Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Erfaring med komfortudstyr/eftermontering af ACC
(1 viser) (1) Gæst
Alt monteret udstyr lyder rigtigt smart men hvordan virker det, I dette forum her kan du se nogle videoer eller læse nogle beskrivelser af udstyr.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Erfaring med komfortudstyr/eftermontering af ACC

Erfaring med komfortudstyr/eftermontering af ACC 12 år, 1 måned siden #3242

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Som tråden lyder.

Jeg søger lidt erfaring med BMW-ejere med overstående udstyr.

Jeg er typen der er utrolig glad for min fartpilot. Men hvor ville det dog være et super lækkert komfortudstyr hvis jeg havde automatisk bremse på fartpiloten.
Jeg har i forvejen aut.gearkasse samt bremse på fartpiloten på min E91'er og bruger dette meget - bortset fra at der er lidt manuel arbejde i at stille fartpiloten konstant (langsomme køretøjer, nedbremsninger pga. sving mv.)

Jer der har ACC - hvordan virker den i praksis? Kan man stole helt 100% på den, og hvor langt ned bremser den til / holder afstand til forankørende.

Er der nogen som har fået dette eftermonteret ?
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Erfaring med komfortudstyr/eftermontering af ACC 12 år, 1 måned siden #3243

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
Hey LN2VIOLN2

jeg har lige haft fornøjelsen af at kører med det en uge, og det er noget af det mest fantastiske stykke "gear" / udstyr men kan have i sin BMW, det spiller MAX...man skal dog lige vende sig til at stole på det..

men i grove træk fungere det jo ved at man kører op bag en foran kørerne og indstiller distancen til foran køre og så holder den hans hastighed eks 110 km, så kan man sætte en MAX hastighed eks 140 km og i det man så trækker ud og der er frit køre din bil op til den max hastighed du har lavet. kommer der så en og trækker ud foran dig inde for den distance man havde sat, bremser bilen selv ned og holder hans hastighed, til han er væk igen og så op i fart igen.. så man skal næsten bare holde rattet og så klare den selv resten…fantastisk

jeg har prøvede selv at der var en bil der bremset hårdt op og så bremser den helt ned giver en advarsels lyd og så kan man selv over tage , men der må nogen på banen der køre med det til dagligt…

og så må kenn svare på om det kan eftermontageres…

SKAL selv have det i min næste bil…

go weekend KAP
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn, LN2VIOLN2

Sv: Erfaring med komfortudstyr/eftermontering af ACC 12 år, 1 måned siden #3246

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jeg har monteret ACC nogle gange og blandt andre på min egen BMW 535D og skal også have det monteret på den projekt BMW som jeg monterer på løbende.

Du kan sagnes stole på et monteret Acc. system for er der det mindste i vejen, kan du ikke slå det til.

Nu har Kap lavet en super beskrivelse af hvordan det virker, til det har jeg kun en tilføjelse og det er, at man skal holde øje med at der ikke er en der trækker ud foran dig. for er du ikke opmærksom hænger du i selen, for systemet tøver ikke med at bremse.

Du kan dog overstyre det ved at trykke lidt på gassen.

Ellers er det bare noget man må have i bilen..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: LN2VIOLN2

Sv: Erfaring med komfortudstyr/eftermontering af ACC 12 år, 1 måned siden #3264

• Hansi
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Tilslutter mig at det er det fedeste udstyr. Kan tilføje at på min årgang 2006 fungerer det ned til ca. km/t 25 og under slår det fra og kommer man for tæt på dem foran blinker den rødt og BIPPER højlydt.

Erfaring med komfortudstyr/eftermontering af ACC 12 år, 1 måned siden #3268

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Uff..

Tak allesammen. Så er der jo præcis som jeg forestillede mig!

Det må komme på ønskelisten.

Mon ikke der kan laves lidt samlerabat ved CIC, Combox, Logic 7, Fjernlysassistent og ACC!? :-D
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Erfaring med komfortudstyr/eftermontering af ACC 12 år, 1 måned siden #3287

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu varer det ikke så længe, så montere jeg det på den BMW E61 projektbil jeg har på værkstedet. Så er du velkommen til at komme forbi værkstedet og prøve en tur med ACC.

Men det kan nok være at kravende vokser lidt omkring udstyr der er muligt af eftermontere i en BMW.

Du kan læse mere om dette senere når udstyrslisten på bilen opdateres...
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af kenn.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.35 sekunder