Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 / E60 Media CIC
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW E61 / E60 Media CIC

BMW E61 / E60 Media CIC 13 år, 8 måneder siden #762

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Her ser du hvad det kræver at opgradere sin BMW E60 / E61 med BMW CIC system. Og dertil kommer en del kabler og USB tilslutninger. Den indbyggede harddisk er en fornøjelse at bruge i hverdagen for ikke at nævne at kortet over hele Europa er på harddisken også. Efter kort version 2010 er Danmark og Sverige ikke på samme kort mere og det betyder at du skal skifte DVD på alle andre BMW navigationssystemer end CIC systemet.

BMWCICMedia1Medium.jpg

Her ser du skærmen til et BMW CIC navigationssystem og som det kan ses er skærmen helt sort i bagrunden, det er selvfølgelig også en HD skærm. Glasset som normalt sidder monteret foran BMW IDrive skærmen er også fjernet da genskær ikke er et problem da skærmen som nævnt er helt sort.

BMWCICMedia2Medium.jpg

BMW CIC enheden har kun et DVD drev da alt kort (Navigations) materiale er lagt ind på den indbyggede harddisk. Derfor er det også muligt at afspille en DVD film direkte fra enheden. Den viste enhed har ikke indbygget DAB men til gengæld er det muligt at afspille over 12 000 net radio stationer. Og de er faktisk i en bedre kvalitet da de ikke som DAB i Danmark pludselig bliver mekanisk og forsvinder.

BMWCICMedia3Medium.jpg

Når vi skal montere BMW CIC navigation i en BMW årgang 2004 til 3ede måned 07 hvor den faceliftede BMW LCI kom skal man have ændret sit klima panel, da der ellers vil komme nogle grimme kanter rundt om knapperne. Dette arbejde får vi lavet hos en anden bruger her på forummet nemlig HR. Ben And som er utrolig dygtigt og laver dette uden No Go nemlig hakker.

BMWCICMedia4Medium.jpg

Et BMW CIC system har et bredt udvalg af skærm menuer og derfor er det en meget stor fordel at have den nye BMW CIC controller monteret fordi det er super hurtigt og smart at skifte imellem menuerne. Den er som det kan ses andet sted på siden også med indbygget lys og ikke bare er den smuk den er også flot og ganske brugbar. På tide BMW så dette som AUDI har haft i en årrække på deres NMI systemer.

BMWCICMedia5Medium.jpg

Den nye type BMW Media Snap in adapter som her ses til Iphone er udover at være ganske smuk uden at der sidder en Iphone i også ganske smart da den kan afspille dine film du har liggende på din Iphone og selvfølgelig også dine MP3 filer. Henter du en APP (Program til telefonen) BMW Connected kan du læse dine mails og kalender data, og er du på Facebook eller twitter kan du også læse andres opdateringer og lave dine egne. Alt dette ved et enkelt klik.

BMWCICMedia6Medium.jpg

For at undgå at din telefon bliver for varm er der indbygget en blæser i holderen, og det er godt tænk da den sidder placeret i armlænet som man lukker ned når man har klikket telefonen ned i snap in adapteren. Det betyder dog at holderen koster en del mere end en almindelig snap in adapter, men til gengæld kan du afspille film og få adgang til en verden at smarte funktioner. Skifter du telefon fra en Iphone er prisen selvfølgelig at man også skal have en anden snap in adapter.

BMWCICMedia7Medium.jpg

Her ser du en Iphone 4 klikket i holderen og som det ses på billeder er der ny adgang til en masse hygge og keder man sig er det blot at trykke sig videre for at se eller lytte til noget andet. Jeg har haft dette BMW CIC system monteret i vores BMW E61 Demobil som heldigvis er min egen og jeg nyder meget at hastigheden er hurtig og betjeningen præcis. Systemet du har set billeder af her er et der er bestilt til en kunde så inden længe er vi 2 der har internet og en utrolig masse lækre funktioner i vores BMW E61.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E61 / E60 Media CIC 13 år, 8 måneder siden #763

• henrik_dk
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Det ser jo rigtig lækkert ud . For en gadget freak som mig, så kribler det jo i fingrene for at få fat i sådan noget!

Men hvad koster sådan en omgamg?

Sv: BMW E61 / E60 Media CIC 13 år, 8 måneder siden #765

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
drool... det ser alt for fedt ud... jeg går i tænkeboks.

/S

Sv: BMW E61 / E60 Media CIC 13 år, 8 måneder siden #766

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Henrik.

Grunden til at der ikke er prisen på nogle monteringer er at det ikke er muligt at vide hvad en montering koster i en BMW uden at kende bilens sidste 7 ciffere. De fortæller nemlig hvad bilen er leveret med fra BMW fabrikken.

Men ønsker du et tilbud til din BMW er du velkommen til at smide mig en mail, så kan jeg give dig et overslag på montering af BMW CIC.

For øvrigt velkommen til.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 8 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 / E60 Media CIC 13 år, 5 måneder siden #1048

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Har nu kørt med mit CIC/Combox set up i 2 uger. Hvad skal jeg sige, det er helt vildt så fedt det er.

Har nu upgradet min telefon til Iphone 4 og installeret BMW connected. Det er vild de fede features det giver. Musik fra Iphone, med cover art, WEB radio fra hele verden, film og ikke mindst direkte adgang til kalender i bilen. Hver dag jeg "leger" med set up'et, finder jeg nye spændende ting det kan. Det næste jeg skal lege med er internetdelen, som jeg endnu ikke har udforsket.
Kvaliteten af skærmen på CIC er vild fed, jeg glæder mig hver gang jeg ser det.

Jeg kan kun sige det er den fedeste upgradering jeg indtil dato har lavet på min bil, og jeg har efterhånden lavet en del. Kan kun sige tænk ikke over det---- gør det.

De bedste sommerhilsner

Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.23 sekunder