Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Instrumentbord fejl
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Instrumentbord fejl

Instrumentbord fejl 7 år, 9 måneder siden #5796

• congpham
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej. Nogen kan fortælle mig hvad problemet er når instrumentbord går i sort. Ingen ting virker. Er det nyt instrumentbord? En sikring eller en sensor der skal skiftes? Hvis ja. Hvor henne. Håber i kan hjælpe ☺️
Det er en e91
e91 2005
Stelnr AG95141
Sidste redigering: 7 år, 9 måneder siden af congpham.

Sv: Instrumentbord fejl 7 år, 9 måneder siden #5797

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Inden du begynder på at skifte dele på bilen, skal der en tester på bilen. De kan være meget der skyldes at dit kombiinstrument er gået sort. Dog kan du starte med at tjekke sikringer på bilen.

Er du på Sjælland, så må du komme en tur forbi værkstedet i Hvidovre.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Instrumentbord fejl 7 år, 9 måneder siden #5800

• congpham
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn
Tak for det fine svar. Af en mærkelig grund så virker det igen. Det skal lige siges jeg ikke har brugt bilen i 5-6dage. Så skete det at kombiinstrument gik i sort. Men så kørte jeg en lille tur. Tænd og slukkede bilen igen, men på det tidspunkt virkede den stadigvæk ikke. Så skrev jeg herinde. Dagen efter prøvede jeg igen. Wuptii.. så virkede det. Det er som om den var gået i dvale Men det er godt nok mærkeligt. Men tak for svar
e91 2005
Stelnr AG95141

Sv: Instrumentbord fejl 7 år, 9 måneder siden #5801

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Selvtak. Det var godt det lykkes inden man var begyndt at skifte dele. det havde bare været forgæves. Oplever man sådan nogle mærkelige ting på sin BMW. Så er det smart at sætte rattet helt lige, og så fjerne stellen på bilen en times tid. Så genstarter alle moduler nemlig.

Er der så stadigvæk fejl på bilen, bør man få lavet en test på bilen men en original BMW tester. Hvis ikke der er nogen fejl på bilen efter dette trick. Så er det blot at indstille klokken i bilen efterfølgende.

Grunden til at man sætter rattet lige er, at det er elektronisk kalibreret hvor rattet sidder lige. Så derfor er det vigtigt at gøre dette inden. Smutter det kan man være uheldig, og så skal der en ratvinkel justering til efterfølgende på en BMW tester.

Sv: Instrumentbord fejl 7 år, 9 måneder siden #5803

• congpham
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Ok jeg spørger jeg lidt dumt. Men hvad skal man gøre når du sir fjerne stellen på bilen?
Men ja godt det virkede ingen jeg skulle i gang. Var ellers klar til opgaven
Men faktisk lagde jeg mærke til at dato og tidspunkt blev genstartet efter det. Har det noget med sagen at gøre?
e91 2005
Stelnr AG95141

Sv: Instrumentbord fejl 7 år, 9 måneder siden #5806

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu findes der ikke dumme spørgsmål, ihvertfald ikke herinde.

Du finder batteriet på bilen og fjerner den brune eller sorte ledning, den sidder skruet på batteriet med en 10er nøgle. Så det kan de fleste klare.

Hvis du begynder at opleve dato og tid forsvinder, så er det nok snart på tide med et nyt batteri på bilen. Husk det skal kodes på bilen efterfølgende.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder