Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Online/offline
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Online/offline

BMW Online/offline 10 år, 1 måned siden #5408

• lassehald2
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Er lige blevet ejer af en F07 fra 2009 - har efterhånden styr på udstyret i den, men een ting synes jeg er umådelig svær at få ordentligt beskrevet. Har været diverse fora igennem, men kan kun finde nogle mærkelig historier om adresser i Tyskland og jeg ved ikke hvad - og totalt fravær af 'Du skal bare ringe på det her nummer og sige, at det skal op at køre"....
Bilen har følgende som en del af sit udstyr:
6AA BMW TELESERVICES
6AB CONTROL TELESERVICES
6UH TRAFFIC INFORMATION
612 BMW ASSIST
615 EXTENDED BMW ONLINE INFORMATION
616 BMW ONLINE
8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE

Bilen er født i Italien og er så importeret til Danmark for nogle år siden.

Hvem tager man fat i for at få den 'on-line'????

VH Lasse

Sv: BMW Online/offline 10 år, 1 måned siden #5409

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Lasse

Mig bekendt er det ikke en service BMW tilbyder sine danske kunder , som jeg har fået det forklaret kan man dog ( hvis man har adgang til en tysk adresse ) tegne dette abonnement den vej rundt , mener det koster omkr. 200-250 euro pr. år.

Men ellers kontakt din lokale Aut BMW forhandler , de burde kunne fortælle dig det helt korrekt.

Mvh
BenAnd

BMW Online/offline 10 år, 1 måned siden #5410

• lassehald2
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej BenAnd, ok, tak for svaret - tror jeg kører ind til nærmeste BMW-forhandler og hører, hvad de siger.

Sv: BMW Online/offline 10 år, 1 måned siden #5412

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Lasse.

Desværre har Ben And ret i sin udmeldning. BMW har desværre valgt kun at lade biler der er fra 09 måned 2014 og frem mulighed for at tilmelde sig BMW online. Det betyder at alle andre som har et ældre BMW system i bilen skal finde en tysk forhandler at oprette et abonnement hos. Men det er langt fra alle der giver borgere i et andet land den mulighed.

Der er rigtig mange der spørger på denne BMW Online option fordi man kan se det har været muligt i Tyskland. Eller andre lande i Europa, Men det er fordi der sidder en Combox telematik og det vi bruger for at køre unden om dette i Danmark er en Combox Media. Den giver os lov til at bruge telefonens data forbindelse istedet for det monterede simkort i den Combox telematik du højst sandsynlig har i bilen idag. (Den sidder ikke i en BMW fra 2009 mener det kom i en F serie i 2012)

Men i 2009 er jeg sikker på at der ikke sidder en Combox i din BMW. Der er det et telefon modul med simkort i. Så desværre så er jeg ret sikker på at det er en option du ikke kan få i bilen. ihvertfald ikke uden at man ændre software og montere en Combox Media..

Det er en løsning BMW ikke kan tilbyde. Desværre
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: BMW Online/offline 10 år, 1 måned siden #5413

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Her nedenfor kan du følge en BMW F07 altså en 530 GT få monteret en Combox Media..Føtste link er til Mobiltekniks Facebook profil. Efterfølgene link er indlæg fra forumet herinde.

www.facebook.com/mobilteknik/photos/a.10...ype=3&permPage=1

Forum link..
www.telebil.dk/forum/24-montering-af-div...g-opdatering-af-navi
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 1 måned siden af kenn.

Sv: BMW Online/offline 10 år, 1 måned siden #5415

• lassehald2
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Ok, tak for fint svar Kenn - jeg kan godt lide dine kommentarer om F07'eren, for sådan stod jeg selv første gang jeg så den: Hvad er dog det, de har haft gang i? Men ja, piben fik en anden lyd da jeg satte mig ind i den...

Nå, jeg må lige overveje om der skal en combox i - kan godt se fidusen i det - især det med webradio,

VH Lasse
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.38 sekunder