Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Nulstilling af aut. gear i 520d ´09 - hvad er det?
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Nulstilling af aut. gear i 520d ´09 - hvad er det?

Nulstilling af aut. gear i 520d ´09 - hvad er det? 13 år siden #1471

• Ib Olesen
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej,

Jeg har købt en tre år gammel 520d, aut. E61 med 95.000 km på klokken. Altså en LCI-model. Jeg kan forstå at man kan nulstille gearkassen, ved at foretage noget med tænding og speederen på samme tid?!?

Hvad der det man gør og hvorfor?

Har hørt, at en sådan gearkasse vil "lære" af ens kørestil? Kan det passe at efter 2 ugers kørsel i bilen (ca. 2.500 km) , at den i visse situationer skifter anderledes i gearet. Jeg har haft meget motorvejskørsel, og det er som om den er blevet anderledes (bedre) i skiftet i området 100-140 km/t. Den kører ikke så let langt op i omdrejninger og trækker derfor bedre. Lyder det helt hen i vejret?
Sidste redigering: 13 år siden af Ib Olesen.

Sv: Nulstilling af aut. gear i 520d ´09 - hvad er det? 13 år siden #1472

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Ib

For at nulstille gearkassen's adaptions værdier skal du gøre som følger :

-Sæt tændingsnøglen i pos. 2 ( uden at starte motoren/bilen )

-Tryk speederpedalen helt i bund ( ned forbi "kickdown" punktet )

-Hold speederpedalen nedtrykket i min. 30 sek.

-Slip pedalen og drej tændingsnøglen tilbage til pos. 0

Start bilen og kør , nu vil bilen så indstille sig til din aktuelle kørestil , men vær opmærksom på at den ændre sig igen af sig selv alt efter din kørestil ( "bessefar" kørsel , alm. kørsel ,el. "Brian" kørsel )

Altså som sådan ændre det ikke det store , og denne procedure kan ikke anvendes som en "raparation" af en evt. defekt aut. gearkasse ( hvis den svinger i omdr. , skifter u-normalt etc. )

Mvh.
BenAnd

Sv: Nulstilling af aut. gear i 520d ´09 - hvad er det? 12 år, 10 måneder siden #1659

• Juulonline
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Et måske dumt spørgsmål (fra en nybagt BMW ejer), men jeg har en start/stop knap, som starter bilen når "nøglen" er i nærheden. Så hvordan får jeg bilen i rette tilstand inden speederpedalen skal holdes nede?

Mvh. Henrik

Sv: Nulstilling af aut. gear i 520d ´09 - hvad er det? 12 år, 10 måneder siden #1660

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Henrik

Velkommen herinde og ikke mindst velkommen til den fantastiske BMW verden Det din BMW er udstyret med hedder Key Less Go. Det betyder at du bare skal have nøglen i nærheden af bilen, så kan du åbne døren og starte den. Desværre kommer nøglesymbolet ofte i kombi instrumentet når bilen bliver ældre, Det betyder at du skal sætte nøglen i tændingslåsen, da den skal oplades.

Det er rimeligt nemt at komme til at lave denne nulstilling af gearkassen, med Key Less Go. Du sætter dig ind i bilen og lader være med at sætte foden på bremsepedalen, så starter bilen nemlig ikke

Så følger du bare den beskrevne fremgangsmåde.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder