Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Lys i mørket - lys i halogenforlygter
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Lys i mørket - lys i halogenforlygter

Lys i mørket - lys i halogenforlygter 12 år, 11 måneder siden #1574

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Nu da vintermørket er kommet over os, kører jeg stort set kun i mørke.

Selvom jeg har installeret originale BMW Performance +100% H7 pærer i mine forlygter er lyset lidt mangelfuldt må jeg indrømme.
Hvad gør man og er der i det hele taget noget at gøre ud over at installere noget uoriginalt 50W xenon-kit!?

Jeg har kigget på pærer så som Philips Xtreme vision og Osram Nightbreaker plus men de burde ikke lyse bedre end mine nuværende...

Lys i mørket - lys i halogenforlygter 12 år, 11 måneder siden #1575

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Hvordan er standen på dine forlygteglas?

Er de oxyderet, ridsede eller sløret? Det har virkeligt meget og sige.
Jeg har originalt monteret xenon på min e91'er. Men efter 5 år og 100.000 km, var forlygterne sandblæste.
Jeg har vandslebet dem her for nyligt - og det har virkelig hjulpet på udsynet.

Hvad med din forrude? Er den ren både inde og udvendigt.
Et klimaanlæg, lægger en tynd nærmest usynlig film på indersiden af forruden. Bare en smule har betydning for det lys der lukkes ind ind. Dvs dit udsyn ud. Herudover kommer spejlning af modlyset fra modkørende som kan virke sløret og ubehageligt.

Jeg tror umiddelbart ikke du får noget ud af sætte andre pærer i dine paraboler. Og lad helt vær med at monterer et uoriginalt xenonlys. Det blænder bare dine medtrafikanter !!
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Lys i mørket - lys i halogenforlygter 12 år, 11 måneder siden #1600

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Uha nej, ikke noget uoriginalt xenon til mig, selvom det kan virke fristende grundet nem installation og højt lysudbytte.

Mine lygter er friske nok trods de 110k km bilen har kørt.

Det samme gælder min forrude som også er lige så klinisk ren som resten af bilen

Mit spørgsmål går mere på om nogen har erfaringer med nogle andre H7 pærer... Tidligere har jeg været meget tilfreds med Osram Nightbreaker Plus, men det var på nogle projektorlygter (VW Passat) og ikke reflektor som min nuværende.

Skulle man gå ALL-in og konvertere sin bil til originalt xenon, hvad ville sådan en operation så løbe op i?

Mvh

Frederik

Sv: Lys i mørket - lys i halogenforlygter 12 år, 10 måneder siden #1646

• Skeldahl
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW 335d Touring
Hej

Jeg monterede Osram Night Breaker plus (dem med ekstra levetid) i konens Corolla 1,4 D4d fra 2005 - det har givet det bedste lys af alle de H7 pærer jeg har testet i den.

Hun har det både i kort og lang lys, og det er tæt på at være ligeså godt som et billig skrammel xenon kit.

Så jeg anbefaler dig at få de Osram i den. (vil i øvrigt også smide dem i min 335d hvis ikke jeg eftermonterer LCi bixenon forlygter med kurvefunktion)
Venlig hilsen
Kasper Skeldahl
BMW 335d Touring - M edition

Sv: Lys i mørket - lys i halogenforlygter 12 år, 10 måneder siden #1648

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Det lyder som en rigtig god erfaring. Det må jeg prøve indtil videre, tak.

Kan du fortælle om den plan mht at montere xenon i din 335d? -Det ville jeg nemlig ekstremt gerne...

Mvh

Sv: Lys i mørket - lys i halogenforlygter 12 år, 10 måneder siden #1649

• Skeldahl
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • BMW 335d Touring
God ide - og lad os høre hvordan det går når du får dem monteret.

Min plan går på at jeg skal have LCI'et hele min front - nye lygtehuse, niveauregulering, ny M kofanger fra LCI og så måske en M3 hjelm (kopi)

Om det kan lade sig gøre - hvordan og hvorledes har jeg ikke undersøgt endnu

Sådan her skal den se ud håber jeg:
Venlig hilsen
Kasper Skeldahl
BMW 335d Touring - M edition
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.57 sekunder