Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Eftermontering af IDRIVE PROF
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Eftermontering af IDRIVE PROF

Eftermontering af IDRIVE PROF 14 år, 1 måned siden #270

Hej Mobilteknik

Jeg har selv en BMW E91 LCI (okt. 2009) uden Idrive (dvs. med basic BMW Radio Professional - bilen er importeret fra tyskland). Er det muligt at eftermontere CIC- IDRIVE (Professional) i en E91 LCI? ( Er klar over det kræver udskiftning af hele instrumentpanelet til dobbelt "skærm", samt uden tvivl en masse andet + kodning)

I første omgang er jeg interesseret i, at høre om en sådan eftermontering overhovedet er mulig?
Herefter om min bil efterfølgende kan opdateres med software fra BMW, hvis jeg kører den på autorisret værksted, eller om den vil vise fejlkoder pga. det eftermonterede udstyr? Kort sagt, vil en eftermontering af IDRVE Professional svare mere eller mindre til en OEM installation?

MVH

Rune
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af runehjortshoj. Begrundelse: stavefejl

Sv: Eftermontering af IDRIVE PROF 14 år, 1 måned siden #276

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Rune

Kenn har bedt mig prøve at besvare dit spørgsmål.

1 : Ja det KAN lade sig gøre at eftermontere et CIC navigation Professional anlæg i din 10/2009 E91 LCI , ( eller alternativt en LCI-CCC navigation , billiger løsning ) .

2 : Jo det er korrekt at der skal et nyt ( andet ) instrumentbord i din bil i så fald.

3 : Er det rigtig monteret og kodet på din bil vil en sådan eftermontering ikke burde give problemer efterfølgende ved et besøg/servicering( kodning/tester ) hos et aut. BMW værksted , da dette vil være at sammenligne med en OEM montering fra aut. BMW værksted eller monteret "Ab Werk".

4 : Pris for en sådan eftermonterig , venligst forhør Kenn.

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 14 år, 1 måned siden af BenAnd.

Sv: Eftermontering af IDRIVE PROF 14 år, 1 måned siden #284

Tak for det hurtige svar.

Det lyder godt!

Er det noget mobilteknink kan installere? Udskiftning af instrumentbord, isætning af CIC Idrive + koding + sikkert noget mere, kort sagt det hele?

MVH Rune

Sv: Eftermontering af IDRIVE PROF 14 år, 1 måned siden #285

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Rune

Som du kan læse er der nogle meget kompetente folk med herinde som kender en del til BMW så selvfølgelig kan vi montere systemet i din BMW.

Vi kan ovenikøbet stille en lånebil til rådighed imens vi montere og passer på din bil. Så du siger bare til så finder vi en dag
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Eftermontering af IDRIVE PROF 13 år, 10 måneder siden #601

hej mobilteknik

Jeg har for ca. 3 måneder siden, skrevet angående en eftermontering af CIC Idrive prof. i en BMW e91 10/2009.

Jeg har besluttet mig for at føre projektet ud i livet, og har selv gjort lidt research for, hvad en eftermontering af Idrive helt præcist indeholder.

Som jeg tidligere har skrevet, er det lidt vigtigt for mig, at bilen efterfølgende med sådan en eftermontering kan opdateres hos et autoriseret BMW værksted.

Det har du tidligere svaret positivt på, men jeg bliver alligevel nødt til at spøre helt specifikt til hvordan I koder CIC enheden til bilen. Da jeg efter at ha' læst gennem diverse BMW forums kan forstå, at netop dette er afgørende for efterfølgende opdateringer.

Den brugte CIC enhed som blir sat i bilen, vil det VIN nr. som står i CIC'en være fra den tidligere bil(altså doner bilen) eller bliver det kodet så det efterfølgende matcher den nye bil, så de er helt ens?

Mvh Rune

Sv: Eftermontering af IDRIVE PROF 13 år, 10 måneder siden #606

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator

Hej Rune

Jeg har svaret dig via mail men svarer herinde også da det er et emne som mange læsere klikker ind på.

Der er kun ganske få der tilbyder at ændre bilen VIN (Stelnummer) i brugte enheder og derfor er prisen i mine øjne fuldstændig vanvittig og derfor monterer man en emulator som gør at enheden ikke behøver at spørge på om det er den rigtige bil CIC enheden sidder monteret i men blot for at vide det er ok at CIC systemet starter op og kører nu.

Den kontakt jeg har haft med et af de firmaer som tilbyder disse ændringer har været meget præget af ventetid da jeg selvfølgelig spurgte ind til hvad man kunne forvente og selvfølgelig hvad priserne var da jeg skulle kunne montere og levere disse systemer til kunder som gerne ville have dem monteret i deres BMW.

Da du åbenbart skriver til dem også, tager de tiden til at svare mig og jeg sidder her med en forundring over at man tror at andre virksomheder vil levere enheder som kommer fra de leverandører. Jeg ved at begge firmaer der tilbyder disse BMW CIC (VIN) systemer arbejder sammen.

Måske er det mig der er (Spids) men heldigvis er det mig der tager beslutninger over hvilke løsninger der bliver lagt navn til hos Mobilteknik A/S og de kommer på nuværende tidspunkt hverken ind eller ud fra mine porte, så indtil videre kører de leverede BMW CIC systemer på Emulator løsningen og når de Tyskere jeg har snakket med et par gange er klar til at kode og ændre VIN i BMW CIC enheder bliver det først muligt at få dem leveret så de passer på den monterede BMW s VIN (Stelnummer)

De nævnte virksomheder er sikkert udmærket som leverandører til folk som selv bruger tiden på at montere dette BMW CIC system i deres biler men for min virksomhed der skal yde service og afsætte tid af til at få problemer løst er det for usikkert først at modtage svar efter 1 måned.

Jeg ser frem til at læse og høre mere om dit meget spændende projekt og håber selvfølgelig at det må spille første gang. For tro mig det er super lækkert og flot..

Ps.

Jeg har i øjeblikket en test i gang med at få nyt kort i min enhed som kører med en emulator og når det lykkes skal harddisken udskiftes til en med flash ram så jeg får mere plads til mine MP3 som ligger på harddisken også.

Men det er jo stadigvæk meget nyt med at eftermontere CIC enheder i vores modeller så der kommer nok en del tilpasninger til, og en af dem er at få en CIC enhed med DAB.

Tak for dit indspark.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 10 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.33 sekunder