Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Bud på 2 Din løsning med Android?
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Bud på 2 Din løsning med Android?

Bud på 2 Din løsning med Android? 11 år, 11 måneder siden #3713

• hely
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Håber det er det rigtige subforum jeg vedlægger dette, samt det er "iorden" at efterspørge denne viden.

Jeg leder efter en skærm løsning til min bil. Har søgt og søgt og fået meget inspiration og ideer - men også mange hager. Derfor håber jeg dette BMW kyndige community kan komme mig lidt til undsætning.

Jeg søger en touchskærm/2 Din løsning med ANDROID, navi, køre parrot håndfri og spotify i selve bilen og ikke via mobil. Bevare ding donger samt ratbetjening.

Dette nedfælder mig i 3-4 ideer i følgende ønskeprioritet:

1. Parrot Asteroid Smart 2Din. Kører android, navi, spotify og kan håndfri med min iPhone 5s. Unika eller connect2 adaptor til rat. Kræver en ramme, flytning af HU?, flytning af knapper. Diverse adaptorstik?

2. Parrot Asteroid Smart tablet. Er monteret med fx broditclip. Køre navi, spotify og håndfri. Kører AUX ind i originale radio. Unika eller connect2 adaptor til rat. Bevare den originale radio.

3. Bruge bilens professionel HU, opgradere med BT og undlade indbygget navi. Docket mobilen og bruger den som interface - streamer til HU.

4. Komplet iDrive - men hvad jeg har læst mig til koster det en god sum penge. Det giver mig IKKE android.

Jeg har standard professionel radioen og jeg tror ikke der er noget MOST da der ikke er noget i bagagerummet.

Hvilken ballader og hager er der ved de nævnte løsninger. Skal jeg evt smide HU om bag i bagagerummet for at bevare dong lyde? Jeg har ikke Assist eller PDC eller andet. Vil sidst gerne holde muligheden for originale opgraderinger åben.

Al eventuel kodning må jeg jo så lige kigge forbi Hvidovre med

EDIT: Det jeg egentlig ønsker er Android i bilen ovenpå det originale BMW lyd/interface.
Sidste redigering: 11 år, 11 måneder siden af hely.

Sv: Bud på 2 Din løsning med Parrot? 11 år, 11 måneder siden #3715

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu er det desværre ikke ret meget jeg kan hjælpe dig med. Men jeg kan hjælpe dig så langt at jeg ville overveje et projekt med uoriginale løsninger i din BMW. De gange jeg har hørt at man har forsøgt sig med dette er det endt med en slem skuffelse.

Med hensyn til kodning er der ikke noget der skal kodes, men glem alt om Logic 7 da det kører via bilens originale most system.

Men det bliver spændene at følge hvad du ender op med i bilen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Bud på 2 Din løsning med Parrot? 11 år, 11 måneder siden #3716

• hely
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Tak for dit input. Angående løsningen er der også meget overvejelse omkring det med at skifte original radioen helt ud.

Derfor hælder jeg mest til muligheden med at bevare HU og alt original lydsystem til senere originale opgraderinger. Relokalisere radioen et sted. Montere den store Parrot og sætte den til original radio AUX kanal. Lidt a la når man vil montere et mki 9200 - dog med enhedes lineout og ikke som overtagelse af højtalerne når mki9200 skal bruges.

Men så vil jeg evt spørge om de muligheder der i det originale. Har søgt omkring angående det med at opgradere til MOST, BT etc. Kan finde nogle tråde om det på enheder der allerede er et trin højere end standard modellen. Dvs har MOST. Men jeg har basis modellen. Hvor omstændigt er det? Så kunne jeg jo bevare muligheden for evt original HIFI AMP.

Bud på 2 Din løsning med Parrot? 11 år, 11 måneder siden #3718

• JesperJ
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Hely.

Dynavin har forskellige anlæg som passer til BMW. Det er en slags plug & play mulitimedia unit som sættes ind i stedet for BMWs eget.

Jeg har ikke set det live, men det er ihvertfald noget billigere end den store BMW pakke(som dog er lækker).

Mvh
Jesper

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sv: Bud på 2 Din løsning med Parrot? 11 år, 11 måneder siden #3719

• hely
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Jesper,

Tak for dit indlæg. Har godt luret lidt på dem. På e90post og andre forum reporter de at enheden specifik til e90 er rigtig dårlig. Også den helt nye D99 android. Det var ellers dem der visuelt så flottest ud. De koster 5500 og op herhjemme i DK. Der tror jeg parrot er bedre givet ud til de 4200+ramme og adaptorer etc. Når det alligevel er uoriginalt.

Kender du evt nogen der har prøvet dem i live?

Kører i alle ellers bare med original radio og fik krydset af ved den store hifi eller top hifi da i købte jeres BMW?

Sv: Bud på 2 Din løsning med Parrot? 11 år, 11 måneder siden #3720

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Jeg har købt min nummer brugt, men det var helt klart et must at der skulle være idrive i fra starten så alt andet blev sorteret fra
Tid til at oprette siden: 0.50 sekunder