Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Erfaringer E91'er / Rust og garanti
(0 viser) 
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW Erfaringer E91'er / Rust og garanti

BMW Erfaringer E91'er / Rust og garanti 13 år siden #1492

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Ja, rust er jo ikke noget man som bilejer generelt er så super glad for. Men, på et eller andet tidspunkt stifter vi jo nok bekendtskab med det.

Jeg købte min 330xd'er sidste år. Super fantastisk bil ellers.

Da jeg købte den, må jeg indrømme at jeg nok ikke fik den inspiceret den godt nok. Jeg fandt hurtigt efterfølgende at den havde nogle skavanker. De fleste af dem pga. manglenede udvendig vedligeholdelse. Og da jeg er lidt den pernippede type - så var det skår i glæden da jeg fandt noget kedeligt begyndende rust.

Jeg vil beskrive hvad jeg har fundet frem til / fået gjort og ikke gjort ved min E91'er i den forbindelse.

Bagsmækken - kendt problem.

Efter en dejlig håndvask, og under aftørring af bilen i alle leder og kanter, fandt jeg begyndende rust her. Virkelig et sted hvor det ville være oplagt at det kunne ske. Plastafdækningen, som på billedet - sidder og gnidder ind mod den lakerede overflade. Plastafdækningen er utrolig god til at samle snavs, da det "nedløb" der fra taget løber bagom afdækningen. Med sig tager det jo selvfølgelig en masse snavs - som så kan placere sig bag afdækningen og begynde at arbejde.
Det var så det det havde gjort, og så virkelig kedeligt ud. Jeg har desværre ingen billeder af hvordan det så ud - men kun billeder af stedet hvor man skal passe på det.

IMG_0554.JPG

IMG_0555.JPG

Jeg kørte, efter at have fundet fejlen til BMW (sammen med en anden fejl som beskrives senere). BMW kender til problemet og laver det uden beregning.
For ikke at løbe ind i samme situation igen, sørger jeg engangimellem for at afmonterer afdækningen. Som det kan ses på det andet billede sidder det med en klips - så det kan nemt afmonteres, så man kan rengøre området for snavs. Jeg overvejer pt at sætte en tape eller andet i mellem, for at sørge for at der ikke er noget der gnider sig op mod metallet. Så husk lige at tjek her ! I nogen tilfælde skifter de bagklappen. Jeg fik malet bagklappen på ny.

Dørstolper / Afdækninger

Uha, disse her er jeg utrolig ked af. Uden på selve dørerne, har jeg disse begyndende problemer. Helt nede i bunden, lige over pyntelisten, er døren begyndt at få bobler. Det ser virkeligt skidt ud.

IMG_0552.JPG

IMG_0553.JPG

Hos den BMW-forhandler - hvor jeg fik lavet bagklappen siger de, at de ikke dækker dette - hvilket jeg skuffet over. Kan det virkeligt være rigtig?

Hvad kan jeg gøre som alternativ ? Fjerne pynteliste og få nedslebet og malet stolpen ?
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
Sidste redigering: 13 år siden af kenn.

Sv: Erfaringer E91'er / Rust og garanti 13 år siden #1500

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Nu har jeg en lillebror som dagligt sidder og sender disse garanti sager til BMW for at se om de bliver dækket af en fabriks garanti og det lyder mærkeligt at de bare sagde nej. For søgte de hos BMW om at få det lavet på garanti? eller afviste de bare med det samme?.

Uanset hvad er det bare til at blive i dårligt humør af også fordi BMW fraråder at man tectyl behandler bilen indenfor den garantiperiode de tilbyder.

De sorte afdækninger du har på dørene er som regel ikke dækket da det kan skyldes stenslag af de bobler men i det tilfælde du har lagt et billede ind af her, skyldes det ikke stenslag. På en BMW E60 / E61 irrer sidespejlene i begge sider og det er heller ikke dækket.

Jeg tror det er et spørgsmål om at bede om at få et skriftligt afslag og så sende en formel klage til Tyskland over deres manglende garanti. Har hørt om et par stykker der har gjort det og fik medhold efter at man i Danmark havde afvist deres problemer som en garantisag. Og efterfølgende blev det lavet som en garantisag.

Kikker Jacob forbi kan han fortælle om det defekte elektriske anhængertræk på hans fars BMW.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Erfaringer E91'er / Rust og garanti 13 år siden #1502

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
De sagde bare at afdækningerne ikke var dækket - men det kunne være jeg skulle prøve og hører andet steds.
De tog godt nok billeder af det hele sammen med bagklappen og sagde billederne og beskrivelsen skulle sendes til Sverige. De var dog en smule tunge og danse med - så det kunne være man skulle prøve et andet BMW-pladeværksted ?

Hvor skal man tage hen ?
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: BMW Erfaringer E91'er / Rust og garanti 13 år siden #1507

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jeg tror desværre ikke det hjælper at køre til en anden BMW forhandler når man først har prøvet et sted, da der er lavet en forespørgselse på bilens stelnummer. Men det må være muligt at stille samme spørgsmål i Tyskland og så høre om det virkeligt kan være rigtigt. Desværre kan den Danske autoriseret BMW forhandler ikke gøre ret meget hvis du opdager rust som man søger lavet på BMW garantien hvis det først er blevet afvist en gang.

Måske sidder der nogen som læser dette og ved hvad og hvordan det skal håndteres i Tyskland?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW Erfaringer E91'er / Rust og garanti 13 år siden #1530

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Opdatering:

Jeg har netop prøvet med en anden forhandler. Samme resultat.

Han mente dog, at jeg skulle prøve at sende beskeden videre til BMW-Danmark. Det er nu gjort...
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: BMW Erfaringer E91'er / Rust og garanti 13 år siden #1532

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
hey hey lille input...

jeg havde selv nogen problemer med ir' på pynte listerne og på spejle som kenn omtalte...(min er en 530i E60)

listerne kan købes for små penge hos BMW de ligger til ca. 250,- pr liste, og så skal man lige finde en der kan skifte dem

spejlene var straks en anden sag, de blev malet om, da de var noget dyre...

KAP
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.62 sekunder