Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Forskellig Aut gear i e9x?
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Forskellig Aut gear i e9x?

Sv: Forskellig Aut gear i e9x? 11 år, 11 måneder siden #3712

• hely
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Ahh okay Forståeligt nok.

Sv: Forskellig Aut gear i e9x? 11 år, 11 måneder siden #3714

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu ville et par billeder uværligt have hjulpet en del, for at kunne svare nøjagtigt på dit spørgsmål , men kort kan siges at snakker vi Steptronic gearkasser i både E6x og E9x serierne så er det som udgangspunkt en 6HPxxxx gearkasse med 6 gear/skift , altså "rå" menkanisk er de ens , men fra 03/2007 ændre dette sig for gearvælgerens vedkommende , den går fra at være mekanisk type ( kabler mellem håndtag og gearkasse ) til en type med elektrisk skift ( denne ændring har ingen indflydelse på selve gearkassens funktioner/holdbarhed ), hvad der er bedst er nok en temperaments sag , personligt foretrækker jeg den mekaniske type ( virker mere robust , bedre kvalitets følelse ) , mod den elektriske type som jeg syntes virker som en joystick af dårlig kvalitet , med langsom reaktionstid , men her er man jo lidt bundet af hvilken årgang men ender med at vælge ( man laver det ikke bare "lige" sådan om fra det ene til det andet ).

Så hvilken type du vælger bør ikke have nogen indflydelse på gearkassens kvalitet/holdbarhed , men er mere et spørgsmål om modellens årgang ( og nok også pris på selve bilen ), og her må man jo så finde det der passer til behov og pengepung.

Det er først oppe i Fx modellerne at BMW får 8 trins automat gearkasser , mig bekendt har BMW ingen 7 trins i de nævnte modelrækker ( E6x og E9x ).

De to typer kan typisk kendes på deres forskellig design af selve gearvælger håndtaget.

Der findes derudover jo også andre typer gearkasser til disse modeller ( automatisk og semi automatisk ) men så er vi ovre i bla. de typer der sider i M3 og M5 modellerne og det er en helt anden historie

Håberd dette hjælper dig lidt videre.

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 11 år, 11 måneder siden af BenAnd.

Sv: Forskellig Aut gear i e9x? 11 år, 11 måneder siden #3717

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
top nice det var lige sådan en udmelding jeg havde brug for
jeg er ved computeren lidt senere så finder jeg lige et par billeder af hvad jeg mener

Sv: Forskellig Aut gear i e9x? 11 år, 11 måneder siden #3728

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

dsc00026xx.jpg

images.jpg

Det er disse typer jeg tænker på
Sidste redigering: 11 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: Forskellig Aut gear i e9x? 11 år, 11 måneder siden #3729

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
SÃ¥ er den klaret
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: Forskellig Aut gear i e9x? 11 år, 11 måneder siden #3730

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
du må lige stikke mig et kursus
Tid til at oprette siden: 0.72 sekunder