne langt for at få dette op at køre.
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: Idrive problemer 12 år, 10 måneder siden #1733

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Vognmaler.

Velkommen til, som du kan se har jeg ændret lidt i dit indlæg og fjernet forhandler navnet.

(forklaring følger nederst)

Men nu til dit problem.

Det var det godt nok en træls historie du beskriver her med din kære BMW. Men selvfølgelig kan den løses og nu skriver du ikke hvor fra i landet du kommer fra?

Det kan være meget svært at komme med en diagnose på en BMW, men jeg er ret sikker på at det første jeg ville gøre, var at få skiftet og kodet et nyt batteri i bilen. Det lyder som om at Bilens IBS har lukket ned for strømforbrugere. Er batteriet skiftet? For så skal det kodes til bilen.

Som du kan se kan det være mange ting, og det kræver en tester at finde ud af hvad det skyldes. Det er ikke nok at have programmeret, hvis ikke man kan finde ud af at læse hvad, det skriver man skal gøre. Så fald ikke for alle de (dygtige) folk der reklamere med at de har programmet. For det kan være mange ting der er skyld i problemerne på en BMW.

Det er blandt andet derfor at vi har en del forskellige styremoduler og BMW CCC / CIC og IDrive skærme på lager, for så er det blot at montere et system eller et styremodul, og så se om det fjerner problemet. Gør det ikke det lægger vi det bare på hylden igen, og så koster det ikke andet end tiden, på forsøget. Som selvfølgelig er langt billigere end blot at skifte BMW dele på formodninger.

Men et er sikkert, og det er vi skal nok få din fine BMW til at køre perfekt igen. Enten på den ene side af vandet eller den anden.

(Forhandlernavn fjernet.)

Det ligger dybt i mig at såfremt man på internettet som i virkeligheden, har beskrevet eller oplevet en kedelig oplevelse, men en navngiven forhandler / person. Så er det vigtigt at få forhandlerens /personens udlægning på problemet også. Det kan jeg desværre ikke tilbyde tidsmæssigt. Men ingen vinder på at starte en mudderkamp imellem forhandlere. Alene det tidsforbrug der går med dette mener jeg er bedre at bruge på at få løst problemet. For er det ikke det vi håber på at få løst.?

Jeg er klar over at der sidder nogen og ikke er enige. Men det er en af de regler der er for brug at forummet. www.mobilteknik.dk/forum/regler faktisk er det første regel, der står for brug at dette forum. For så holder vi et pænt og sobert forum at kikke i.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: Idrive problemer 12 år, 10 måneder siden #1734

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

At lave en "fjern" diagnose på et sådant problem via et forum er som Kenn skriver ikke muligt , ja bevars vi kan da gætte på mange ting , men noget konkret svar vil der kun kunne gives efter selv at have taget problemet ( bilen ) i øjesyn ( bla. på en tester ).

Men skal vi "prøve" at legé med på en "gætter" .-) , ja så er der som Kenn også skriver flere muligheder , nu skriver du 2005 , men ikke hvornår i 2005 ?, dette kan have betydning , da den netop i slutningen af 2005 skifter fra at have bla. MPM modul til at have dette integreret i KGM modulet ( har med strøm overvågning/styrring at gøre ).

Personligt tror jeg ud fra det beskrevne , at det til stadighed er i CCC'en at problemet skal findes ( til den pris er jeg overbevist at den alternative forhandler har monteret en brugt CCC , hvorfor det ikke kan udelukkes at denne også kunne være defekt ), ikke mindst da intet andet efter din beskrivelse fungere , feks IHKA modulet selv om du skriver du har skiftet dette.

Omvendt igen ja så kan det også være et Bus-signal der er defekt/udeblivende ( eks. fra CAS modul'et ) hvorfor de forskellig EUC'er ikke "vågner" op , deriblandt din CCC.

Som du måske ud af dette kan læse , ja så er fejl-mulighederne mange , må sige det undre mig at den alternative forhandler ikke lavede en diagnose på bilen da de blev opmærksom på at de ikke umiddelbart kunne løse opgaven , ved at skifte CCC'en og kode denne ( undre mig dog at de ikke opdagede at noget var galt allerede da de havde monteret CCC'en , da denne skal starte op også uden at være kodet på din bil specifikt ) , kodning afstedkommer udelukkende at den tilpasses din bils parametere og udstyrs nivau.

Afslutningsvis vil jeg også pege på noget så banalt som en defekt CID ( skærmen ),for virker denne ikke , ja så kan det også afstedkomme de nævnte fejl ingen billed ( af gode grunde ) samt forstyrelser på K_Can_bus signalet , dette er nemlig også set før , men igen det vil en tester kunne fortælle helt konkret.

Men få nu en ordentlig professionel til at kikke på din bil inden du smider flere "gode penge" efter dårlige.

Good luck

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af BenAnd.

Sv: Idrive problemer 12 år, 10 måneder siden #1739

• Vognmaler
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Kære Kenn & Ben And, takker Mange gange for jeres hurtige svar, og kan godt forstå jeg ikke må nævne navne på firmaer, men følte mig virklig dårligt behandlet, da jeg nu den dag idag, har smidt godt 10000kr efter bilen, kørt mange hundrede kilometer, og stadig står med det samme problem,
Nååå men nu mens jeg skriver dette indlæg ringer firmaet til mig, og fortæller mig de ikke kan gøre mere, de forlanger selvfølgelig betaling for en ny ccc samt kodning af den , jeg har nu opgivet begge firmaer, tager nu til odense for at hente Bilen, skal lige siges jeg er fra Århus, jeg håber at en herindefra som har styr på det idrive værk vil tage sig af bilen, Kenn & Ben And jeg er mere end villig til at køre bilen ned/ Over til jer, så jeg efterhånden kan få lettet op, håber jeg hører fra en af.
OBS: Jeg vil løbende opdatere status på denne kedelige historie.

Sv: Idrive problemer 12 år, 10 måneder siden #1741

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej Vognmaler...

Rest assure for du er i gode og ikke mindst kyndige hænder her.. Der er ikke noget mere træls end problemer som bare ikke umiddelbart kan findes.. Jeg vil mene her eller i omkredsen er de mest erfarne hænder i DK når det kommer til en 5'er.

Lille indspark men du fik vel den "defekte" CCC med retur nu du måtte betale for en anden?

Jeg håber virkelig at du får løst dine udfordringer og kan begynde at nyde den fine vogn som det trods alt er!

Sv: Idrive problemer 12 år, 10 måneder siden #1742

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Vognmaleren er kontaktet med henblik på konkret aftale omkr. løsning af problemet

Mvh.
Kenn & BenAnd
Tid til at oprette siden: 0.26 sekunder