Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 lås gået i baglås.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 lås gået i baglås.

BMW E61 lås gået i baglås. 12 år, 10 måneder siden #1729

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW E61 lås gået i baglås.

Hej

Jeg har fået en knap så sjov udfordring, nemlig at forsøge at åbne en bagdør på en BMW E61 som bare ikke vil åbne. Man kan køre låsepalen op og ned og uanset om man forsøger at åbne døren udefra eller indenfor sker der intet. Både det udvendige og det indvendige håndtag virker som om det tager fat, men intet sker. Døren er bare gået i baglås.

Jeg er klar over at man kan ødelægge dørbeklædningen, men det er ikke en option, da det må kunne lade sig gøre uden at dette sker. Jeg har et stangkamera som (måske) kan køres ind i døren og se hvad der er sket, men derfra til at få åbnet døren er der et stykke vej.

Er der en herinde der har oplevet dette og måske kender en fidus til hvordan man får åbnet døren igen?

Det kunne være super at der sad en med den dybe tallerken.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 lås gået i baglås. 12 år, 10 måneder siden #1735

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Det var ikke mange svar der var kommet på mit indlæg.

Men at have en dør på sin BMW som ikke kan åbnes, og er gået i baglås er bare til at blive meget langhåret af. Om ikke andet så fordi man hiver sig voldsomt i håret.

Men her kan du se hvordan jeg fik åbnet en kundes BMW’s bagdør der var gået baglås.

BMW_DR_I_BAGLS.1Medium.JPG

Det udvendig håndtag kunne kun åbnes en smule, så var der modstand. Det hjalp ikke at forsøge og trække til, for så havde man sikkert hevet håndtaget i stykker.

BMW_DR_I_BAGLS.2Medium.JPG

Den yderste rygstøtte der sidder på ryglænet ud imod døren blev afmonteret, som det ses på billedet.

BMW_DR_I_BAGLS.3Medium.JPG

Min første tanke, med at køre et kamera ned i døren for at se hvad det kunne være, måtte jeg gå væk fra igen, da bilen som det ses på billedet var med rullegardiner i døren. Så der var bare hermetisk lukket.

BMW_DR_I_BAGLS.4Medium.JPG

Her ses det tydeligt at håntager har låst sig, og ikke kan åbnes ret meget. Når man forsøger at åbne det udvendigt

BMW_DR_I_BAGLS.5Medium.JPG

Her kan du se at jeg forsigtigt har afmonteret gummi listen, som sidder imod dørkarm og selve døren.

BMW_DR_I_BAGLS.6Medium.JPG

Når gummilisten er fjernet, kan man som det ses få en genstand ind, uden at ødelægge noget, og slå Børne sikringen fra.

BMW_DR_I_BAGLS.7Medium.JPG

Så er døren sørme åbnet, og så kan man få afmonteret dørbeklædningen, uden at skulle ødelægge den, for det ville da være ærgerligt. Bare det at skulle finde en ny dørbeklædning med airbag i. Ville være sværere end at finde en ny dør. For det er meget sjældent at der er Airbag i de bagerste døre.

BMW_DR_I_BAGLS.8Medium.JPG

Dørbeklædningen blev som det ses på billedet afmonteret, desværre var det den indvendige låsekasse som sidder i forbindelse med håndtaget, der var defekt. En ny bestilles og indtil det bliver skiftet, kan man kun åbne døren indefra.
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 lås gået i baglås. 12 år, 10 måneder siden #1738

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Sikke en kedelig situation at stå i. Godt gået med at få lukket den op igen uden at ødelægge noget.
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

BMW E61 lås gået i baglås. 12 år, 10 måneder siden #1746

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Det er også en kendt fejl på E90/E91. Min har fået skiftet samtlige låsecylindre og hængsler på BMW's regning.
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: BMW E61 lås gået i baglås. 12 år, 10 måneder siden #1748

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

jeg har kun set det en gang før på en BMW E61. men det kunne være super om man kunne mærke at det var ved at ske, for de havde bare lukket døren, og så kunne den ikke åbnes igen.

kunne du mærke på din BMW E91 at dørlåsen opførte sig anderledes, eller gik den også bare i baglås?
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder