Sv: BMW Test og diagnose.
Hvor er det ærgerligt at efterhånden som de forskellige BMW modeller får nogle år på bagen så ender der en del af de biler hos bilejere som slet ikke ved hvad det kræver og endsige koster at have en forholdsvis højt udviklet bil kørende. Såfremt der skulle dukke nogle problemer op.
Bevares det koster en dyr investering både i udstyr og tidsmæssigt at kunne udføre en BMW test og diagnose der også kan bruges til noget. Dette indlæg er startet for 2 år og 3 måneder siden og er stadigvæk meget aktuelt. Jeg er lige ved at skrive at det er aktuelt som aldrig før.
Men hvor er det synd at der er en del nyere BMW ejere der ikke forstår dette. Jeg kan godt forstå at man forsøger at få udført sit problem billigst muligt, men er det nu også så billigt at ende op med at skifte en masse gode dele, for til sidst at håbe man rammer rigtigt?.
I min optik er det super ærgerligt. Ikke bare at man smider en masse gode og brugbare dele ud, for sammen med dem ryger der også en anselig pose penge med. De kunne så være brugt på en hel del sjovere ting.
Jeg har netop oplevet denne scene på et andet forum. Der er en der spørger og så sidder der en og kommer med nogle forslag. Forslag der er grebet ud af luften, og faktisk virker som rene gæt. Spørgeren finder så en der kan sætte en tester på, men testen viser intet. Det har jeg nu svært ved at forså for der kan måles med scoop og tjekkes værdier for stort set alt på bilen. Man skal selvfølgelig bare vide hvordan man gør det. Men efter det har man så skiftet de dele som der var en der greb ud af luften og kom med som forslag. Der røg de første 1000 kr. Sedler ud. For fejlen er ikke fundet endnu.
Dette er det helt klassiske eksempel på hvordan rigtigt mange BMW ejere går helt galt i byen i jagten på at spare penge en en rigtig og brugbar BMW Test og diagnose.
Hos mobilteknik har vi brugt den fornødne tid og pose penge det kræver at kunne foretage disse test. Skulle der dukke noget op som vi ikke lige kan løse trækker vi en BMW diagnose tekniker ind på værkstedet. For fejlen skal selvfølgelig findes. Dette er ikke gratis men det er stadigvæk langt billigere end at blot skifte gode dele ud i blinde.
Vi har nogle få. Men meget kompetente folk vi har samarbejde med. Der er en i Ringkøbing og en i Kolding. Det ved også hvad det drejer sig om når man tilbyder en komplet BMW Test og diagnose.
De har som os investeret en masse tid og penge på at finde fejl og afhjælpe dig med dem. Faktisk er de også nørder med deres arbejde, og det er en rigtig god start på løsningen af et givent problem.
Det er derfor vi henviser til dem. Såfremt du måtte komme fra Jylland.