Håber det er det rigtige subforum jeg vedlægger dette, samt det er "iorden" at efterspørge denne viden.
Jeg leder efter en skærm løsning til min bil. Har søgt og søgt og fået meget inspiration og ideer - men også mange hager. Derfor håber jeg dette BMW kyndige community kan komme mig lidt til undsætning.
Jeg søger en touchskærm/2 Din løsning med
ANDROID, navi, køre
parrot håndfri og
spotify i selve bilen og ikke via mobil.
Bevare ding donger samt
ratbetjening.
Dette nedfælder mig i 3-4 ideer i følgende ønskeprioritet:
1. Parrot Asteroid Smart 2Din. Kører android, navi, spotify og kan håndfri med min iPhone 5s. Unika eller connect2 adaptor til rat. Kræver en ramme, flytning af HU?, flytning af knapper. Diverse adaptorstik?
2. Parrot Asteroid Smart tablet. Er monteret med fx broditclip. Køre navi, spotify og håndfri. Kører AUX ind i originale radio. Unika eller connect2 adaptor til rat. Bevare den originale radio.
3. Bruge bilens professionel HU, opgradere med BT og undlade indbygget navi. Docket mobilen og bruger den som interface - streamer til HU.
4. Komplet iDrive - men hvad jeg har læst mig til koster det en god sum penge. Det giver mig IKKE android.
Jeg har standard professionel radioen og jeg tror ikke der er noget MOST da der ikke er noget i bagagerummet.
Hvilken ballader og hager er der ved de nævnte løsninger. Skal jeg evt smide HU om bag i bagagerummet for at bevare dong lyde? Jeg har ikke Assist eller PDC eller andet. Vil sidst gerne holde muligheden for originale opgraderinger åben.
Al eventuel kodning må jeg jo så lige kigge forbi Hvidovre med
EDIT: Det jeg egentlig ønsker er Android i bilen ovenpå det originale BMW lyd/interface.