Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Fartpilot E91
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Fartpilot E91

Fartpilot E91 12 år, 2 måneder siden #3059

• Gram
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej,

Efter som jeg jeg fik brugbar hjælp sidst herinde, så prøver jeg lige igen

KGrHqFHJFFIp6o7cuBSOIoR7vog60_1.jpg

Jeg har købt denne retkrans med fartpilot (da der ikke er det i min egen).. hvilket nok er gået lidt for hurtigt fik ikke lige fik undersøgt varenummeret.

Men... Tror den stammer fra en sedan da den ikke har visker funktion til bagrude. (samtidig er der regnsensor hvilket min egen heller ikke har).

Kan jeg tage viskerarmen fra min egen og flytte over her denne ratkrans? - ligner den kan udskiftes.. eller evt. tag fartpilotarmen og flytte over på min egen.. Tænker at ratkransene er ens eller er der forskel på dem?
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Fartpilot E91 12 år, 2 måneder siden #3060

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Gram

Umiddelbart er jeg ikke 100 meter "mester" på E9x serien , men tror ikke du "bare lige" kan flytte rundt , dette da der jo også i denne ratkrans ( også kaldet SZL modul ) er en del elektronik indbygget , og dette alt efter hvilke funktioner det skal have.

En ny u-kodet der passer nøjagtig til din bil koster ny org. ca. 2.3-2.500.-kr , så du skal nok evt. lige gøre op med dig selv hvor stor en risiko du vil løbe ( risikere at ødelægge andre moduler i forsøget etc. ) for dette forholdsvis lille beløb.

NB: Skal det virke helt optimalt ( som fra fabrikken af ) skal også speedometeret skiftes !

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af BenAnd.

Sv: Fartpilot E91 12 år, 2 måneder siden #3065

• Gram
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Ok - tak for svar. Og ja ville være kedligt at få ødelagt mere end man får lavet! - håbede bare lidt på at slippe for at smide den i skrallespanden

Hvilken funktion for man ved også at skifte speedometeret ?
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af Gram.

Sv: Fartpilot E91 12 år, 2 måneder siden #3067

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jeg har en kommende udskiftning af standard visker arm på en BMW E91 som i dag ikke har automatisk visker robot med sensor. Der har vi indtil nu udskiftet forrude for at kunne montere en ny RLS (Regn lys sensor) Så det er desværre ikke bare lige at tilføre udstyr i en BMW.

Jeg kunne forstille mig at der ikke er monteret den lille ring ved speedometeret som man kan se den valgte hastighed på fartpiloten på.

Men den kan Ben And garanteret Be eller afkræfte.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Fartpilot E91 12 år, 2 måneder siden #3068

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Korrekt Kenn , der skal skiftes speedometer for at få vist den indstillede fart i kanten af speedometeret ligesom i f.eks. E6x serien , selvfølgelig kan funktionen kodes og virke ( fartpilot ) men som jeg skrev , hvis det skal være som "Ab Werk" ja så skal speedometeret skiftes også

Mvh.
BenAnd

Sv: Fartpilot E91 12 år, 2 måneder siden #3074

• Gram
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Kan godt overleve man ikke kan se den valgte hastighed, men godt træt af ikke at ha fatpilot

Men skifter du så bare armen eller er det også nødvendigt at skifte ratkransen/SZL modul?

Eller må jeg jo kaste håndklædet i ringen og komme forbi Mobilteknik

Og jeg er sku noget besværligt i forhold til at montere ekstra udstyr i min tidligere Golf 6
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.12 sekunder