Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW 530d E60: Dørene knager... :-(
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW 530d E60: Dørene knager... :-(

BMW 530d E60: Dørene knager... :-( 13 år, 4 måneder siden #1093

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej alle,

ved ikke om der er andre som oplever dette, men her er problemet.

Mine døre - især venstre fordør- knager en hel del når man køre på lidt ujævn vej eller henover bump og asfalt som er repareret - og dét er der temmelig meget af i storKbh. området.

Det må være når karossen vrider sig en lillebitte smule ved ujævnheder.

Jeg havde også emgang en 525i E39, og dén knagede også i dørene...

Hvis jeg ruller vinduet en lillebitte smule ned, eller meget ned, så stopper knageriet, så måske har det noget at gøre med selve ruden lukker for hårdt eller at det er selve ruden som gnider imod dér hvor den rører ved dørkarmen når den er lukket.

Har prøvet at smøre med noget vaseline , men kan ikke rigtigt få det til at stoppe.

Er der andre der har oplevet dette og evt. fundet en løsning?

Jeg ved godt at jeg er en smule hysterisk, men min BMW skal være perfekt!!

Mvh

Peter
Sidste redigering: 13 år, 4 måneder siden af Peter530d.

Sv: BMW 530d E60: Dørene knager... :-( 13 år, 4 måneder siden #1095

• jan_dk
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Peter,

Jeg havde helt tilsvarende problem med min E60, og forsøgte også meget indtil jeg spurgte om råd hos BMW.

Det er den øverste del af gummilisten på døren som giver lyden.

Jeg kunne købe en rulle "knirke tape", det minder mest om almindeligt klar tape du køber alle steder. Denne havde dog en meget glat overflade.

Denne tape sætter man på indersiden af karrossen/dørkarmen, der hvor døren lukkes i, således at gummilisten på døren sidder mod tapen når døren er lukket, og ikke karrossen.

Vupti, så var alle knirke/knage lyde væk!

Om BMW har lavet en andet gummuliste efterfølgende som ikke giver denne knagen ved jeg ikke, dette må jo siges at være en lidt utraditionel løsning, men det virker. Mit holdt i flere år indtil jeg solgte bilen.

HÃ¥ber du kan bruge svaret.

Jan

Sv: BMW 530d E60: Dørene knager... :-( 13 år, 4 måneder siden #1096

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Øv knirkelyde fra døren kan drive en til vanvid..!

Jeg har også hørt at tapen skulle virke men det er vist dyrt men Jan har ret i hvad det er der knirker!

Min erfaring som jeg har brugt igennem mange år er er en Sonax gummiplejestift med hjortefedt (Hirschtalg) Den er svært at finde men du kan finde den på ebay.de eller som jeg har gjort spurgt hos Sonax i Danmark.

Den koster 2-3 euro i Tyskland på ebay!

ALDRIG nogensinde bruge noget som helst med Silikone for det gør det 100 gange værre!!

Sv: BMW 530d E60: Dørene knager... :-( 13 år, 4 måneder siden #1097

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jeg har haft et par biler på værkstedet hvor vi skiftede dørlisten (Den sorte liste som sidder monteret på bilen) og afmonterede dørbeklædningerne for at se om man havde haft dem afmonteret og glemt at montere de sorte gummi pakninger som sidder på hver klips som holder dørbeklædningen fast på døren. Det har fjernet den knirkene lyd der kom når man kørte over et ujævnt stykke vej eller på et bestemt omdrejningspunkt fra motoren.

Bemærk at afmontere du dine dørbeklædninger på bilen skal der en tester på for at slukke Airbag fejl som kommer, når dør beklædningen afmonteres.

Men som Peter nævner kan man blive vanvittig af at der er der rasler eller knirker når man kører i sin bil.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder