Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Assist/Online/Internet osv.
(0 viser) 

EMNE: BMW Assist/Online/Internet osv.

BMW Assist/Online/Internet osv. 13 år, 3 måneder siden #1197

• Bimse
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn.
Jeg har jo før besøgt dig på adressen i Glostrup, men der er nu alligevel indsneget sig et ekstra spørgsmål.

Hvis man nu forestillede sig, at jeg fik noget af min familie i Tyskland til at abbonere på BMW Assist, så tror jeg, at det ville virke i danmark.
Jeg talte med en Tysker på en campingplads her i sommers, og det virkede fint for ham i Europa. Han var dok IKKE sikker på det ville virke i Danmark.
Jeg ved også at BMW ikke har en roaming aftale med Skandinavien.
MEN! Mon det virker, hvis jeg på denne fuldt legale måde, så jeg ville kunne bruge det i DK, og naturligvis betale for trafikken.
Tjaee.. Det var blot en tanke
BMW E91 320D LCI 2008 / BMW Z3 2,0 1999

Sv: BMW Assist/Online/Internet osv. 13 år, 3 måneder siden #1199

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Bimse.

BMW Assist

Her får du lige en uddybning og en beskrivelse af dette fantastiske BMW Assist som alle BMW ejere burde have mulighed for at have eller få monteret i bilen.
Uanset om det er som personlig nødopkaldscentral, intelligent vejvisningssystem eller pålidelig oplysningstjeneste – BMW Assist hjælper dig undervejs i alle situationer og bringer dig hurtigere, mere sikkert og mere komfortabelt frem til destinationen.

Den kompetente telematiktjeneste BMW Assist har siden 1999 forsynet dig med informationer og servicetjenester i din bil. I forbindelse med navigationssystemet og forberedelsen til mobiltelefon med bluetooth-grænseflade og integreret SIM-kort kan du få gavn af en lang række funktioner.

Hvis uheldet er ude, sender nødopkaldet fx automatisk dine aktuelle bildata og din position til BMW servicecentralen og etablerer en telefonforbindelse. Systemet sender i samme øjeblik, som de indbyggede crash-sensorer aktiverer airbaggene, automatisk et signal til centralen.

I tilfælde af en punktering etableres forbindelse til den mobile service via BMW beredskabstjenesten, og de relevante bildata overføres. Din BMW servicepartner hjælper dig hurtigst muligt på stedet, så du kan fortsætte turen.
Desuden er du med BMW Assist altid orienteret om den aktuelle trafiksituation på de tyske motorveje. I Tyskland er der placeret mere end 4.000 sensorer langs motorvejene, som sender måleresultater i realtid.
Via BMW Oplysningstjenesten får du de mest aktuelle oplysninger, som adresser og telefonnumre på 30 millioner virksomheder og privatpersoner, eller du kan få anbefalinger til hoteller, restauranter og seværdigheder. Du kan også få oplysninger om billetpriser og åbningstider for teatre og museer samt det aktuelle biografprogram via bilmonitoren med tv. Kilde BMW.

Her kan vi læse hvad og hvor dette system er udviklet til og desværre kommer dette BMW assist ikke til Danmark da vi åbenbart ikke er nok brugere til at det kan betale sig at åbne en afdeling i Danmark. Så du vil intet opnå ved at få et abonnement på systemet i Danmark da det ville være en Tysk medarbejder der skulle sidde og sende hjælp i og til Danmark. Og kører du i udlandet dækker det røde kort fuldstændig det samme. Desværre mister man den overvågning der ville være såfremt man kørte galt for så sender den automatisk en besked om antal personer i bilen og kalder op til centralen så de kan brolige og fortælle dig at de er på vej.

Her kan du se min beskrivelse om dette BMW assist og jeg er som dig også meget begejstret for dette system www.mobilteknik.dk/forum/10-bmw-teknik-h...r-det/173-bmw-assist

Så nu er vi i hvert fald 2 der gerne ville have det i bilen og internet kommer der ikke i Danmark på din bil da BMW ikke kan kode det til din bil. Der skal du ud og have lavet samme løsning som jeg har i min egen BMW E61
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW Assist/Online/Internet osv. 13 år, 3 måneder siden #1202

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Jeg fik et opkald her til aften af en der påmindede mig om at JCO som også er bruger her på forummet har været ude for en meget dyr og utilsigtet oplevelse med dette BMW Assist, han havde nemlig ved en fejl fået monteret et simkort i bilens telefon system og det havde så kaldt op til den Tyske central over 10 000 gange og det kostede hans firma over 50 000 kr. jeg du læser rigtigt halvtreds tusinde kroner så det er ikke noget man skal lege med her i Danmark.

Måske JCO lige kikker forbi og selv kan skrive historien om hans meget uheldige og dyre forsøg på at køre med dette system i Danmark i hans BMW?

Sv: BMW Assist/Online/Internet osv. 13 år, 3 måneder siden #1203

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej

BMW assist er efter min bedste overbevisning ikke noget man skal lege med i DK. Min BMW er fra Tyskland og fik ved en fejl i forbindelse med software opdatering slået systemet til og som Kenn skriver så virker BMW assist ikke i DK. Hvis systemet alligevel er slået til så begynder det at sende sms med fejl til en central i Tyskland og det bliver ved da det ikke kan få respons. Du kan ikke udover en udskrift fra telefonselskabet se at systemet gør det. Det var for mit vedkommende en meget dyr omgang som kostede et godt stykke over 50 tkr.

Jeg har hørt om andre som har købt BMW i Tyskland og som også har fået en overraskelse fordi de har sat simkort i bilen og ikke fået slået BMW assist fra når bilen er kommet fra Tyskland til DK. Man skal derfor huske at slå systemet fra hvis man har telefonsystem eller simkort i bilen.
Sidste redigering: 13 år, 3 måneder siden af JCO.

Sv: BMW Assist/Online/Internet osv. 13 år, 2 måneder siden #1205

• Bimse
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej JCO, Og tak for svar

Ja. Så kan jeg jo godt se at jeg skal passe lidt på.
Så nu blir jeg jo ekstra nysgerrig. Hvor slår men set fra, hvis det nu allerede er sat til?
BMW E91 320D LCI 2008 / BMW Z3 2,0 1999

Sv: BMW Assist/Online/Internet osv. 13 år, 2 måneder siden #1214

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu er du så heldig at din bil er udstyret med en Combox og skulle du have mulighed for at få BMW Assist i bilen skulle den Combox som din bil har nu skiftes til en Combox Telematik som har et simkort indbygget.

Der der kan komme et problem er hvis man kommer til at montere et Simkort i en bil som ikke er blevet afmeldt tjenesten BMW Assist i Tyskland, så kalder den op og sender beskeder i et væk og har man et Dansk Simkort i bilen koster det en formue da den bliver ved med at sende positioner til BMW Assist centralen.

Man kører vistnok stadigvæk forsøg i Sverige og man må håbe at de finder ud af at lave et Nordisk Assist center så vi også får mulighed for at få det aktiveret i bilen. Men det har nok lange udsigter da der ikke er ret mange af de BMW er der er leveret i Danmark der har denne option monteret i.

Tror vi må drømme videre for det er nok endnu en feature vi må tillægge vores fuldstændige vanvittige afgift system på biler.
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 0.86 sekunder