Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW 330D E91 Er der fejl i min motor??
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW 330D E91 Er der fejl i min motor??

BMW 330D E91 Er der fejl i min motor?? 12 år, 2 måneder siden #3182

• Væver
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Som ny i dette forum må jeg hellere begynde med at konstatere følgende: JEG VED ABSOLUT INTET OM BMW... men jeg ELSKER at køre i dem!!

Jeg har netop købt en brugt 330D E91 fra 07 med 135 tkm på tælleren. Alle service er overholdt og bilen fremstår 100% i orden. Jeg har nu kørt små 1000 km i bilen og må konstatere at der ved høj fart (+ 160 km.) forekommer relativ meget motorstøj - Den lyder meget "grov" i motorgang. ligesom jeg er overrasket over at motoren køre med så høje rep 180 km = + 3000 rep.

Mit spm. (Som intetvidende BMW enturiast) er nu følgende: 1)er det normalt at BMW 3L motor lyder meget "grov" i motoren? og 2. Er det normalt at den køre med så høje rep ved den angivne fart? - Jeg skal ærligt indrømme at jeg havde forventet et lavere støj niveau da jeg køre meget motorvej også i DE hvor hastigheden nemt nærmere sig de +160

Bonus info: Har tidligere ejet en BMW 318d E91 som kørte med samme rep som angivet ovenfor (Men men men motor vol. var jo MEGET mindre???). Bilen har igår været forbi værksted som ikke kunne finde nogen fejl med undtagelse af et tilstoppet brandstoffilter.

Jeg vil sætte stor pris på hvis et par BMW eksperter ville fortælle mig om dette er 100% normalt eller om jeg skal få foretaget yderligere tjek inden jeg igen indtager E45 i min fantastiske vogn!

På forhånd tak for de gode tilbagemeldinger.

// Jakob

Sv: BMW 330D E91 Er der fejl i min motor?? 12 år, 2 måneder siden #3183

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Hej Jacob,

Jeg er ejer af præcis samme model/motor - dog er min en X-drive.

Jeg ved ikke om jeg synes at opleve motorstøj. Mht. omdrejningstallet og hastighed, så kører jeg med ca. det samme. Jeg kører dog sjællent med disse hastigheder, hvorfor det ikke er noget jeg direkte kan genkende. Det passer også fint med 3000 o/min, da den løber ud ved 240 km/t ved ca. 4500 o/min
Umilbart vil jeg mene, at dæk/vindstøj ved de nævte hastigheder bør være det primære du hører. Når det så er sagt, så har du 6 cylinder ude foran. De skal sige noget.

Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet - men ellers kunne jeg give den et lyt/sammenligne støjen.
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: BMW 330D E91 Er der fejl i min motor?? 12 år, 2 måneder siden #3186

• Væver
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej,

Tak for hjælpen - bor desværre i Aarhus så kommer ikke lige til Sjælland.

Fint med rep - så er det nok ok. Du har ret der forekommer selvfølgelig en del støj fra dæk osv. men jeg syntes nu stadig den er meget grov i lyden - men måske det bare er de 6 cylinder som arbejder.

Har du haft mekaniske fejl på din bil og hvad med de berømte swirlflaps - har du fået dem fjernet/udskiftet?

Andre gode råd ift. vedligehold/udskiftning osv?

På forhånd tak.

Sv: BMW 330D E91 Er der fejl i min motor?? 12 år, 1 måned siden #3188

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Nej, jeg har ikke haft deciderede mekaniske fejl. Kun almindeligt slid - hvilket du også skal forvente at få. Det er ikke en ny bil mere

Mht. swirl flaps, har jeg haft mit betroede værksted med på råd. Ved alm. vedligeholdelse, er dette ikke et problem. Der er dog nogen der får dem fjernet, for ikke at gå rundt med ondt i maven.

Andre med denne motor, får ligeledes skiftet/serviceret bagerste kæde/kædestrammer - da denne er set gået (koster ny motor).

En god ide, hvis du har steptronic (aut. gearkasse), er at få skiftet olie for min hver 100.000 km, samt få spulet mecatronikken igennem.
Hvis ikke dette bliver gjort, er der mange med de motorer / gearkasser der oplever problemer med momentkonverter (svingene omdrejninger ved jævn hastighed). Udskiftning/renovering af denne koster en slat.

Men ellers, så ved almindelig god vedligeholdelse - så går det sjællent helt galt (ellers er der noget der hedder kulance )
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.45 sekunder