Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Eftermontering af Navigation på F30
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Eftermontering af Navigation på F30

Eftermontering af Navigation på F30 12 år, 6 måneder siden #2501

• Rop
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Vil det være muligt at få eftermonteret navigation, som kan integreres med iDrive fik oplyst en pris på 50K fra et autoriseret BMW værksted, men synes det var lige frisk nok, da der er tale om en leasing bil

/Rop

Sv: Eftermontering af Navigation på F30 12 år, 6 måneder siden #2505

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
NÃ¥ du er ikke frisk.

Der er en forskel på at monteret udstyr på den nyere BMW F serie frem for den tidligere BMW E serie. Det betyder at man skal have nogle FSC koder (udstyrskoder til bilen) lagt ind i bilens system. Montere man et system som der har siddet i en anden BMW F serie kan man risikere at bilen snupper den tidligere bils VIN (Stelnummer) og det giver selvfølgelig nogle problemer.

Er man rigtig uheldig starter bilen ikke og når man så kører den på et autoriseret BMW værksted, ja så er alt hvad der hedder garanti forsvundet. Samtidigt kan man forvente at få en regning, som kan få de fleste til at miste det friske pust.

Skal man have eftermonteret et brugt navigations system i sin BMW F serie, skal det system der har siddet i en BMW tidligere have ændret sit indkodede VIN (Stelnummer) FØR det monteres i bilen. Det er derfor vi har en kodekasse vi kan tilslutte enheder og ændre de parametre der skal ændres INDEN det monteret i en anden BMW F serie

2012-BMW-3-Series-interior-instrumentbord.1.jpg

Jeg har brugt en del tid på at finde en løsning på at kunne tilbyde eftermontering af BMW CIC navigation professionel og BMW Combox til den nyere BMW F serie og prisen ligger omkring kr. XX,000 for begge dele.

Der er en ting man skal holde meget fokus på her, og det er at bilen når den er leaset ikke er brugernes ejendom og mister bilen sin BMW fabriks garanti, så er jeg ret sikker på at den regning der kommer efterfølgende (Hvis noget går galt) gør at man skulle have købt bilen selv. Hvis ikke leasingselskabet kræver dette efterfølgende. (Det er jeg overbevist om at de gør) det er derfor jeg altid har sagt at bilen bør være udenfor BMW’s fabriksgaranti.

Jeg har ikke moral til at sælge systemerne som gør det selv projekter hvor man sender delene og beder kunden om at montere det selv. Når jeg så fjernkobler mit kodesystem på kundens BMW. Og systemet går i sort, blot fordi kunden ikke har en kraftig lader til bilen eller andre problemer dukker op, så blot sige efterfølgende. Hey du har selv monteret det.

Eller lade kunden kører rundt med et eftermonteret BMW F serie navigations system velvidende at kommer den på et autoriseret BMW værksted, så giver det ham problemer fordi det skulle være billigt, og som følge deraf ikke er eftermonteret rigtigt.

Skal der eftermonteres (brugt) udsyr i en BMW F serie, kræver det at man går frem efter en helt klar procedure, men så er man også sikker på at det kun bringer glæde, og det tager sin tid at få det sat op rigtigt, og som alle ved er tid lige med penge. Så derfor er prisen højre på vores værksted i Hvidovre end i Polen eller Tyskland.

Ps. Emnet er meget HOT i øjeblikket og derfor dette uddybende svar.

Svarer din mail og velkommen til.

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 6 måneder siden af kenn.

Sv: Eftermontering af Navigation på F30 12 år, 6 måneder siden #2512

• Rop
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn
super godt svar, og uddybende javel ja.. men det var jo lige hvad jeg ønskede.. jeg vender tilbage når jeg har konfereret lidt med leasing selskabet.. og ved hvor jeg står præcis.

og tak for velkomsten,.. det er jo en fornøjelse at læse, men ikke mindst også se billeder af jeres fede biler... man føler sig jo som en luset amatør, når bilen bare står plain fra fabrikken.

