Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

CIC controller i en Pre-LCI E60
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: CIC controller i en Pre-LCI E60

CIC controller i en Pre-LCI E60 14 år, 1 måned siden #241

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Som overskriften antyder , ja så er det endelig lykkeds mig at få monteret en CIC-controller i min 12/2003 E60 , et "projekt" der nu har været ca. 1 år undervejs.

Lysten til dette "projekt" blev "grundlagt" efter en tur i en E6 LCI hvor en sådan controller ( I-Drive controller ) var montret ( Ab Werk ) i sammenhæng med dennes fabriks monterede LCI-CCC.

Kombinationen CIC-controller og LCI-CCC var kun et "tilbud" i en snæver preiode for BMW E60/61 modeller , nemlig fra Sept. 2008 og til Marts 2009 , hvor man gik over til CIC navigation ( harddisk basseret ).

Efter utallige forsøg , timelange gennemlæsninger af div. forumer , mail korrospondace "world wide" blev det mig klart at det "kunne" lade sig gøre at eftermontere , ihvertfald i E60/61 prod. efter 09/2005 , dette gav "blod" på tanden til at fortsætte med at finde en løsning , så det måske også en dag kunne lykkeds i min "gamle" 12/2003 E60 model

Den dag kom så i denne weekend , hvor jeg fik held til at få mit "projekt" afsluttet med 100% succes.

Kan sige at det at lave træ-afdækningen om til den nye controller var det mindste i hele dette "projekt" da det "bare" krævede lidt fingersnilde og perfektionisme

Men værsgo ved selvsyn at se resultatet

IMG_0696.JPG

IMG_0744_2011-10-18.JPG

IMG_0745.JPG
Vedhæftninger:
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: CIC controller i en Pre-LCI E60 14 år, 1 måned siden #244

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Det er så seriøst godt gået Desværre skulle det ikke lykkes mig idag at gøre dig kunsten efter da min nye (Brugte) IDrive controller ikke virkede Så er det surt at have skilt hele bilen ad for at konstatere at man har solgt mig noget defekt

Tak for snakken og hjælpen med mine spørgsmål idag og jeg regner med at de 3 nye IDrive controllere jeg har købt virker som de skal for det er bare smart..

Når så jeg har testet dem og de bare spiller tror jeg jeg vil montere 2 for så har jeg en mere end dig

Det er bare en smuk bil du har.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: CIC controller i en Pre-LCI E60 14 år, 1 måned siden #246

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hvad betyder de forkortelser du nævner (CCC og CIC m.fl.?) og hvad er det?

Mvh Peter

Sv: CIC controller i en Pre-LCI E60 14 år, 1 måned siden #251

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

Mange af de forkortelser man bruger , og også her på forumet ( nok især Kenn & jeg selv ) er modul forkortelser på de mange moduler der findes i bla. BMW E6x serien ( mange er de samme i andre BMW modeller ), hvis man bruger de forkortelser som BMW bruger , ja så er man altid sikker på at snakke om det samme modul.

Feks , spørger du på hvad CCC står for , det betyder : Car Communication Computer ligsom CIC står for : Car Infotainment Computer , begge dele er det samme som det man i "daglig" BMW tale kalder Navigation professsional ( BMW udstyrskode : SA609 ) , der er så i dette tilfælde tale om forskellige udgaver af selve navigations hoved enheden ( årgange ) af dette system , alm CCC ( 07/2003 til 03/2007) LCI-CCC ( 03/2007 til 03/2009 ) og endelig CIC ( 03/2009 til slut prod. af E6x serien )

Snakker man M-ASK ( også kaldet alm. radio ) betyder M-ASK : Multi Audio System Kontroller , denne findes så også i en udgave med Business Navigation ( Navigation med pilevisning , dog efter 03/2007 med 2D kort visning ) , denne M-ASK har så feks. BMW udstyrskode SA606.

Nu kalder jeg så denne I-drive controller CIC-controller , men det er faktisk ikke korrekt , dens "rigtige" navn er nemlig ZBE2 ( Zentraler Bedin Einheit , version 2 ) , hvorimod den som feks. du køre med er en ZBE ( altså kun : Zentraler Bedin Einheit ), denne findes så igen i 2 versioner , nemlig eg LOW og en HIGH udgave , LOW bruges sammen med M-ASK ( alm. radio + Business M-ASK ) , og HIGH sammen med CCC enheder.

At komme ind på alle de moduler og forkortelser der findes vil fylde resten af dette forum , så det vil jeg afholde mig fra , men er du i tvivl , kan de fleste modul forkortelser findes/oversættes via en søgning på Google

Håbder dette gav dig og evt. andre en lille forståelse for hvad disse forkortelser betyder ,og er bygget op

Mvh
Mr. B
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: CIC controller i en Pre-LCI E60 14 år, 1 måned siden #252

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Super.

Mange tak.

Mvh

Peter

Sv: CIC controller i en Pre-LCI E60 14 år, 1 måned siden #253

• Kress
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Ohh shit hvor nørdet ! -men på den fede måde hvad er det som er fedt med den nye knap ? Andet end den er flottere og nyere ??

-Kress...
Pladesmed og "bule udretter" (NoPaint, DentBusters, Paintless, Chips away) hvis der er kommet buler i din bil
-Kress...
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.26 sekunder