Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

DSC DBC samt Flat tire failure - (Problem løst)
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: DSC DBC samt Flat tire failure - (Problem løst)

DSC DBC samt Flat tire failure - (Problem løst) 12 år siden #3434

• kkwa
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Alle,

Efter skift fra mine 19" sommerhjul til std. 16" vinterhjul gav min 05 E90 320D en flat tire fejl med status: Error efter ca. 10km. Lige bagefter kom DCS fejl og DBC fejl og jeg har nu julelys i instrumentbordet.

I starten kom fejlen periodisk og bilen ville fra tid til anden acceptere en nulstilling.

Men efter ca. 2 døgn med problemet hvergang jeg har kørt ca. 20km er det nu ikke længere muligt at nulstille noget som helst og fejlen er konstant.

Jeg har prøvet at tage batteriet af bilen i en halv times tid for at se om det skulle resette noget, men det eneste der blev reset var uret..

Dækkene har jeg kørt med sidste år uden problemer, dog har jeg byttet rundt på for og baghjul pga. lidt slid på kanten at forhjulene.

Er der nogle der har prøvet lignende.

De bedste hilsner

Kasper
Sidste redigering: 12 år siden af kkwa. Begrundelse: Problem solved!

Sv: DSC DBC samt Flat tire failure - Vinterdæk. 12 år siden #3435

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Muligvis dumt spørgsmål , men har du kontrolleret dæktryk i alle 4 hjul ? , og er det ens ?

En bare lille forskel vil give de nævnte fejl , BMW's dæktryks kontrol er nemlig meget følsom overfor hvis omdrejnings hastigheden er bare en "anelse" forskellig fra hjul til hjul ( mindre lufttryk = hurtigere omdrejnings hastighed )

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år siden af BenAnd.

Sv: DSC DBC samt Flat tire failure - Vinterdæk. 12 år siden #3437

• kkwa
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej BenAnd, tak for svar, dæktrykket er i orden. En anden ting er at man burde kunne få bilen til at registrere uens dæktryk via kalibreringen i CCCen. Og et lavt dæktryk burde under ingen omstændigheder slå tractioncontrol og lign. fra. Det ville jo være vanvittigt at sikkerheden frakobles hvis man skulle tabe luft i et hjul. Tænker måske at der skal en tester på..
Sidste redigering: 12 år siden af kkwa.

Sv: DSC DBC samt Flat tire failure - Vinterdæk. 12 år siden #3439

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Lyder til du har tjek på det , fint

Ja , en tester på vil nok gøre fornuft.

Mvh
BenAnd

Sv: DSC DBC samt Flat tire failure - Vinterdæk. 12 år siden #3440

• kkwa
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Må et smut forbi Kenn i morgen og høre om jeg kan få en tid hos Doctor Love.. Det er måske meget rart at sikkerheden virker nu hvor vejene bliver køligere..

Skulle der være andre der vil byde ind er jeg lutter ører?

IMG_2457.jpg

IMG_2516.JPG

IMG_2517.JPG
Sidste redigering: 12 år siden af kenn.

Sv: DSC DBC samt Flat tire failure - Vinterdæk. 12 år siden #3441

• plpoulsen
Du har en fejl på dit DSC system og da det bruges til at overvåge "dæktrykket" vil der ved fejl også komme en fejlmelding om at dit RPA ("dæktryks" overvågning) er inaktiv.

Der er måske sket skade på en abs føler ved skift af hjul, eller også er det bare en tilfældighed at fejlen opstod kort tid efter. Men en fejludlæsning skal nok vise at der er en fejl på dit DSC system.

Mvh Per
Tid til at oprette siden: 0.37 sekunder