Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Død BMW 330d E91
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Død BMW 330d E91

Død BMW 330d E91 11 år, 9 måneder siden #3924

  • Realtor
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 12
  • Karma: 0
Jeps, min bmw er aldeles død, men håber det altvidende forum kan hjælpe.

Jeg kørte op til mine forældre i weekenden for at kunne arbejde indenfor i deres lade, for at skifte xenon pærer samt hovedtermostat og egr termostat.

Alt det gik fint, og mens jeg arbejde hørte jeg radio. Alt var godt så langt. da jeg stortset er færdig slukker radioen, og jeg er sikker på at det er for at spare på batteriet. Da jeg så vil starte bilen, kører den lige en halv omgang på starteren, og dør helt. Alt er sort, ingen lys i tænding og nøglen sidder fast. Den brummer lidt fra underdelen, men det tænker jeg ikke alverden over, men brummen stopper ved tryk på bremsepedalen, så sætter en klods på.

Nå smider en gammel lader på natten over, men morgenen efter stadig ingen held. Den brummer ikke mere, men lyser stadig i bremselyset bagpå ved tryk på bremsen. Ser så at laderen kun lader med 0,8A, så tænker jeg smutter ud og køber en ctek, da jeg har læst godt om en sådan for at kunne lade med noget mere kraft. Smider sådan en på, og låner en af mine forældres biler og kører hjem til mig selv. De smutter så ud og tjekker den 8 timer senere, men der er så en fejl på laderen at batteriet har fejlet og de genstarter den og den går igang igen.

Da jeg kommer op til dem idag efter arbejde, er bilen stadig helt død, og laderen kører stadig men kun på niveau 2, så den har ikke ramt 80procent endnu.

Nå ringer så til en makker som foreslår at jeg frakobler polerne i bilen, og lader direkte på batteriet istedet. Nu har jeg så prøvet på det i et par timer, men laderen er ikke kommet længere.

Men inden jeg farer ud og køber et batteri til et par tusinde, kunne det tænkes der var andet galt? Tænker det er lidt mærkeligt med at den lyser i bremselystet når jeg lader batteriet via motorpolerne, men samtidigt er helt død i kabinen. Den reagere overhovedet ikke på noget. Den kan ikke køres på værksted, da den står i PARK, og der kan ikke køres et fejeblad ind i laden pga. størrelsen.

Eneste mulighed som jeg ser det er falck med en booster, men det giver vel intet når jeg har ladet på batteriet i 20 timer so far

hjæææælp
2007 BMW E91 330d Touring Steptronic

Sv: Død BMW 330d E91 11 år, 9 måneder siden #3926

  • Realtor
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 12
  • Karma: 0
Har lige snakket med min mutter, og siden jeg kørte derfra igår aftes, så har laderen nu ramt niveau 4, hvilket betyder det er ladet op til over 80%.

Så batteriet er klar til at jeg kommer derop senere, så det bliver møj spændende om den er til at få liv i.

Hvis der nu, mod forventning ikke kommer liv i den skønt batteriet er klar, hvad er så næste step. Tænker om jeg kan have brændt nogle sikringer af, IPS eller lign?

Bilen kan jo fysisk ikke komme ud af garagen, så bliver nød til at få liv i den onsite.
2007 BMW E91 330d Touring Steptronic

Sv: Død BMW 330d E91 11 år, 9 måneder siden #3933

  • Realtor
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • Indlæg: 12
  • Karma: 0
NÃ¥ lykkelig afslutning.

Cteken fik ladet batteriet helt op, og så snart polerne var monteret var der hul igennem og den startede som en mis.

Har læst fejl ud på den, og clearet et par gange, men den har gemt 2 fejl i CAS enheden, måske det går væk med tiden, men kan ikke helt gennemskue hvad virkning det har.
2007 BMW E91 330d Touring Steptronic
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.40 sekunder