Hej Mobilteknik
Jeg er den lykkelige ejer af en BMW E91 330d som jeg købte for en måneds tid siden efter min gamle trofaste E30 måtte videre til en ny ejer grundet ændret kørselsbehov fra min side.
Jeg lavede selv al service og installerede selv originalt ekstraudstyr på min gamle E30, men med den nye E91 har jeg bevæget mig ind i den moderne tidsalder, hvor alt fra navigationssystem til batteri ”hænger sammen” og skal kodes i alle ender og kanter, og så begynder jeg at miste overblikket.
Med den erkendelse har jeg set mig nødsaget til at alliere mig med nogen som har forstand på ”nye” BMW’er og kan hjælpe mig med de opdateringer og ekstra udstyr som jeg efterhånden som lædderet kan følge med gerne vil opgradere min bil med. Internettet sende mig forbi denne side og efter, hvad jeg kan læse kan jeg forstå at her har vi nogle seriøse mennesker som har styr på sagerne, så jeg håber jeg må være med
Ud over en dejlig motor, automatgear og professional navigations system (A609) er der ikke ekstraordinært meget lir i bilen, hvilket i første omgang også er fint nok – der er dog nogle ting som jeg gerne vil spørge om og bede om lidt vejledning til.
Det første og lige nu vigtigste er at min CD/DVD afspiller ikke virker. Den skriver ”format unreadable” i displayet. Er der noget man kan gøre ved det eller skal der en ny enhed til?
Herefter bevæger jeg mig ud i opgraderingsjunglen og synes umiddelbart at det eneste jeg virkelig mangler er bluetooth til mobilen. Jeg har læst lidt om det på internettet, men er ikke blevet meget klogere. Er det noget der kan gøres uden at bilen skal splittes helt ad og koster spidsen?
Jeg kunne også gerne ønske mig noget bedre lyd i bilen, men er i tvivl om, hvor man går fra en fornuftig til en vanvittig opgradering. Jeg er ikke noget hifi-feinschmecker, men synes bare at der mangler lidt. Hvad vil I anbefale?
Til sidst kan jeg kan forstå at en general softwareopdatering er en god ide, det er der vel ikke så meget at sige til – det skal bare gøres
Jeg vil meget gerne komme forbi værkstedet og trykke hånd og sludre lidt om mulighederne, hvis det passer med jer.
Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.
Hilsen
Lars Peter