Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Udskift bagtøj
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Udskift bagtøj

Udskift bagtøj 13 år, 2 måneder siden #1333

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej BMW-venner...

Jeg ville gerne lige vende en lille problem stilling med jer og få jeres input..

Da jeg stadig lider af rystelser har jeg et andet bagtøj på vej fra Tyskland på en palle.. Nu da det gamle bagtøj alligevel kommer ned vil jeg skifte de tre bøsninger som holder bagtøjet.

Efter at have talt lidt med min mekaniker bliver det nok et problem at få de gamle bøsninger ud og nye i da vi ikke har det korrekte værktøj og skal højst sandsynligt bakse med det.

Jeg har fået en ide om at alternativt skifte hele bagbroen i stedet med bøsninger. En brugt bagbro koster faktisk præcis det samme som tre nye bøsninger så arbejdet vil gå med at skifte bagbroen som reelt er et "nemt" men tidskrævende projekt da alt skal flyttes fra det gamle over på det nye..!

Er der noget der taler for det ene eller det andet? Ved et skift skal bilen udmåles og det skal jeg jo ikke ved skift af bøsninger.

Hvad mener I - overser jeg noget?
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af Morten.

Sv: Udskift bagtøj 13 år, 2 måneder siden #1334

• plpoulsen
Hvor gamle er bøsningerne i den "nye" bagbro? Hvis ikke der er sat nye bøsninger i kan du ende ud i det problem at bilen stadig har rystelser og så har du ingen ide om det er fordi bøsningerne stadig er problemet da det jo er brugte bøsninger der så er monteret og derved er alt arbejdet sådan set spildt.

Hvis ikke din mekaniker kan skifte bøsningerne på korrekt vis må du finde en der kan, for hjælper heller ikke med nye bøsninger monteret forkert. Og køb nu originale bøsninger så du er 100% sikker på at det ikke er bøsningerne kvalitet der spiller en rolle hvis nu rystelserne ikke forsvinder.

Mvh Per

Sv: Udskift bagtøj 13 år, 2 måneder siden #1335

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej Per,

Den nye "gamle" bagbro kommer direkte fra Dingolfing og har kørt ca. 30. T.km. Det med de uoriginale bøsninger er slet ikke aktuelt. Jeg kan købe de originale direkte til lavere priser end de uoriginale

Efter at have summet lidt over det i dag skifter jeg bagtøjet og ser resultatet. Det er ikke en stor opgave da det har været løsnet inden for de sidste 12 måneder og så må jeg tage en beslutning derefter!

Tak for dit svar!

/Morten
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder