Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Parkeringssensor
(1 viser) (1) Gæst
Denne Menu er til dig der har en Bmw E60/61 og er på jagt efter noget lækkert udstyr til bilen.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Parkeringssensor

Parkeringssensor 13 år, 2 måneder siden #1222

• Per Imer
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej

Er det en voldsomt operation at montere parkeringssensor for og bag på en E61 årg. 06´?

Vh

Per Imer

Sv: Parkeringssensor 13 år, 2 måneder siden #1223

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per

Super du bringer spørgsmålet om BMW PDC (baksensorer) op da det er et spørgsmål der løbende bliver stillet af BMW ejere der ikke har denne funktion monteret på deres bil.

Jeg har nogle gange undersøgt dette og det det kræver, er at man køber ledningsnet og følere til bilen og så skal man have en PDC boks som man koder til bilen. Der er for omkring 8000 KR. men der kommer så nye kofangere som leveres umalet og de koster omkring 4600 pr. stk. så inden man ser sig om er der dele for omkring 20 000 kr. og så skal det kodes og monteres i bilen.

Jeg blev for et stykke tid siden lovet et sæt som skulle minde meget om de originale BMW dog uden at man får det visuelle op på bilens skærm i midten af instrumentbordet men med lyd, desværre har jeg ikke modtaget et demo system endnu så det virker ikke som om man har noget brugbart endnu.

Hvad er BMW PDC?

BMW PDC er følere som kan sidde monteret i kofangere foran og bag i bilen og når man så nærmer sig noget bibber PDC systemet med en lyd og er det originalt BMW får man også en visning op på bilens skærm så man også kan se hvor langt man er fra at ramme det som PDC følerene føler nærmere sig bilen, det kan være at man er ved at bakke ind til en mur og så ved man hvor langt der er inden man rammer muren. En smart detalje men som det kan ses også en detalje der koster en del penge at eftermontere på sin BMW.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Parkeringssensor 13 år, 2 måneder siden #1224

• Per Imer
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Trode bare "måske lidt naivt" at man fik sensoren lakeret i bilens farve, borede et par huller og så vupti...
Havde ikke set den med de nye kofangere.

/Per
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af Per Imer.

Sv: Parkeringssensor 13 år, 2 måneder siden #1226

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nej sådan er det ofte med eftermonterings løsninger til og på en BMW, det er som regel ikke bare lige til og det er jo også derfor det koster en del af få udstyret eftermonteret.

Derfor er det også en god ting at undersøge hvad det koster originalt som efter monterede, så man får en ide om prisen på det ønskede udstyr.
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Parkeringssensor 12 år, 10 måneder siden #1675

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Kenn,

kan du skaffe PDC sensorer - evt brugte , men af "nyere" årgang?

Jeg synes de PDC sensorer går ret ofte i stykker for t godt ord.

Jeg har snart fået skiftet dem hele vejen rundt...!! Men sådan er det vel med dén slags?

Beskrivelse: Lige nu melder den fejl på PDC´en i displayed inde i bilen, og jeg har lokaliseret fejlen.

Ser ud til at være én sensor foran og én bagved. Det mærkelige er at nogle gange fungerer de???

Så spørgsmålet er om selve sensoren reélt er i stykker eller om det er noget software der ikke spiller længere.

Men kan du ellers skaffe PDC´er til udskiftning, og kan du lave det? Eller skaffer du kun delene?

Vi ses,

Mvh

Peter530d

Sv: Parkeringssensor 12 år, 10 måneder siden #1676

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter.

Vi skal have en tester på bilen, for den fortæller hvor og hvilken føler der er defekt. Så du må en tur ud forbi værkstedet i Hvidovre. så skal vi nok få det løst også.

Super at høre fra dig.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.48 sekunder