Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Dæk støj
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Dæk støj

Dæk støj 12 år siden #3501

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
hej bimmer venner

jeg har for nogen uger siden montagret mine vinter dæk. kører på 17" 225-55 britstone LM-22 RFT!
Havde dem også sidste år… nå til sagen…

De har såden en meget "syngende" lyd i kabinen når jeg køre motor vej, ( det er ikke bare alm dæk støj) det sjove er jeg fik nye bag dæk sidste år og valgt og sætte dem foran i år, med dette resultat…nederen så i går byttede jeg så rundt og nu er der ikke noget særligt..!

Der er igen tvivl om at der SKAL nye for dæk lige om lidt.. gider næsten ikke shoppe 2 nye for dæk hvis de har sådan en syngende lyd…ps. min bil er næsten lige blevet 4 hjuls udmålt…

Nogen der måske har en go forklaring, om ikke andet nogen der har haft lignede oplevelser

hold det fedt KAP

Sv: Dæk støj 12 år siden #3503

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej KAP

Lyder lidt som dine dæk har slidt "hæl / tå" , det kan du nemt afprøve ved enten at bytte dem sideværts ( ja , ved godt at ved omdr. Bestemt dæk ruller de så den "forkerte" vej rundt ) , hvis "syngeriet" forsvinder , ja så er der tale om ovenstående fænomen , kan også mærkes ved at føre hånden hen over dækkene og derved mærke om der mere "modstand" den ene vej , typisk modsat kørsels retning.

Skal du ud og købe nye vinterdæk kan jeg varmt anbefale Conti , de er som "skabt" til specielt BMW'er , gælder også deres sommerdæk.

Mvh.
BenAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Dæk støj 12 år siden #3511

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
hey BenAnd

kan den lyd komme fra bag dækene..? det var dem der staret med at have de meget slidte dæk, men som jeg skrev er de nu flytte foran og det er "næsten" forsvundet..men for dæk er totalt færdige, de er nok lige på grænsen til lovlige… bag dækebne er helt frisk har kun kørt sidste vinter…

men køre jo allerede med conti sommer og de spiller bare… så det kan da være man bare skulle shoppe 4 nye…

kap

Sv: Dæk støj 12 år siden #3525

Hej
Har oplevet det samme det er i bag det skete for mig har fået at hvide at det er et kendt problem med det dæk fabrikat.
Jeg køber aldrig dette mærke igen.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: Dæk støj 12 år siden #3557

• madskoelby
Jeg har netop købt sprit nye Continental TS810 og fået firehjulsudmålt bilen samtidig, det er simpelthen en fornøjelse, det føles som om man kører på en glasplade (der hvor vejen tillader det naturligvis) og jeg synes ærligt talt ikke der er mere støj end når jeg kører med sommerdæk.

Continental kan klart anbefales, jeg har dog Bridgestone Potenza sommerdæk på, her har jeg ikke noget at sætte en finger på.

Sv: Dæk støj 12 år siden #3559

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
ville der være noget problem "altså lovligt" at bare sætte nye for dæk eks. conti og så rulle vinter sæsonen færdig på de ellers helt nye bag dæk fra bridgestone…?? det er vel ok at køre med forskellige dæk bare det er par vis..?

takker KAP
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.50 sekunder