Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Lys i håndtagene BMW E91 2008
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Lys i håndtagene BMW E91 2008

Sv: Lys i håndtagene BMW E91 2008 10 år, 11 måneder siden #4921

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Berg

I nyere BMW'ere ( efter ca. nov.1991 ) er der ikke trukket nogen som helst ekstra ledninger udover dem der er nødvendig for det fabriks monterede udstyr , som bilen gik "Ab Werkzeug" med.

Dog kan en BMW være bestilt med forberedelse for noget specifikt udstyr ( telefon , CD veksler , etc ) , dette kan læses ud af bilens Win liste , dog er lys i dørhåndtagne efter min viden ikke en option på nogen BMW.

Så når der skal monteres ekstra udstyr efterfølgende skal man altid trække ekstra/nye ledninger for dette.

Nogen ledningsnet kan ved BMW købes pre-fabrikeret , men mange vil man dog være nød til at lave selv eller få fagmand til at lave til sig hvis man absolut selv vil montere udstyret.

Vær opmærksom på at når man "skruer" i disse nyere BMW modeller ( også E9x serien ) skal man vide hvad man gør ( have et dybt indgående kendskab til deres elektriske opbygning samt adgang til og god forståelse for den pågældende BMW models lednings diagram ) , dette da der er en del Bus systemer , både elektriske samt optiske , og "kludre" man det op koster det hurtigt rigtig mange penge at udbedre påførte fejl/kortslutninger efterfølgende , har personligt set eksempler på regninger på op til 30-40.000.-kr som skyldtes forkert tilsluttede ledninger til/i bilens ledningsnet med ødelagte moduler til følge.

Kender af gode grunde ikke dine evner udi dette , men det er tit "billigere" at konsultere fagfolk end at "prøve" sig frem selv for at spare nogen kroner , bare mit råd
Sidste redigering: 10 år, 11 måneder siden af BenAnd. Begrundelse: X

Sv: Lys i håndtagene BMW E91 2008 10 år, 11 måneder siden #4922

• Berg
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Er der nogle steder man kan finde oversigt hvor hvordan de skal monteres i dør stikket eller der ingen tvivl, Ved at det kun er et sted stikket passer i.

Sv: Lys i håndtagene BMW E91 2008 10 år, 11 måneder siden #4923

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Berg

Det jeg fornemmer du søger , er en specifik DIY til dit "projekt" , dette vil du dog ikke finde her , da dette er et firma forum og man kan altså ikke betale husleje ved at forære al sin viden væk gratis , sorry

Jeg fornemmer desværre heller ikke rigtig at du "læser" hvad der er skrevet forud , men stadig tror at det " er bare lige " , men tro mig det er der meget lidt der er på en nyere BMW , og absolut heller ikke på en E9x serie

Så du må ud på nettet og selv bruge tid på at samle dig den nødvendige viden sammen , samt evt. anskaffe/købe dig det nødvendige diagram materiale som du uværgeligt vil få behov for.

Husk dog på at når du skiller en nyere bil ad ( og især stik i en nyere BMW ) , ja så skal der bla. tages højde for div. sikkerheds moduler ( AirBag , sensore , etc. ) , så husk at sikre dig selv ( en AirBag er ikke ufarlig ! ) og din BMW's moduler.

Held og lykke med dit projekt

Mvh
BenAnd
Sidste redigering: 10 år, 11 måneder siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Deljeh
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.32 sekunder