Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Night Light / Day Light i Navigationen
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Night Light / Day Light i Navigationen

Night Light / Day Light i Navigationen 13 år, 3 måneder siden #1160

• Bimse
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Ken.

Jeg har en 320D 10/2008 LCI.
Der er monteret Navi Prof (Kan aldrig huske det, men CEC?)
Bilen har Xenon, som selv tænder når der blir aften og jeg kommer til en tunnel og slukker igen når jeg er ude af tunellen. Fik du det:)
Lyset i navigationen skal jeg åbenbart selv fortælle om det er dag eller nat. Kan det passe?, og kan den ikke selv skifte.
Lyset i Instrumenterne tænder osse selv sammen med lyset.
BMW E91 320D LCI 2008 / BMW Z3 2,0 1999

Sv: Night Light / Day Light i Navigationen 13 år, 3 måneder siden #1164

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Det er en rigtig fin BMW 3 serie du har dig og som du selv nævner er det svært at huske hvad de forskellige navigations modeller hedder til en BMW men det du har i din er et BMW CIC system og det er jeg sikker på at der ikke er ret mange BMW 3er, har i Danmark.

Nu kører jeg selv en BMW 5 serie så vi må håbe der er en der kikker forbi der kan komme med et brugbart svar for var lige ude at kikke i min egen og kunne ikke se nogle justerings muligheder til at vælge imellem automatisk eller manuel indstilling af lysstyrke af CIC skærmen. Men min blænder ned når det bliver mørkere udenfor og lyser op når det er lyst.

Mit bud ville være at din lysmåler til bilens indvendige kabinelys er defekt, men lad os høre andre BMW 3 serie ejere hvordan det virker på og i deres bil.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Night Light / Day Light i Navigationen 13 år, 3 måneder siden #1166

• Bimse
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Ken, og tak for svar.
Ja. Nu håber jeg så der er en eller anden der melder sig på banen, så jeg kan finde ud af det:-)

Sv: Night Light / Day Light i Navigationen 13 år, 3 måneder siden #1176

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Har selv kigget lidt efter et svar til dette, og det lader desværre ikke til at man kan enable et automatisk skift på en E9x LCI med CIC (kører selv en E91, 330d, 9/2008 LCI med prof navi, xenon, automatisk lys styring osv.) Har blandt andet fundet denne tråd:

www.m3post.com/forums/showthread.php?t=530783

Uden at det nødvendigvis er det endegyldige svar

Ideen med at allokere en af genvejstasterne til at skifte virker ikke helt dum, men det er selvfølgelig ikke det samme som at det sker automatisk.

Peter
i3 REx 2014

Sv: Night Light / Day Light i Navigationen 13 år, 3 måneder siden #1177

• Bimse
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
"easiest way around this for me is to dedicate one of my memory buttons on the center console to day/night mode..."

SELVFØLGELIG

Det tænkte jeg slet ikke på. Og det er da en nem løsning på dette. Mange tak for svar. og tak for linket.

Sv: Night Light / Day Light i Navigationen 13 år, 3 måneder siden #1178

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Velbekomme

Har selv lige været ude og indstille en af genvejstasterne. Nemt fix, omend det burde være noget systemet kunne selv. Undrer mig lidt at trafikinformationsvisningen skal være slået fra, for at det virker. Det kan man så selvfølgelig bruge endnu en genvej til at slå til/fra
i3 REx 2014
Følgende bruger(e) har sagt tak: Bimse
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.25 sekunder