Sv: Eftermontering af Navigation på F30 12 år, 6 måneder siden #2514

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Igen

Man kan godt eftermontere navigation i en BMW F serie. Man skal bare sørge for at det bliver gjort rigtigt. Og det betyder man skal have de rigtige FSC (Udstyrs koder) så giver det ingen problemer hverken før eller siden.

Man er ikke nogen luset amatør, bare fordi man mangler lidt udstyr i sin BMW, måske bare lidt bagud måske.

Sv: Eftermontering af Navigation på F30 10 år, 4 måneder siden #5339

• Rop
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn
først undskyld at jeg lige starter op på en så gammel tråd igen, men da emnet næsten er det samme, vil jeg alligevel tillade mig dette.

Jeg har imellemtiden afleveret min leasing F30 og købt en anden F30 istedet, denne gang med navigation indbygget. Desværre er det navigationen med den lille skærm, (magen til den som ses på billedet i den F31 som fik M-rat) jeg ville derfor høre hvorvidt det ville være muligt at skifte skærmen til den større type, og samtidig få monteret parkerings sensorer som kan vises i det store display ? der fabriksmonteret bluetooth og usb/aux tilslutning, så synes ikke der mangler noget der ? men som sagt, mere vil have mere så lydbilledet skal der måske også pilles lidt ved afhængig af budget.

på forhånd tak, og igen undskyld for at hijacke en gammel tråd.

Sv: Eftermontering af Navigation på F30 10 år, 4 måneder siden #5340

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej ROP.

Du skal ikke undskylde, det emne du tager op her er der mange BMW ejere der sender en mail og spørger om. Såfremt bilen er født med det lille navigationssystem kræver det at man køber det professionelle og samtidigt køber de såkaldte FSC koder som kun passer til din BMW’s stelnummer. Det er her det begynder at koste nogle penge.

Der er nogle der ligger og laver nogle images på systemerne som gør at de godt kan køre eller rettere fungere i bilen, men det er slut med at opdatere og i det hele taget reparere på bilen senere. Jeg har i øjeblikket nogle udfordringer med at finde en løsning på at montere navigationssystemer i BMW F serien uden det næsten koster, det samme som hos BMW.

Det man skal tage med i sine overvejelser er om man er ligeglad med om det er muligt at få opdateret sin software i bilen, samt løbe den risiko at sker der noget med et modul eller i elektronikken generelt, så kan man intet gøre før at bilen er bragt i den tilstand man hos BMW kræver. Det betyder at man som minimum skal købe de nævnte FSC koder og alene de koster omkring 10.000 kr. Dertil kommer opdatering og en sammenkodning af bilen. Samtidigt skal man have købt et navigation professionel.

Jeg kan købe brugte F serie CIC enheder hos en ophugger i Tyskland, de leveres med garanti. Både for at de virker og så selvfølgelig for at det ikke er stjålne varer. De koster en hel del mere end mange af de enheder man ser til salg mange steder på nettet. De enheder er faktisk de eneste vi montere på værkstedet, for jeg ville ikke være behjælpelig med at der render nogle rundt og stjæler og smadre andres BMW ér for at tjene penge. Tænk hvis det var dit eller mit BMW udstyr de stjal. Jeg ved godt at der er mange der er ligeglade, men denne holdning er meget essentielt hos mobilteknik.

Men ligeså snart jeg har en løsning på dette skriver jeg det selvfølgelig herinde. Men indtil videre kan jeg kun tilbyde at montere de nævnte CIC enheder og så helt nye som kun er en smule billigere ned hos BMW fordi delene koster det de koster. Det samme er gældende for alt andet udstyr til F serien. PDC osv.

Til gengæld bliver alt udstyr eftermonteret så det ikke efterfølgende giver nogle problemer på et hvilken som helst BMW værksted.

Håber dette gav svar på dine spørgsmål. Ellers kom igen.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Deljeh
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.68 sekunder