Service & Ydelser
- Fejl
-
- Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
|
Velkommen,
Gæst
|
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.
|
EMNE: BMW udstyr som jeg bare må?
BMW udstyr som jeg bare må? 12 år, 10 måneder siden #1644
|
BMW udstyr som jeg bare må?
Nu er det jo nok svært at skjule at jeg er lidt af en udstyrs mand, når det drejer sig om min BMW E61 og forleden kom jeg til at tænke på hvilket af det udstyr jeg har i min BMW E61 var fabriksmonteret og eftermonteret. da en kunde spurgte hvad jeg havde lavet på min egen BMW efterhånden. Det kom der så beskrivelsen ud af som du kan læse nedenfor. BMW Xenonlygter (Fabriksmonteret) (Udskiftet) men opdateret med LED baglygter og LCI forlygter. med kurvelys og vognbaneskift er et must at have når man kører i kurver på en landevej, og er det monteret sammen med FLA (som selv tænder og slukker det lange lys) ja så er det en funktion man smiler over at have i bilen. BMW Aktiv styring (Fabriksmonteret) som bilen er leveret med fra BMW fabrikken. Fungere på den måde at når man holder stille skal man kun dreje rattet en halv omgang, så er forhjulene ude til den side man drejer til. Faktisk er det et udviklet sikkerhedssystem fra BMW som giver nogle fantastiske køreegenskaber som er hastigheds afhængig og giver en super køreoplevelse. BMW Klima High (Fabriksmonteret) Dette er det fuldautomatiske klimanlæg og giver mulighed for at stille temperaturen elektronisk, og faktisk er dette noget jeg aldrig rigtig har set fidussen af. Jeg stiller min temperatur sommer og vinter, og airconditions bliver jeg tør i munden og øjnene af, så det bliver kun brugt kortvarigt når der er 80 grader i bilen om sommeren. BMW Head up display ( eftermonteret ) Smider alle informationer op på forruden lige foran føren, og det er en BMW option som er rigtig smart at have i bilen. Jeg monterede det samtidigt med at jeg fik monteret et nyt instrumentbord med kopholdere, som jeg ikke begriber man kan levere en BMW med uden de kopholdere. Dog måtte jeg også have skiftet min forrude, men ventede til den der sad monteret fik nogle grimme stenslag. BMW Automatiske nedblændige sidespejle og bakspejl. (eftermonteret) Det er en løsning man nyder at have monteret i bilen, når man kører i mørke og bilerne bagfra blænder, blænder når de ikke at gøre for inden har spejlene inde som ude dæmpet sig så man slipper for at blive blændet af skarpt lys. Her kan jeg fortælle en lille sjov historie fra det virkelige liv på motorvejen. Man kører i yderste spor på motorvejen og selvfølgelig er der en der trækker ud og er ligeglad med om man er den eneste der kommer, for hvorfor vente til jeg er kommet forbi. (læs fjols) og indrømmet min tålmodighed er kort med sådan en opførsel, så jeg blinker en gang med mit lange Bi xenon lys og jeg kan se hans nakkehår og et bjerg af lys. Han trækker ind til højere og lader mig komme forbi, men kun for at trække ud igen og blinke som en sindssyg med hans lange lys, (som ikke er langt) og de gange jeg har prøvet dette er jeg ved at flække af grin for den eneste det ikke genere er mig, for mine spejle blænder automastik ned. men alla andre billister som ikke har denne funktion genere han. Vi taler ikke om at jeg kommer med raketfart 120 km/t. Måske så der er slet ingen grund til at han opfører sig sådan. BMW original alarm (Fabriksmonteret) Dette er en rigtig god ting at have på sin BMW for er der nogle der piller ved biler går den i gang med at hyle, sker dette midt om natten er der ingen tvivl om at det som forsøger nok skal holde sig væk. Det giver en tryghed at vide at de tager den næste, som ikke har alarm monteret. Faktisk ved jeg at der stort set aldrig er monteret original alarm i de BMW ér som der kommer på værkstedet efter tyveri. BMW navigation professionel (Fabriksmonteret) (Udskiftet) Dette CCC navigation professionel er bilen leveret med fra BMW fabrikken og der er vel ikke ret mange som læser dette her, som ikke er klar over at jeg har udskiftet dette med det langt nyere BMW CIC system. Men helt klart systemet man skal have i sin BMW. BMW Bluetooth med Snap in adapter (Fabriksmonteret / Eftermonteret) Biler er leveret med et Bluetooth modul som selvfølgelig ikke helt levede op til de nyere Bluetooth versioner, det betød at der kom ekko og det tog en del tid og hente informationer såsom kontakter og tidligere udgående og indgående opkald. Dette system blev udskiftet med en Combox som sammen med CIC navigation giver en helt ny verden af funktioner, streaming af musik via Bluetooth og net adgang og mulighed for løbende opdateringer. Dette system er ganske enkelt genialt og nok en af de smarteste ting der sidder monteret i bilen, hvis man som jeg gerne vil have en stor samling af musik til rådighed under køreturen. Alle musiktjenester TDC Play, Spotify, og Wimp, osv. Er understøttet og er det ikke nok er der over 10 000 radiokanaler der kan streames over nettet nemlig webradio kanaler, hvor man blot søger efter den kategori man har humør til at høre lige nu. BMW komfort læder kabine. (Eftermonteret) Min BMW blev leveret med en standard Dakota læderkabine, som dog var fuldelektrisk da bilen også havde elektrisk ratstamme havde den også den funktion der hedder CAR Key Memory (stiller sæder spejle og rat efter hvilken nøgle der låser bilen op) men efter at have set de flotte komfort sæder var jeg solgt