Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Vandpumpe på 318i 143hp årgang2007
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Vandpumpe på 318i 143hp årgang2007

Vandpumpe på 318i 143hp årgang2007 10 år, 9 måneder siden #5065

• Modelbanke
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej gode forum
Jeg har fået fejl meddelt på varm vand først med gul, så rødt og dernæst kan bilen ingenting. Fejl blev vist som defekt vandpumpe på værkstedets motortester. Sådan var det uden vi kunne se nogle defekter, men først i dag var der for 2. gang samme fejl, men denne gang kom der overhovedet ingen varme ud i kabinen og jeg kunne hører det boblede i vandbeholderen. Stoppede selvfølgelig på motorvejen og Falck afhentede bilen.

Mit spørgsmål er til jer. I siger det er et kendt problem med BWM 3 serien, at vandpumpen er defekt. Er det så kun den elektriske del, samt termostaten i anbefaler at udskifte ? eller har i andre erfaringer? og kender i til disse reservedelspriser.
På forhånd tak for et godt forum

Sv: Vandpumpe på 318i 143hp årgang2007 10 år, 9 måneder siden #5066

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Ja det er et kendt problem ( problem og problem , bilen er jo immervæk omkring de 8 år ) , at den elektriske vandpumpe på et tidspunkt opgiver "livet" , den køre jo konstant ,og så den må vel gå under begrebet : en sliddel !

Normalt vælger man at skifte termostaten samtidigt , dette da den sidder sammen med pumpen ( på indersiden af forvangen i venstre side bag forhjulet ) , og når man nu alligevel har pumpen afmonteret er det en god "præventiv" udskiftning der tager minimal ekstra arbejdstid at skifte i samme omgang.

Prisen mener ( uden ansvar ) for pumpe og termostat er ca. 1.500-2.000.-kr eksl. arbejdsløn.

Pas på med at køre den til den kommer med den røde advarsel , da risikoen for at toppakningen tager skade er overhængende !

Mvh.
BenAnd

Sv: Vandpumpe på 318i 143hp årgang2007 10 år, 9 måneder siden #5067

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

God svar Mr. B Prøv at se denne tråd omkring dit problem også.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Vandpumpe på 318i 143hp årgang2007 10 år, 8 måneder siden #5185

• Modelbanke
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej igen Kenn

Det blev så lavet på værksted med ny el-vandpumpe og termostat til en pris af ca. 6100 kr. Og det virker.
Mit spørgsmål er efter 14 dage har værkstedet testet med deres pc olietryk,varme og ingen fejl er medddelt. Bilens automatiske start og stop virker pludselig ikke efter reperationen og alt er tjekket efter hvad der beskrives i instruktionsbogen. Hvad kan mon årsagen være, reservedele er original BMW Håber du kan komme med et par guldkorn Mvh. Jørgen

Sv: Vandpumpe på 318i 143hp årgang2007 10 år, 8 måneder siden #5189

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Jørgen.

Det ville være en rigtig god ide at få en tester på bilen. Jeg ved ikke hvad man ellers skulle komme med ad ideer for det ville være rene gæt. Men prøv eventuelt at tage batteripolen (Stel) Den brune af en times tid.

Ellers må der en tester på bilen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Vandpumpe på 318i 143hp årgang2007 10 år, 8 måneder siden #5193

• Modelbanke
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn Tak for altid hurtig svar. Selvfølgelig ligesom vi Gør på vores mobiler ud med batteriet og dermed helt forfra. Det virkede efter dit forslag. Håber andre også kan bruge det. Rigtig mange tak Jørgen B.☺☺☺☺☺☺☺
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 1.75 sekunder