Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

S896A Tagfahrlichtschaltung
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: S896A Tagfahrlichtschaltung

Sv: S896A Tagfahrlichtschaltung 11 år siden #4861

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu har jeg gravet lidt i en manual til E9x fra 2006, som jeg fandt på et site der hedder "Bmwsections"

Der er meget der tyder på at det forholder sig som Kap har beskrevet tidligere:

Når "Day Time Runninglights" er slået til, og kontakten er sat til "A", altså til venstre, så er nærlyset på hele tiden, dvs der er lys i den grønne LED på kontakten. Det er så nok fordi at ringene ikke er godkendt til fungere som kørelys på en pre-LCI E9x. Det samme gør sig gældende hvis man kører med tågelygterne tændt... der vil nærlyset også være tændt hele tiden.

Så på en pre-LCI E9x under Danske forhold, med de gældende regler, gør "A" ikke megen nytte...

Roos

LygterE9x.jpg
i3 REx 2014
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, Kap

Sv: S896A Tagfahrlichtschaltung 11 år siden #4863

• md
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Roos,
Godt fundet. Ligner til forveksling min manual
Og så er spørgsmålet hvordan en funktion man ikke kan indstille er kommet ind i maskineriet.
I "gamle dage" lavede man kørelys ved strøm over batteriet via et relæ, men det er næppe tilfældet.
Det må altså kunne kodes, og dermed ændres, selv på disse modeller.
1st time beamer
Sidste redigering: 11 år siden af md. Begrundelse: fejl

Sv: S896A Tagfahrlichtschaltung 11 år siden #4867

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Det er morsomt at læse om folk der ikke er vant til at køre BMW. Man kan ikke kode denne funktion på bilen, men man kan købe et nyere lysmodul og så måske opgradere lygterne.

Kikker du på en af de forreste sider i din instruktionsbog kan du se at de skriver at denne instruktionsbog viser ting og funktioner som ikke er monteret på bilen, og i flere tilfælde kan eftermonteres hos din lokale BMW forhandler.. Så derfor er der flere ting beskrevet i instruktionsbogen.

Man kan få det som man vil have det, man skal bare ville betale for det..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 0.21 sekunder