Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Vognen går ikke i dvale!
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: Vognen går ikke i dvale!

Vognen går ikke i dvale! 13 år, 5 måneder siden #1006

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej,

Jeg har haft lidt problemer med at bilen relativt hurtigt begyndte vise batterisymbolet. Her til aften tog jeg min Dis og lavede en diagnose og jeg kan se at der er et modul der gør at bilen ikke falder til ro. Der stod at det var et ukendt modul på "diagnosis adress 95" og det var sket 26 gange og senest da jeg parkerede bilen!

Måske der var en der havde lidt mere info på "Adress 95"?

Jeg lagde også mærke til at jeg havde 80 minutters "closed circuit på 80-200Ma" hvis det havde noget at skulle have sagt! Jeg vil selvfølgelig trille til min mekaniker men det er jo rart at være lidt forberedt
Sidste redigering: 13 år, 5 måneder siden af Morten.

Sv: Vognen går ikke i dvale! 13 år, 5 måneder siden #1007

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten

Får du High risk of discharge i bilens IDrive skærm når du sætter tændning på bilen når den har været gået i dvale? jeg har i øjeblikket en kundebil der driller mig og er igang med at pille et modul fra af gangen indtil jeg rammer det rigtige.

Det er nemligt sikkert at der er et modul der ikke lukker ned eller eller der er monteret noget som bruger for meget strøm når bilen går i dvale.

Det kan også være dit batteri der driller så det bør du have tjek på som det førte inden du bruger en masse tid på alt andet.

måske Mr. B har et bud til en løsning her?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 5 måneder siden af kenn.

Sv: Vognen går ikke i dvale! 13 år, 5 måneder siden #1008

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Svært at pege på noget når man ikke ved hvad der måtte være af monteret ekstra udstyr , u-org. håndfrisystem , DVD afspiller , mp3 afspiller eller ligende u-org udstyr er oftes grunden til sådanne fejlmeldinger.

Dog kan et batteri der er på vej til at "dø" , en defekt IBIS , eller et defekt MPM modul , kan også være grunden til sådanne fejlmuligheder , så fejlmulighederne er desværre mange.

Ikke noget man "sådan lige" kan "fjerndiagnostisere"

Mvh.
Mr.B
Sidste redigering: 13 år, 5 måneder siden af BenAnd.

Sv: Vognen går ikke i dvale! 13 år, 5 måneder siden #1016

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej Begge,

Selvfølgelig kan I ikke fejldiagnose på afstand Der er grænser for mine forventninger til jer

Det var mere adresse 95 som jeg var nysgerrig på. Jeg har haft en lille mistanke til FLA så jeg pillede stikket af satte en Ctek lader på og holdt øje med om den konstant var grøn for vedligeholdelse af batteriet.

Her 2 dage efter laderen har jeg 12.25v på polerne i motorrummet så jeg tror jeg indtil videre har fred for batteri ikonet i I-drive..
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder