Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

LED belysning indvendig
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.

EMNE: LED belysning indvendig

LED belysning indvendig 12 år, 9 måneder siden #1931

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej,

Jeg fik sidste år andre spejle på bilen med LED belysning... Siden har jeg glædet mig over det klare hvide lys i garagen men hurtigt blevet skuffet igen med de kedelige gule lys inden i bilen..

BMW har endelig produceret et sæt med nye LED til fodbrønden, under sidebeklædningen foran og til loftet og læselamperne. Til en E61 skal man bruge to sæt for at ramme alle pærer. (Lille og stort sæt)

Det er desværre dyrt men jeg har hele tiden ment at hvis det skulle være så skal det også være originalt fra BMW. LED er med 5700K så de er "dagslys"

Jeg har bestilt sættet så jeg laver senere et før og efter billede...

Hvad er erfaringen med nummerpladelys? Er det muligt at bruge en original lampe fra f.eks E90 eller F10 med LED? Her er der jo overvågning på pæren men måske det stadig var muligt at skifte dem?
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af Morten.

Sv: LED belysning indvendig 12 år, 9 måneder siden #1934

Hej
Det lyder spændende for jeg syntes tit man mangler noget ekstra lys jeg vil se frem til dit næste indlæg her hvor man kan se din erfaring med de nye pære.
Vh. Henrik

Sv: LED belysning indvendig 12 år, 9 måneder siden #1941

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten

Du kan bruge de org. fra en E9x serie , dog skal du lave lidt om på stikket da dette er den lille type , samt du vil skulle have kodet varm/kold overvågningen fra for ikke at få fejlmelding på nr. plade lygterne efterfølgende.

Dog kan du på div. forumer købe både komplette lygter eller bare LED pære hvor der er Can_Bus immulator indbygget.

Køre selv med de org. fra en E9x serie , og det fungere rigtig fint

Mvh.
BenAnd

Sv: LED belysning indvendig 12 år, 9 måneder siden #1951

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Mr. BenAnd

Tror du ikke de pærer Morten taler om er til kabinelys? Er der overvågning på dem også?
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: LED belysning indvendig 12 år, 9 måneder siden #1954

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Måske er det mig der er ved at blive gammel og grå. (svar ikke nødvendigt her) men jeg synes at de LED pærer ødelægger harmonien i bilen. På værkstedet har jeg fået monteret næsten det samme lys som på en operationsstue på et hospital. Og de nævnte LED pærer lyser fuldstændigt som dette, og der virker det super smart og værdifuldt, når man skal se alle detaljer.

Men inde i bilen ser det bare for meget ud og ligner noget Kina gejl. Men det kan måske skyldes at jeg ikke har set en BMW med de originale monteret i.

Ser frem til at du lægger billeder op af før og efter monteringen af de originale BMW LED pærer.

Jeg har LED pærer monteret over min bagerste nummerplade og der synes jeg det ser smart ud. Og jeg har lavet et forsøg med at skifte de pærer til mine ringe i mine LCI forlygter fra de gule til de helt hvide LED. Og de kom hurtig ud igen.

Nu har jeg ikke så mange daglige kilometer, men kører jeg en tur til vores sommerhus og lægger mig i yderste spor på motorvejen, og der ligger en bil foran mig, så går der ikke mange sekunder før den flytter sig, når jeg har mine lidt onde flammende gule ringe som kørelys. Da jeg havde skiftet til de LED pærer var det bare en i mængden og der flyttede man sig ikke..

Måske overtro eller indbildning, men så længe man flytter sig så jeg kan køre 115 km. Så er jeg glad og beholder mine (flotte) gamle grimme umoderne gule pærer.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: LED belysning indvendig 12 år, 9 måneder siden #1955

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej,

Jeg forstår Kenn's bekymring og hvis min bil var sort inden i ville jeg nok også have samme mening. Min er jo beige og den bliver lidt "tisgul" med den alm pærer så jeg tror/ håber faktisk at LED vil gøre bilen mere "skarp" indvendigt..

@Benand - tak for bekræftelsen. Måske et lille projekt sammen med en kop kaffe eller en Vand/øl i det vestjyske..
Tid til at oprette siden: 1.06 sekunder