Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

E90 Varme sidespejle
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: E90 Varme sidespejle

E90 Varme sidespejle 13 år siden #1546

• allannoe
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Forum

Efter at have gået en rum tid og troet at jeg havde varme i sidespejle fordi min bil er udstyret med "S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version"

Jeg gik længe og ”gættede” mig frem til hvordan jeg fik det tændt og google løst omkring hvordan computeren styrede det - konstant undrende mig over at der intet skete. Til sidst skilte jeg spejlhusene af og konstaterede at der INGEN ledninger gik til spejlglasset – dvs ingen spejlvarme.

Se vedhæftet billede 1.

Desværre ligger der heller ikke kabler ud i spejlhuset hertil heller, da der kun er ledningen til at styre selve elspejlsmotoren (vedhæftet billede 2)

Jeg har via bmw info fundet ud af, at man kan få et ”retrofit kit til mirror heating”.

bmwfans.info/parts/catalog/51950403144/

Jeg har endda fundet en monterings-vildledning. Vedhæftning 3.

Her står:

7. Finishing off and encoding
The retrofit system requires encoding.
- Reconnect vehicle battery
- Encode retrofit with software service station (SSS) via the path - CIP -
- Perform quick test
- Perform function test
- Reassemble vehicle in reverse order of removal.

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det kræver en softwareopdatering oveni eller om det lægger installeret i forvejen hvis man har en af de nyere softwareversionen og/eller om det afhænger af andet udstyr - jeg har f.eks. regnsensor, fartpilot). 7 sidste af VIN er PR89045.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Jeg er da også nysgerrig om det generelt er sparet væk som standardudstyr - altså varme i sidespejle? (Jeg savner det personligt fra min forrige bil - en Peugeot!..)

Filvedhæftning:

Filnavn: pvmMqx.pdf
Filstørrelse: 690 KB

image005.jpg

image004.jpg
Sidste redigering: 13 år siden af kenn.

Sv: E90 Varme sidespejle 13 år siden #1551

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Allan

Jeg har spurgt hos mine kontakter hos BMW i Tyskland og håber de kan svare mig tilbage på dit spørgsmål. Men måske er vi så heldige at en af dem der kikker forbi herinde kender svaret?

Skal lige se om ikke ham jeg har i tankerne, kender svaret da han selv kører BMW E9x og bruger meget tid på at undersøge alt muligt.

Flytningen af firmaet er i fuld gang og da jeg skal være klar i Hvidovre 1 Januar 2013 Har jeg en del at se til indtil der, så jeg kan ikke tilbyde at jagte svaret lige nu, men vender stærkt tilbage.

Velkommen til.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Følgende bruger(e) har sagt tak: allannoe

E90 Varme sidespejle 13 år siden #1552

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Hvorfor din model ikke har, skal jeg ikke kunne sige - hvilket faktisk undre mig. Troede det var en standard ting.

Fandt så ud af, at oftest er det kun modeller med elektriske og opvarmede sæder hvor denne funktion er standard!? Jeg ved ikke om jeg helt hopper på den.

Fandt dog ud af følgende;

Efter start af bilen aktiverer man vinduesviskerne. Herefter vil computeren tænke; Nu skal jeg tænde for varmen i spejlene. Det vil den gøre uanset temperaturen - dog startende med 25%, herefter 50% så 75% og til sidst fuld skrald.
Varmen i sidespejlene aktives automatisk ved temperature under 10 grader.

Ved 25% kan jeg mærke varmen en lille smule ved håndsberøring.

Hvad jeg kan læse mig til på de der har eftermonteret foldbare spejle osv, har de skulle kode disse funktioner efterfølgende.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter et nyt sæt spejle med fold og lys og sælge dine nuværende spejle som reservedele.

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, allannoe

Sv: E90 Varme sidespejle 13 år siden #1553

• allannoe
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn

Det er fornemt. Mange tak for det.

Allan

Sv: E90 Varme sidespejle 13 år siden #1554

• allannoe
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Matthias

Tak for inputtet. Det er mig også en gåde at dette er sparet væk.

Min E90 har faktisk sædevarme, så det er ikke nødvendigvis parret hermed.

Omkring den intelligente styring af spejlvarmen, så havde jeg fundet denne information (forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17924347):

"The door mirror heating is controlled dependent on the outside temperature and whether the wipers are switched on.

With wipers switched off:
Below 5°C = 100% continuous heating
Above 5°C = 0% heating

With wipers switched on:
Below 5°C = 100% continuous heating
From 5 to 10°C = 75% heating
From 10 to 15°C = 50% heating
From 15 to 20°C = 25% heating
Above 20°C = 0% heating
Customer booking status
Booking status - No Booking
There is no fault with system operation. Customers should be informed that this is how the door mirror heating function operates.
However, if the customer’s car is installed with automatic rain sensor (option code 521) suggest that the wiper switch could be set to the automatic interval position in order to benefit from maximum heating function of the door mirrors."

Men det er altsammen teori, når man nu ikke har spejle der rent faktisk har varmelegemer på

Mvh Allan

I frostdage, som vi har for tiden, er varme i sidespejle en god ting.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.25 sekunder