Ja, rust er jo ikke noget man som bilejer generelt er så super glad for. Men, på et eller andet tidspunkt stifter vi jo nok bekendtskab med det.
Jeg købte min 330xd'er sidste år. Super fantastisk bil ellers.
Da jeg købte den, må jeg indrømme at jeg nok ikke fik den inspiceret den godt nok. Jeg fandt hurtigt efterfølgende at den havde nogle skavanker. De fleste af dem pga. manglenede udvendig vedligeholdelse. Og da jeg er lidt den pernippede type - så var det skår i glæden da jeg fandt noget kedeligt begyndende rust.
Jeg vil beskrive hvad jeg har fundet frem til / fået gjort og ikke gjort ved min E91'er i den forbindelse.
Bagsmækken - kendt problem.
Efter en dejlig håndvask, og under aftørring af bilen i alle leder og kanter, fandt jeg begyndende rust her. Virkelig et sted hvor det ville være oplagt at det kunne ske. Plastafdækningen, som på billedet - sidder og gnidder ind mod den lakerede overflade. Plastafdækningen er utrolig god til at samle snavs, da det "nedløb" der fra taget løber bagom afdækningen. Med sig tager det jo selvfølgelig en masse snavs - som så kan placere sig bag afdækningen og begynde at arbejde.
Det var så det det havde gjort, og så virkelig kedeligt ud. Jeg har desværre ingen billeder af hvordan det så ud - men kun billeder af stedet hvor man skal passe på det.
Jeg kørte, efter at have fundet fejlen til BMW (sammen med en anden fejl som beskrives senere). BMW kender til problemet og laver det uden beregning.
For ikke at løbe ind i samme situation igen, sørger jeg engangimellem for at afmonterer afdækningen. Som det kan ses på det andet billede sidder det med en klips - så det kan nemt afmonteres, så man kan rengøre området for snavs. Jeg overvejer pt at sætte en tape eller andet i mellem, for at sørge for at der ikke er noget der gnider sig op mod metallet. Så husk lige at tjek her ! I nogen tilfælde skifter de bagklappen. Jeg fik malet bagklappen på ny.
Dørstolper / Afdækninger
Uha, disse her er jeg utrolig ked af. Uden på selve dørerne, har jeg disse begyndende problemer. Helt nede i bunden, lige over pyntelisten, er døren begyndt at få bobler. Det ser virkeligt skidt ud.
Hos den BMW-forhandler - hvor jeg fik lavet bagklappen siger de, at de ikke dækker dette - hvilket jeg skuffet over. Kan det virkeligt være rigtig?
Hvad kan jeg gøre som alternativ ? Fjerne pynteliste og få nedslebet og malet stolpen ?