Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hvilken type service??
(1 viser) (1) Gæst
Alt monteret udstyr lyder rigtigt smart men hvordan virker det, I dette forum her kan du se nogle videoer eller læse nogle beskrivelser af udstyr.
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvilken type service??

Hvilken type service?? 10 år, 7 måneder siden #5221

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Jeg skal have min bil serviceret og spørger lidt rundt for at sammenligne priser. Et aut. værksted lige uden for landets grænser spurgte tilbage hvilket service bilen skulle have, og at jeg kunne se det i "Board computer".
Jeg havde skrevet km stand og bilens data til værkstedet, og jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde noget mere i min iDrive menu. Jeg har taget et billede:

IMG_0786.JPG

Nogle friske bud?

Mvh. Sune

Sv: Hvilken type service?? 10 år, 7 måneder siden #5222

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Sune

Vil ud fra dit billede sige et "lille" eftersyn ( olie/filterskift ) samt generelt eftersyn af biles tilstand som man normalt gør i den forbindelse.

Ser jo ikke umiddelbart ud til at den indikere "gul/rød" på nogen af de andre ting , bremser for/bag , bremsevæske , mikrofilter etc.

Se evt. hvilket service der er lavet sidst i Servicebogen ( lille el. stort ).

Mvh.
BenAnd

Sv: Hvilken type service?? 10 år, 7 måneder siden #5223

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Tak for svar.
Jeg tror ikke, at bilen har fået skiftet olie i aut. gearkassen, så det er nok tilrådeligt, bilens km stand taget i betragtning (180.000km). Kan det i øvrigt passe at man skifter bundkar ved sådan en operation?

Service bogen ser sådan ud for de sidste 2 besøg:

IMG_0041.JPG

Mvh. Sune

Sv: Hvilken type service?? 10 år, 7 måneder siden #5224

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Sune

Ser ud til at den skal have foretaget en gennemgang , da der ikke er udført "Fahrzeug-Check" de sidste 2 gange den har været til Service ( en egentlig gennemgang af hele bilen for evt. fejl og mangler , bremser , støddæmpere ,slanger , ledninger , lak/rust , etc. )

Med 180tkm vil det være en endog rigtig god ide at få skiftet filter og olie i gearkassen ( og ja , bundkar og filter er en enhed ) , skift for hver 80tkm/ eller hvert 2. år.

Kontakt evt. Ruben her på forum for olieskift i gearkassen , han har det rigtige udstyr til at skylle gearkassen igennem samt stor erfaring med disse aut. gearkasser , kan også lave dit service , og det sikkert til en god pris også.

Mvh
benAnd
Følgende bruger(e) har sagt tak: Kap, Sune
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.56 sekunder