Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Apple TV i en E60 , er det muligt ? Ja :)
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.

EMNE: Apple TV i en E60 , er det muligt ? Ja :)

Apple TV i en E60 , er det muligt ? Ja :) 10 år, 6 måneder siden #5241

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Forum

Vil lige dele dette med Jer

Har "leget" lidt med tanken om det kunne lade sig gøre at montere Appel TV i en bil , nærmer betegnet en BMW E60'er.

Så her i Pinsen har jeg så "leget" lidt videre med ideen , det blev så i min egen E60 , at "slaget" skulle stå med et sådant forsøg.

Og jo det kunne sørme lade sig gøre , og lad det være sagt med det samme , det er ikke for folk der søger en " billig" løsning , det er nemlig desværre ikke helt billigt.

Det har så vist sig at der er et par måder at lave/konfigurere det på :

1 : Med et Appel TV af enten 2nd eller 3nd Rev-1 , hvor man enten montere en mobil 3G/4G router til at oprette WiFi nettet , eller alternativt bruger sin telefon til "hotspot" og derved opretter et WiFi net.

Disse løsninger giver alle de mulighder der er ved alm. Appel TV som man kender det inde fra stuen af

2 : Med en 3nd Rev-2 enhed , her kan man så streame direkte fra telefonen ( gør den så via Bluetooth ) uden at et WiFi net er nødvendig , dog er der den begrænsning at man ikke kan streame film fra nettet ( net-TV eller nyhder , YouTube etc. ) , men dog evt. video der måtte være optaget med selve telefonen , dog kan man hvis behovet skulle opstå , også her bare oprette "hotspot" med telefonen og igen oprette et WiFi net , så er der også her 100% udnyttelse som i løsning 1.

Kan kun sige det virker virkelig rigtig godt , det uanset om man vælger løsning 1 el. 2 , og "Wov en blæreeffekt"

Her så lige beviset

image3.JPG

image2.JPG

image1.JPG
Sidste redigering: 10 år, 6 måneder siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Kap, Deljeh, please

Sv: Apple TV i en E60 , er det muligt ? Ja :) 10 år, 6 måneder siden #5245

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Godt gået flot arbejde
Sidste redigering: 10 år, 6 måneder siden af BenAnd.

Sv: Apple TV i en E60 , er det muligt ? Ja :) 10 år, 6 måneder siden #5248

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Det er en super smart måde at få mulighed for at streame fra sin iPhone, på et BMW CCC navigationssystem. Og som du ganske rigtigt selv skriver er det en rigtig blæreløsning at have monteret i sin BMW. Glæder mig til at se det i live en dag.

Godt arbejde den herre og tak for at dele det med os andre herinde..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Apple TV i en E60 , er det muligt ? Ja :) 10 år, 6 måneder siden #5259

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Meget interessant - men jeg forstår ikke helt hvordan "broen" fra telefon til CCC/CIC er lavet?

Streames signalet via Bluetooth?

Sv: Apple TV i en E60 , er det muligt ? Ja :) 10 år, 6 måneder siden #5260

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Som skrevet i mit indlæg er det "både og"

Man kan som nævnte vælge at "streame" via Bluetooth , men det er så kun lyd ( musik ), still billeder fra telefonen , samt surfe på nettet ( uden levende billeder ) , vil man kunne surfe og også kunne "streame" levende billeder ( net TV , nyheder , YouTube , etc. ) skal man enten bruge telefonens egen internetdeling til at oprette et "hotsport" ( dermed etablere et WiFi net ) eller man skal montere en fast trådløs router med eget SIM kort ( så der er et fast WiFi net i bilen hele tiden når den er startet/tændt , dog er dette en noget dyrere løsning ,grundet abonnent mv. oveni ).

Håber dette gør det lidt tydeliger

NB : Kan oplyse at jeg har "rodet" lidt mere med det , og jo det kan også laves selv om der ikke er navigation Professional i bilen , med en alm. radio M-ASK eller Business M-ASK er det også muligt , her vil det dog kræve en anden type interface samt en lidt anden betjenings konfiguration.

Mvh
BenAnd

Sv: Apple TV i en E60 , er det muligt ? Ja :) 10 år, 6 måneder siden #5263

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Jeg er sgu nok blevet lidt langsom i opfattelsen på mine gamle dage, for jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår endnu hvordan de enkelte dele spiller sammen, og over hvilke forbindelser

Er det AppleTV der er koblet til bilens iDrive system via Bluetooth eller er det telefonen?

Ser "kæden" sådan her ud?

BMW <- Bluetooth -> AppleTV <- Wifi -> iPhone som wifi hotspot <- Mobildata -> Mobiludbyder

eller sådan her:

BMW <- Bluetooth -> iPhone <- AirPlay -> AppleTV <- Wifi -> Telefon som wifi hotspot <- Mobildata -> Mobiludbyder

Mvh.

Thomas
Sidste redigering: 10 år, 6 måneder siden af t33j4y.
Tid til at oprette siden: 0.52 sekunder