Hej Bimse.
BMW Assist
Her får du lige en uddybning og en beskrivelse af dette fantastiske BMW Assist som alle BMW ejere burde have mulighed for at have eller få monteret i bilen.
Uanset om det er som personlig nødopkaldscentral, intelligent vejvisningssystem eller pålidelig oplysningstjeneste – BMW Assist hjælper dig undervejs i alle situationer og bringer dig hurtigere, mere sikkert og mere komfortabelt frem til destinationen.
Den kompetente telematiktjeneste BMW Assist har siden 1999 forsynet dig med informationer og servicetjenester i din bil. I forbindelse med navigationssystemet og forberedelsen til mobiltelefon med bluetooth-grænseflade og integreret SIM-kort kan du få gavn af en lang række funktioner.
Hvis uheldet er ude, sender nødopkaldet fx automatisk dine aktuelle bildata og din position til BMW servicecentralen og etablerer en telefonforbindelse. Systemet sender i samme øjeblik, som de indbyggede crash-sensorer aktiverer airbaggene, automatisk et signal til centralen.
I tilfælde af en punktering etableres forbindelse til den mobile service via BMW beredskabstjenesten, og de relevante bildata overføres. Din BMW servicepartner hjælper dig hurtigst muligt på stedet, så du kan fortsætte turen.
Desuden er du med BMW Assist altid orienteret om den aktuelle trafiksituation på de tyske motorveje. I Tyskland er der placeret mere end 4.000 sensorer langs motorvejene, som sender måleresultater i realtid.
Via BMW Oplysningstjenesten får du de mest aktuelle oplysninger, som adresser og telefonnumre på 30 millioner virksomheder og privatpersoner, eller du kan få anbefalinger til hoteller, restauranter og seværdigheder. Du kan også få oplysninger om billetpriser og åbningstider for teatre og museer samt det aktuelle biografprogram via bilmonitoren med tv. Kilde BMW.
Her kan vi læse hvad og hvor dette system er udviklet til og desværre kommer dette BMW assist ikke til Danmark da vi åbenbart ikke er nok brugere til at det kan betale sig at åbne en afdeling i Danmark. Så du vil intet opnå ved at få et abonnement på systemet i Danmark da det ville være en Tysk medarbejder der skulle sidde og sende hjælp i og til Danmark. Og kører du i udlandet dækker det røde kort fuldstændig det samme. Desværre mister man den overvågning der ville være såfremt man kørte galt for så sender den automatisk en besked om antal personer i bilen og kalder op til centralen så de kan brolige og fortælle dig at de er på vej.
Her kan du se min beskrivelse om dette BMW assist og jeg er som dig også meget begejstret for dette system
www.mobilteknik.dk/forum/10-bmw-teknik-h...r-det/173-bmw-assist
Så nu er vi i hvert fald 2 der gerne ville have det i bilen og internet kommer der ikke i Danmark på din bil da BMW ikke kan kode det til din bil. Der skal du ud og have lavet samme løsning som jeg har i min egen BMW E61