Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Afspilning af lyd cd
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Afspilning af lyd cd

Afspilning af lyd cd 13 år siden #1493

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en BMW 320 touring '09 E91. Jeg er glad for bilen, men det irriterer mig lidt at jeg ikke har mulighed for at afspille lyd cd'er samtidig med at navigationen er i brug.
Der er monteret et business navigationsanlæg i bilen, jeg har vedhæftet nogle billeder af anlægget.

Hvad er mine muligheder for at afspille cd'er samtidig med navigationen er i brug, jeg er ikke specielt interesseret i tilslutning af usb osv.

DSC_2136.jpg

DSC_2137.jpg

DSC_2138.jpg

DSC_2139.jpg
Sidste redigering: 13 år siden af kenn.

Sv: Afspilning af lyd cd 13 år siden #1497

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Velkommen som bruger på forummet og super du beskrev det som et indlæg i stedet for kun en mail for så er der mulighed for at andre kan få glæde af svaret også.

Her kan du se lidt om forskellen på de forskellige BMW navigationssystemer som man kan have i sin BMW. www.mobilteknik.dk/forum/10-bmw-teknik-h...mw-navigationssystem

Det du skal have monteret i din er et BMW professionel eller CIC og de forskellige muligheder kan du se på det indlagte link. Jeg ved at der er en anden BMW E90 ejer der står på spring til at få monteret CIC navigation i hans BMW E90 og han har i dag et BMW navigation professionelt system monteret i bilen.

Jeg vil dog mene at man i forbindelse med udskiftningen af dit BMW navigation business skal skifte din skærm også, da du så slipper for at have de brede plastickanter i stedet for en skærm der fylder det hele og det ser bare så meget bedre ud. Jeg forstår ikke at man ikke har monteret den brede skærm i alle modeller fra BMW fabrikken af. Bare min personlige holdning uden at fornærme nogen som har denne løsning med brede plastickanter monteret i bilen i dag.

Dette er faktisk de eneste løsninger der kan give dig mulighed for at afspille Cd’er samtidigt med at du benytter dit navigationsanlæg i bilen. BMW CIC navigation eller BMW system professionel, fordi du som du skriver ikke ønsker at få monteret USB og andre tilslutninger.

Jeg vil gerne undersøge hvad prisen er på et BMW navigations professionel da det ofte kommer på lager da de bliver skiftes i forbindelse med en byttepris på et CIC navigationssystem.

Endnu engang velkommen til og jeg håber du finder noget brugbart på forummet for du er nu selv med til at gøre det spændende. Så tak for det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Afspilning af lyd cd 13 år siden #1498

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej,

Nu er det lang tid siden jeg selv har haft en business navi men jeg mener da at kunne huske at du godt kan tage NAVI dvd ud og spille cd'er når navien har fået lavet ruten..
Sidste redigering: 13 år siden af Morten.

Sv: Afspilning af lyd cd 13 år siden #1499

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten.

Det har du ret i men det er da en løsning der ville få de fleste til at købe en Garmin og ikke benytte det fabriksmonteret navigations anlæg i bilen. Der er da ikke noget mere irriterende end at man skal køre en musik cd ud og lave en navigationsrute og så sætte musik cd’en i igen for at kunne afspille cd. Og når man så skal lave en ny rute i navigationssystemet er det samme rytme igen.

Det er med denne løsning som med skærmen et kiks af de store som BMW har leveret her..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Afspilning af lyd cd 13 år siden #1501

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Personligt ville jeg da vælge at få monteret en Professional CCC m.8.8" skærm eller et komplet CIC anlæg , dette da det giver andre muligheder også ( bla. spilt-screen , 3D kortvisning etc. )

Den billigste løsning vil dog selvfølgelig være at montere en OEM BMW 6 CD-Changer ( 6 CD-Veksler ) , så vil man bare kunne lade navigations DVD'en blive i M-ASK'en , og afspille sin musik fra sine CD'ere fra 6CD-Changeren.

NB: OEM BMW 6CD-Changere til E9x serien er forøvrigt mp3 kompatible ( afspiller CD'ere brændt med mp3 musik filer )!

Mvh.
BenAnd
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.26 sekunder