Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Næste Projekt på min Bmw E61
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Næste Projekt på min Bmw E61

Næste Projekt på min Bmw E61 14 år, 2 måneder siden #157

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
I denne tråd kunne det være sjovt at se hvad du går og har af små projekter i din Bmw som du godt kunne tænke dig at montere eller få monteret.

Jeg har længe gået med et ønske om at give min Bmw E61 et lille facelift eller nærmere beskrevet skifte min CCC (Navigations enhed ) og min IDrive Controler.

Min nuværende Navigations CCC ser sådan her ud i bilen nu.

Pre_Lci_cccpro.jpg

Den nyere navigations CCC som kom i den faceliftede Bmw i 2007 har nu fået 8 direkte forvalgsknapper og dem kan man så programere som man har lyst til. På knap 1 kan jeg for et eksempel kode ind at når jeg trykker på den så ringer den hjem eller starter navigationen til arbejdet.

Ny_LCI_CCC-20110920.jpg

Når man jeg nu skifter min CCC har jeg besluttet mig at skifte min nuværende IDrive Controler i kardangboksen også.

Gammel_Idrive.jpg

Denne nye typer har også genvejstaster og ud over at der er lys i knapperne synes jeg den er vildt flot.

IDrive_Menu.jpg

Man skal skifte og modificere (ændre) en del da der skal en anden front på den nye CCC og det betyder at man skal have et andet klimapanel fordi knapperne er større på en LCI model end de er på min Bmw E61 2005 Pre LCI og der er en del ledninger der skal ændres, og så er der jo også lige det med at få monteret den nye IDrive i den aluplade jeg har siddende i forvejen da den nye type der sidder monteret i LCI modellen ikke har askebærer men blot et lille aflægger rum og der synes jeg personligt at det jeg har nu med et alu låg som glider over askebærer og cigartænder er meget mere elegangt og smukkere.

Jeg er selvfølgelig spændt på at se hvor mange timer der skal bruges på projektet og ikke mindst på hvor meget jeg kan kode ind i den nye opsætning i bilen.

Min første tanke var at montere CIC som istedet for en kort Dvd har indbygget hardisk og får nye kortdata ved at komme på et autoriseret Bmw værksted og blive koblet til deres tester, men har droppet tanken igen da jeg mister en del service beskeder og muligheden for at man kan benytte en del funktioner. som jeg har nu i menuen under service på skærmen.

Dette er et af mit kommende projekter og du er velkommen til at fortælle om dit herinde også
.
Vedhæftninger:
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 14 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Næste Projekt på min Bmw E61 14 år, 2 måneder siden #167

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Næste projekt på min Bmw skulle måske have heddet et af mine projekter på min Bmw E61 for her kommer der et par stykker til som jeg gerne vil have monteret i bilen også.

Lyspakke som monteres i dørene under håndtaget og i rummet nederst i dørlommen sammen med fodrums lys (lys over Fødderne) og i bunden af de udvendige spejle er det det man kalder Lyspakke i en Bmw

Billeder kommer da dele er bestilt.

Original Bmw motorvarmer som jeg har købt og som styres over bilens i drive men ikke har fået monteret endnu. Den har jeg måtte erkende at jeg ikke har mod på at montere selv for der skal bilen brændstof pumpe skiftes og tanken skal ned, så det kræver lift og det har vi droppet på værkstedet. så den monteres på et andet værksted sammen med en mekaniker som laver Bmw til dagligt

Billeder kommer af den komplette pakke af varmeren og selvfølig under monterningen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder