Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

S896A Tagfahrlichtschaltung
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: S896A Tagfahrlichtschaltung

Sv: S896A Tagfahrlichtschaltung 11 år, 7 måneder siden #4136

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Det er nu såre simpelt det med at have ringene på så kørelys alene. Er bilen fra før 03 2007 altså en såkaldt Pre Lci så er knappen beregnet til at tænde for lyset automatisk, når og hvis man kørte ind under en bro eller når mørket faldt på. Der er slet ikke tænkt på at de skulle fungere eller virke som kørelys. Har man en LCI altså en BMW fra efter 03 2007 og frem er der lavet kørelys på bilen som virker ved at ringene lyser kraftigt op.

Det med at kode på en Pre LCI er ikke noget jeg ville rode mig ud i, fordi man har et svagere lys i positionslyset (ringene) og der er der nogle der har forsøgt sig med at montere kraftigere pære i, med det resultat at bilen LMA lysmodul er brændt af.

SÃ¥ igen,

Så jeg ville aldrig rode mig ud i at kode ringe på en Pre LCI BMW.

HAr man en grøn knap der sidder på sin lyskontakt er det fordi at bilen er med kurvelys ( forlygterne drejer med når man drejer på rattet) og der skal knappen være på A uanset om man har en BMW fra 2007 eller før.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 7 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, congpham

Sv: S896A Tagfahrlichtschaltung 11 år, 7 måneder siden #4137

• congpham
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
SÃ¥ fik vi afklaret det
Altså pre LCI - ikke beregnet til kørelys. Derfor er nærlys også tændt sammen med ringene
Den grønne knap - det er til kurvelys, og ikke til nærlys som tidligere skrevet
Mange tak
e91 2005
Stelnr AG95141

Sv: S896A Tagfahrlichtschaltung 11 år, 7 måneder siden #4215

• Modelbanke
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej igen efter hjemvendt ferie.
Er desværre ikke blevet klogere, da jeg ikke har kurvelys selvom min bil er fra 12.07 og
der er ingen forskel på hvordan jeg stiller min lyskontakt S896A.
Hvor ligger så det automatiske, når lyskontakt lyser grøn i dioden ???
Mvh. Jørgen B. Larsen

Sv: S896A Tagfahrlichtschaltung 11 år, 7 måneder siden #4216

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jamen så prøver vi da bare en gang til

Den position der hedder A er tænkt som en automatisk tænd og sluk af bilens lys. Her taler vi ikke om at man som i Danmark skal køre med kørelys på bilen om dagen. Her er det tænkt som at når man kører og det bliver mørkere, så tænder bilens for og baglygter automatisk. Samtidigt styrer man så bilens eventuelle kurvelys, (Hvis monteret på bilen) Så i bund og grund er det en rigtig smart detalje..

velkommen hjem fra ferie.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap

Sv: S896A Tagfahrlichtschaltung 11 år siden #4853

• md
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej, tager lige denne tråd op igen.
Når man nu IKKE har kurvelys, og IKKE har automatisk tænd sluk, hvad laver den grønne lampe så??
E91, 2005: I venstre stilling er nærlyset tændt når der er tænding på. Er det kodet eller på anden vis "installeret" kørelys?
(på samme forunderlige vis har jeg "home coming light" ved vip af fjernlyskontakten efter at have slået tænding fra og fjernet nøglen, men kan ikke komme til indstillingen via menuknapperne)
1st time beamer

Sv: S896A Tagfahrlichtschaltung 11 år siden #4855

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu er knappen ikke kun lavet til det Danske marked. Den er som der er beskrevet til at tænde for bilens nærlys når mørket falder på automatisk, eller tænde for lyset når man kører under en bro. Kurvelys er som med alt andet på en BMW en option som kan styres fra denne funktion også. såfremt det er monteret på bilen.

Velkommen til.
Sidste redigering: 11 år siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 0.44 sekunder