Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 Knirkende udstødning
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 Knirkende udstødning

BMW E61 Knirkende udstødning 13 år, 3 måneder siden #1141

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW E61 Knirkende udstødning

Hej

Her til aften da jeg kom hjem med bilen efter at have kørt små 25 km og skulle parkere bilen knirkede og knagede min udstødning helt vildt og der kom en stank af varm bil i hovedet på en da man steg ud af bilen. Lidt ligesom hvis man havde været ude at race og det var ikke tilfældet her, kan det mon skyldes at bilens partikelfilter havde været i gang med at rense sig selv? for det er ikke noget jeg har oplevet før.

Måske en af jer har et bud på om det kan være partikelfilteret der har været i gang, og måske selv har oplevet dette på jeres bil.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E61 Knirkende udstødning 13 år, 3 måneder siden #1142

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Igen

Nu var det selvfølgelig med en vist spænding jeg startede bilen her til morgen da jeg skulle ud og køre igen og der var selvfølgelig ikke noget i vejen. Da jeg kom fra og slukkede bilen sagde den lidt men intet i forhold til det der fik mig til at lave indlægget herinde for det var helt vildt.

Men JCO ringede til mig og fortalte at han havde set indlægget herinde og han havde også oplevet det på hans BMW E60 545 som er en benzin model så det må åbenbart være en måde udstødningssystemet på en BMW arbejder på når der skal renses katalysator eller partikelfilter.

Jeg må have fat i en af de BMW teknikere som jeg kender og høre dem om dette er helt normal og ikke mindst om det er muligt på en eller anden måde at se programmet på en tester eller på anden måde finde ud af om man kan opdage at den udrensning sker så man ikke afbryder den inden den er færdig. Dette vil da være en smart løsning.

Har ingen af jer andre oplevet dette fænomen med jeres BMW?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 3 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 Knirkende udstødning 13 år, 3 måneder siden #1143

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Altså min "gamle" 525d renser filteret ca. hver 14 dag (2000 km). Bilen "hakker" lidt og man kan tydeligt høre at bilen brummer mere. Bliver som du nævner varm og lugter lidt mere. Man er normalt ikke i tvivl om den renser.

Brug din Dis til at sætte en regenerering i gang næste gang bilen bliver varm og kør en tur på 30 min på motorvejen ved jævn hastighed..
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder