Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Sådan lægger du musik ind på din BMW CIC harddisk
(1 viser) (1) Gæst
Alt monteret udstyr lyder rigtigt smart men hvordan virker det, I dette forum her kan du se nogle videoer eller læse nogle beskrivelser af udstyr.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Sådan lægger du musik ind på din BMW CIC harddisk

Sådan lægger du musik ind på din BMW CIC harddisk 12 år, 5 måneder siden #2726

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Sådan lægger du USB musik ind på din BMW CIC harddisk i bilen.

Nu må det være på tide at lave et indlæg hvor man kan se hvordan man lægger musik ind på harddisken som sidder indbygget i et BMW CIC navigationssystem. Der er plads til 12,5 GB musik og hvorfor ikke lægge noget musik ind i systemet når muligheden nu er der?

Jeg formoder du ved hvordan du lægger MP.3 filer ind på et USB stik, men gør du ikke det er du velkommen til at kikke forbi så skal jeg vise dig det. Det forudsætter selvfølgelig at du har købt dit CIC system her, eller er kunde hos mobilteknik i forvejen. For så er det selvfølgelig ganske kvit og frit.

BMW_CIC_MUSIK.1Medium.JPG

USB stikket vi skal bruge er det der sidder monteret foran i bilen, og her ses mit USB stik som er lagt i handskerummet, så det er til at trække ud, monteres det fast skal man kigge på knæ for at bruge det. Så mit er lagt løst i handskerummet.

BMW_CIC_MUSIK.2Medium.JPG

CIC systemet skal være startet op, og så vælger du den øverste menu CD / Multimedia.

BMW_CIC_MUSIK.3Medium.JPG

Så kommer du ind i den menu som du ser på billedet, så skubber du IDrive hjulet imod passagersædet. Og så kommer der en orange markering i splitskærmen som du kan se på højre side af billedet.

BMW_CIC_MUSIK.4Medium.JPG

Så rykker du igen IDrive hjulet til højre, og så kommer vi ind i den menu som giver os mulighed for at importere musik fra USB stikket.

BMW_CIC_MUSIK.5Medium.JPG

Så sætter du USB stikket med musik på, ind i det stik der sidder i handskerummet.

BMW_CIC_MUSIK.6Medium.JPG

Så vælger du den øverste menu punkt import Music (USB)

BMW_CIC_MUSIK.7Medium.JPG

Så starter CIC systemet med at lægge den musik der ligger på USB stikket ind på harddisken som sidder i CIC enheden.

BMW_CIC_MUSIK.8Medium.JPG

Undervejs kan du følge hvor langt den er kommet med at kopiere musikken på USB stikket.

BMW_CIC_MUSIK.9Medium.JPG

Her er alt musikken på USB stikket lagt over på harddisken og så er det bare at sige OK, ved at trykke på drejehjulet på CIC controlleren.

BMW_CIC_MUSIK.10Medium.JPG

Når du har sagt ok til at den er færdig med at overføre musikken fra USB stikket til den indbyggede harddisk i CIC systemet, kommer vi tilbage til samme menu som da vi startede. Nu skal vi se hvad den har lagt ind på harddisen, så her trykker vi OK igen.

BMW_CIC_MUSIK.11Medium.JPG

Da jeg havde lagt noget ind i forvejen, er den USB overførsel som vi lige har set her, nr.3. som det kan ses lægger systemet de USB overførsler ind i den nummer række som du har overført dem. 1,2,3, osv.

BMW_CIC_MUSIK.12Medium.JPG

Her er vi inde i den USB 3 som vi lige har overført fra USB stikket foran til harddisken i CIC systemet.

BMW_CIC_MUSIK.13Medium.JPG

Det kan smutte at man har lagt noget musik over som enten er dobbelt eller har fået noget med ind, som man ikke bruger, eller man ønsker at slette et nummer eller en hel USB overførsel. Så vælger du det nummer eller USB overførsel som du ønsker at fjerne, og rykker drejehjullet på CIC controlleren til højre, og så kommer der denne menu frem, som du ser på billedet. Og her ønsker jeg at Delete Track så her trykker jeg ok på CIC controlleren.

BMW_CIC_MUSIK.14Medium.JPG

Så er nummeret slette på harddisken. Og vi er tilbage i det bibliotek vi lige har lagt ind på harddisken (USB 3) som man kan se på skærmen har vi overført 173 nummerer og vi spiller nummer 6 af dem.

Overførere Cd’er på harddisken i CIC enheden.

Har du din musik på Cd’er sætter du blot Cd’en ind i CIC enheden foran og så kommer systemet og spørger dig om du vil kopiere Cd’en ind på harddisken. Det er nemt.

BMW_CIC_MUSIK.15Medium.JPG

Som du sikkert ved har vi under menuer på et CIC system og rykker drejehjullet til højre på kommer vi ind i samme menu som vi startede med, og her kan vi også se hvor meget plads der er på harddisken i CIC enheden.

BMW_CIC_MUSIK.16Medium.JPG

Vælger du menuen memory Available, kommer der dette billede frem af harddisken, og information om hvor meget plads der er tilbage på den indbyggede harddisk i CIC enheden.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46, Deljeh

Sv: Sådan lægger du musik ind på din BMW CIC harddisk 12 år, 5 måneder siden #2729

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Tak for en fin beskrivelse, jeg tvivler på om jeg får brug for den.

Jeg er den lykkelige ejer af combox i min E61. Derfor lægger jeg ikke musik ned på harddisken, jeg vil 100 gange hellere lægge musikken ned på min Iphone og så streame musikken direkte herfra. Så hvis jeg få en ny lp ryger den direkte via Itunes på pc'en, og så videre ned på telefonen. Dels kan jeg lægge billeder ind, der passer til numrene som vises i displayet, dels har jeg altid musik med rundt når man er væk fra bilen.

Det kræver så bare at man husker telefonen når man forlader bilen.
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sådan lægger du musik ind på din BMW CIC harddisk 12 år, 5 måneder siden #2730

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nogen gange sidder jeg i bilen og har lyst til at høre en CD fra jeg var ung (Det er IKKE en 78er plade der er optaget ved at man har sat mikrofonen til hornet) så er det nemt at vælge den CD som jeg ønsker at høre med hele rækken af de nummerer jeg kender.

Nu har jeg en del Cd’er og musik på min telefon, men nogle gange ændre Itunes mit musik bibliotek, og har jeg sat en anden harddisk til computeren når jeg tilslutter min IPhone. Mangler jeg engang imellem lige den CD jeg ønsker at høre.

Jeg har stadigvæk min CD Changer siddende i bilen fra den gang jeg havde CCC navigation i bilen, og der sidder de Cd’er i som jeg nævnte ovenfor.

Men det er jo så nemt, en ønsker det på en måde og en anden på en anden måde.

Nu vi er ved snakken om at glemme sin telefon i bilen, irriterer det mig grænseløst at jeg ALTID glemmer min telefon i bilen når den er sat i snap in adapteren. Så indrømmet det er ikke meget jeg bruger min snap in adapter.

Det er så grænseløst irriterende at jeg har (spurgt til) og (arbejder) på at få lavet en påmindelse på CIC systemet at min telefon sidder i Snap in adapteren når jeg forlader bilen. Mere om dette senere hvis det lykkes.

Men det kunne være smart at denne sang nedenfor spillede når telefonen sad i Snap in adapteren og tændingen blev slukket, og i det øjeblik jeg åbnede døren kom brudstykket 55 sekunder inde i videoen.

Det næste bliver vel at stokken selv kommer frem i døren.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af kenn.

Sv: Sådan lægger du musik ind på din BMW CIC harddisk 11 år, 1 måned siden #4820

hej Kenn
hvis man gerne vil have sin musik ud fra hardisken igen hvad er så nemmest at gøre
vh. henrik

Sv: Sådan lægger du musik ind på din BMW CIC harddisk 11 år siden #4828

• hln
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Henrik,

på billede 6 i beskrivelsen fra Kenn er import/export menuen vist. Her kan du vælge "backup music on USB" for at gemme indholdet på en USB.
Bemærk at du får musikken ud i et .BR4 format. Hvis du blot skal importere i en anden BMW med CIC kan du gøre det, men hvis du skal bruge til andet formål skal du konvertere det til f.eks. .MP3 for at kunne afspille det.

/Henrik
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: Sådan lægger du musik ind på din BMW CIC harddisk 11 år siden #4831

hej
tak for svaret og desvære er det ikke BMW jeg kommer i næste gang men en Mercedes W205 C220 stw.
men har stadig BMW til privat men der har jeg ikke så fint anlæg.
hvad gør jeg så hvis jeg skal kunne bruge den i usb stik i anden bil hvorledes kan jeg lave det format fra cic hardisken om til noget jeg kan bruge i andre biler.
vh. henrik
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.40 sekunder