Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

HÃ¥rd servostyring
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: HÃ¥rd servostyring

Hård servostyring 10 år, 10 måneder siden #5025

• Chbri
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Jeg har nu kørt i vores nye BMW E90 335D i lidt over en måned. Da vi prøvekørte den første gang virkede den lidt tung i servostyringen, men ikke noget jeg tog så alvorligt. Fruen mente dog den var meget hård. Nu har en kammerat kørt en tur i bilen, og det første han spurgte om, var om der overhovedet var servostyring i bilen, da den efter hans vurdering var meget hård.

Er der nogen der ved om det er normalt i BMW, at servo'en er meget hård?

Med venlig hilsen
Christian
BMW E90 335D

Sv: Hård servostyring 10 år, 10 måneder siden #5026

• jakobv84
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • '09 525xi
Min erfaring er at den absolut er hårdere end i andre biler, men din lyder MEGET hård. Giver den nogle mislyde? Er der servovæske på...?

Sv: Hård servostyring 10 år, 10 måneder siden #5028

• Chbri
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Der er ingen mislyde overhovedet. Jeg fik ikke lige kigget på servovæsken, men den fik service for under 1.000 km siden. Den var også hård inden service.
BMW E90 335D

Sv: Hård servostyring 10 år, 10 måneder siden #5029

• jacobniell
Hejsa
Jeg har selv en 335i´er og den kører med den "almindelige" servostyring, kkun med olie. Den er egentlig okay, men der er da klart forskel på den og en med elstyring eller for den sags skyld en lille kineser/ japser bil hvor man jo stort set kan slå til rettet og det kører selv ud i yderstillingerne.

Hvis det er er du meget velkommen til at kigge forbi en dag og mærke hvordan vores servostyring føles, men jeg vil da klart mene at man kan mærke den er der ;O)

Hvis du ender med at skulle have en anden på af en eller anden grund kan jeg muligvis hjælpe hvis det er den "almindelige" servostyring du også kører med.
Prøv at kigge på selve servostyringen er der en lille dåse på servostyringen så skyldes det at den er med el-hjælpemotor, denne kan jo evt. være defekt eller styringen til den.
Mig bekendt findes der 3 forskellige servostyringer til en E90:

Den almindelige med kun olie.
en kombi med både olie som vi kender det samt en el-hjælpemotor
og sidst men ikke mindst ren EL motor på servostyringen

Sv: Hård servostyring 10 år, 10 måneder siden #5030

• Chbri
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Jeg kigger på det med servostyringen. Der er stadig garanti på bilen, så jeg må høre hvad forhandleren siger og dermed også finde ud af, om der kunne være en defekt et sted. Jeg har nogle gange svært ved at stole på forhandlere, så jeg kunne godt tænke mig at en person med forstand på det kunne trille en tur og fortælle om det er "normalt".
BMW E90 335D

Sv: Hård servostyring 10 år, 10 måneder siden #5031

• jacobniell
Hejsa

Hvor holder du til for hvis det kan passes ind vil jeg da gerne kigge forbi efter arbejde og prøve at mærke om der er en forskel til vores.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.21 sekunder