og måtte have dem monteret i bilen også. Ved samme lejlighed fik jeg også monteret varme i bagsædet og det er noget dem som kører med nyder meget på denne årstid. Siddekomforten er uovertruffen, når man har fundet den rigtige kørestilling efter et stykke tid. BMW HIFI (Fabriksmonteret) (Udskiftet) Når man har dette system monteret fra BMW fabrikken har man diskanter monteret i dørene og bag i bilen. Og så en lille forstærkning af de 2 subber der er monteret under begge forsæder. Når man har hørt et BMW Logic 7 er der ingen vej tilbage så er det sådan et system man må have monteret i bilen. Og når man så blander det med BMW individual højtalere enheder, når man så tæt på det perfekte lydbillede i bilen. Så dette blev selvfølgelig monteret i bilen. BMW Motorvarmer (Eftermonteret) Dette med at komme ud til en opvarmet bil om vinteren er også en daglig glæde, og selvom det er en endog meget dyr løsning at eftermontere er det alle pengene værd. Hvis man som jeg ønsker at kunne styre det med en SMS når det skal starte er det noget som man skal bruge, for det koster næsten det samme som endnu en motorvarmer. Fuldelektrisk Bagklap (Eftermonteret) Dette med at komme hen imod bilen og så trykke på knappen på bilnøglen, og bagklappen åbner sig er også noget udstyr man glæder sig over at have monteret på bilen. Slut med at stille det man bærer på for at åbne klappen, for nu sætter man det bare ind bag i bilen, og trykker på knappen så lukker den selvfølgelig igen. Fuld elektrisk anhængertræk. (Eftermonteret) Alle som har prøvet at have et anhænger træk monteret på bilen, har sikkert også prøvet at banke skinnebenet imod det, så derfor var og er det en fornøjelse at have dette fulde elektriske anhængertræk monteret på bilen. Man trykker på en knap, og langsomt kører trækket frem under kofangeren og drejer sig på plades og så kan der køres men hænger. Når man er færdig med at bruge anhængertrækket trykker man på knappen igen, og så forsvinder det ind bag bagkofanger igen. Det er fuldstændig skjult, så det er en rigtig god og gennemtænkt detalje fra BMW. Automatisk dækkenåbner og luk. (Eftermonteret) (Udviklet) Det har irriteret mig grænseløst at det dækken der sidder i bagagerummet ikke automatisk lukker ned når man har haft åbnet bagklappen. For der er ikke noget mere arghhh end at skulle gå tilbage og åbne bagruden for at trække dækkennet ned igen. Man kan ikke se noget som helst ud af bagruden, så det er umuligt at køre med. Min far satte sig for at det måtte vi kunne udvikle en styring til, så det gjorde vi over nogle måneder, og det virker perfekt. Så er du også godt træt af dette kan det nu leveres som en eftermontering option. BMW Sportsknap. (Eftermonteret) Dette var noget som jeg måtte prøve og på min BMW E61 sejtrækker den mere i gearene, inden den skifter. Jeg vil på et tidspunkt se om der findes en anden software til denne option på en BMW fra 2005. det er lidt sådan en ting der er sjov at have men som jeg aldrig rigtig bruger. Fuldstændig som det med at jeg kan skifte gear manuelt, det prøves og så er det det. BMW M5 Kombiinstrument. (Eftermonteret) Mit standard Kombiinstrument som er med orange lys, har jeg fået mixed med et originalt BMW M5 speedometer og har taget visere og øjenskygger, og så fået monteret hvide dioder og det ser så elegant og gennemført ud. Det CIC system som er monteret er også med hvidt lys så det ser bare gennemført ud. Og noget som BMW fabrikken burde have monteret i alle BMW ér Som titlen på dette indlæg hedder, BMW udstyr som jeg bare må? Have montere, forklare lidt om, eller og så videre, så er det det der gør det så super at have en BMW for alt er stort set muligt at eftermontere og det er jo også derfor du læser dette fordi du er ramt af den samme interesse. Nemlig at have en BMW som man bruger rigtig meget tid og ikke mindst penge på. Jeg har en del mere udstyr monteret i min end der er beskrevet i den lange smøre og arbejder lidt på at ændre den til en BMW individual med fuld læder og så nogle andre projekter. men heldigvis kan det meste af det beskrevet udstyr ovenfor eftermonteres. Hvad har du i din BMW og ikke mindst hvad for noget BMW udstyr som jeg bare må? gælder for dig? |
|
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.
|
Sv: BMW udstyr som jeg bare må? 12 år, 10 måneder siden #1645
|
Hej Kenn,
Fin liste og jeg er generelt enig.. Jeg er meget glad for min DAB radio som jeg nødig ville undvære samt de foldbare spejle med lyspakke. PDC mangler også. Det er der på de fleste importerede biler men en dansk af oprindelse mangler tit denne option! Klima high måler om der er dug på forruden som det alm klima ikke gør.. Det er da svært at undvære - specielt når man har kørt i en bil uden! De med individualisering er blevet meget vigtig for mig. Jeg er virkelig meget glad for min farvesammensætning og træet i min bil. Jeg bruger 3-4 timer i bilen hver dag og hvis der ikke er rart at være duer alverdens udstyr ikke.. Med ny prisen på vores biler er det sjældent at vi er første ejere så der bliver brugt tid på at få bilen som man gerne vil have det. Jeg vil absolut gerne have en bil som andre ikke har.. Jeg har bla. lyst oliven træ og sort Alcantara himmel. Træet er der vist kun leveret til 300 biler World Wide. |
|
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af Morten.
|
|
Tid til at oprette siden: 0.21 sekunder