Hej Raz
Dette emne er oppe og vende med jævne mellemrum på næsten samtlige BMW forumer jeg har været på ( ihvertfald de danske

) , at diskutere dette emne bringer ikke noget ( som du også vil kunne læse på de andre forumer ) , dette ikke for at være "negativ" , MEN der er så mange individuelle forhold der gøre sig gældene når man tegner forsikring ( såvel bil ,hus ,båd,motorcykel etc. ) at man ikke kan bruge folks forskellige priser til noget som helst overhovedet.
Der er jo ting så som :
-Bilmærke ( her BMW )
-Alder
-Bopæl ( post nr. )
-Årgang på køretøjet
-Kørsels behov om året
-Motor størrelse
-Ønskede/accepterede selvrisiko størrelse
-Antal brugere af køretøjet
- Kom selv på flere ......
, der spiller ind på den aktuelle præmie du vil skulle betale i dit tilfælde ( samt hvilke andre forikringer du har/tegner ) , og det er jo altså sjældent at to på et forum har nøjagtig de samme behov og det i samme forsikrings selskab.
Så for mig at se føre en sådan "oplysnings kampange" ikke til noget brugbart for dig eller nogen andre , hvilket jeg heller ikke har indtryk af at de har gjort på nogen af andre forumer
Så grib selv "fat i kraven" ( selvfølgelig i overført betydning

) på din forsikringsmand/selskab , det er kun dig og dig alene dig der kan forhandle en ordentlig forsikring "i land" , hvad vi andre betaler , ja det er de s.. totalt ligeglade med , for dem er enhver forsikring en individual vurdering/forretning , måske træls , men sådan er det.
Mvh.
BenAnd