Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Station til Apple iPhone.
(1 viser) (1) Gæst
Alt monteret udstyr lyder rigtigt smart men hvordan virker det, I dette forum her kan du se nogle videoer eller læse nogle beskrivelser af udstyr.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Station til Apple iPhone.

BMW Station til Apple iPhone. 12 år, 7 måneder siden #2255

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator

BMW Station til Apple Iphoneâ„¢.

Har man ikke fabriksmonteret navigation eller Bluetooth I sin BMW fra BMW fabrikken har man hos BMW fået udviklet denne aktive holder som de kalder. BMW Station til Apple Iphone™. Den giver mulighed for at lade sin Iphone op og tale håndfrit.

Dog er der ikke tale om en Bluetooth løsning men en løsning som giver mulighed for at tale håndfrit når telefonen sidder i holderen.

I forbindelse med monteringen af denne holder, har man hos BMW udviklet en applikation der hedder BMW LINK som man selvfølgelig bør have på sin Iphone, for at få alle funktioner til sin rådighed.

Men hvor smart er denne BMW Station til Apple Iphone™.så at have i sin BMW?

BMW_LINK_APPLE.1Medium.JPG

Her sidder holderen monteret i en BMW E87 og som det ses sidder den monteret i midten af instrumentbordet. Der sidder normalt et lille aflæggerrum som man udskifter til denne lille hylde, som man montere holderen på.

BMW_LINK_APPLE.2Medium.JPG

Så læner vi os frem i sædet så vi kan se hvad det er for en holder vi taler om, det er nemlig et af de problemer der med placeringen af denne holder, den sidder langt væk fra føren, og alt betjening skal laves på selve telefonen.

BMW_LINK_APPLE.3Medium.JPG

Skal man ringe til et godt nummer, bruger man telefonens display. Skulle man gøre dette uden at den sidder i holderen, ja så er det ikke håndfri. Ej heller om man lægger telefonen i lommen. For den fungere kun som håndfrit sæt når telefonen sidder monteret i holderen.

BMW_LINK_APPLE.4Medium.JPG

Den udviklede applikation BMW LINK har til gengæld nogle nemme menuer, som man ikke skal bruge så meget tid på at vælge imellem.

BMW_LINK_APPLE.5Medium.JPG

Nu skulle man så tro at den fabriksmonterede radio i bilen skiftede over til den lydkilde som vi har valgt på vores isatte Iphone 4 men den spiller lystigt videre på P3 (Radio)

BMW_LINK_APPLE.6Medium.JPG

Det er nok det første der rammer mig først, (udover ryggen i sædet, da jeg skal rykke mig helt frem hvergang jeg skal lave nogle valg på telefonen) nemlig at man slet ikke har intrigeret denne løsning bedre, når man tænker på at der er tale om et originalt BMW tilbehør. For som det ses på billedet er holderen og bilen radio 2 separate løsninger, og det bliver det så ved med at være.

BMW_LINK_APPLE.7Medium.JPG

Når man ønsker at benytte sin applikation på telefonen skal man først godkende, den samme tekst og ansvarsskrivelse igen og igen og igen. Lav nu en opsætning hvor jeg kan acceptere at det er mit ansvar, og så er det ønskede kilder åbne uden at jeg skal godkende først, fuldstændig som med et håndholdt navigationssystem. (Det er så tåbeligt)

BMW_LINK_APPLE.8Medium.JPG

Vi rykker lidt frem i sædet igen, så vi kan læse hvad det er de skriver.

BMW_LINK_APPLE.9Medium.JPG

Tror ikke jeg behøver at skrive mere om denne evige godkendelse.

BMW_LINK_APPLE.10Medium.JPG

Her er vi så kommet ind i menuen musik, og der kan vi så vælge de kunstnere og sange som vi har lyst til at høre lige nu.

BMW_LINK_APPLE.11Medium.JPG

Så starter vi musikken og det eneste der spiller nu er telefonen, så hvad blev der lige at den intrigerede originale BMW løsning?

BMW_LINK_APPLE.12Medium.JPG

Joo den intrigerede del af den originale BMW Station til Apple Iphone™ skal vi selv sørge for, da radioen skal sættes hen på AUX indgangen for at få lyden ud i bilens højtalere.

BMW_LINK_APPLE.13Medium.JPG

Så kom der rock i synagogen, og indrømmet det lyder faktisk ok, og havde bilen et større højtalere system monteret, ville jeg gå så langt til at skrive det var godt.

Men.

Hvorfor leverer man et originalt BMW produkt^’ der ikke er intrigeret mere i bilen, og hvorfor levere man denne løsning uden mulighed for at betjene enheden, andre steder end på den monterede telefon i midten af instrumentbordet.

Det værste er næsten at man kun har håndfri når telefonen sidder monteret i holderen, og man skal række sig frem for at trykke svar på telefonen når den ringer, prøv så lige at sætte dig ind i situationen, man skulle ringe til en kontakt der ligger på telefonen.

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Station til Apple iPhone. 12 år, 7 måneder siden #2257

• PalleRaaa
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Helt enig. Det er et håbløst system og BMW burde lade Brodit og de andre om at lave en holder til telefoner når de ikke er mere integrerede. På den anden side får man navigation, musik, håndfri og så meget andet for et par tusind i forhold til 30.000+ hvis man sammenligner med Business Navigation.

Sv: BMW Station til Apple iPhone. 12 år, 7 måneder siden #2260

• sonderkaer
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn,

Ja, det er så min bil. Jeg er enig med mange af Kenns holdninger, og mener også det er rimelig håbløst i forhold til, hvad man ellers kan få. Men som en anden siger, så koster det ca. 10% af hvad den rigtige originale løsning koster og hvis alternativet var en Parrot, synes jeg dog denne løsning er lidt bedre, da mine erfaringer med Parrot ikke er fantastiske.

Vigtigst for mig var at få lovlig mobil og streame musik, og det fik jeg her. Men hvem ved, det kan jo være man en dag skifter telefon, og så må jeg til at finde et nyt system, for denne holder virker kun til Iphone 4. Så må vi se hvad Kenn kan tilbyde der.

Sv: BMW Station til Apple iPhone. 12 år, 7 måneder siden #2263

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu var min tilgang til dette BMW produkt, at det var smart og ikke mindst en mulighed for at få et håndfri til en fornuftig pris, hvor alle kunne være med. Men indrømmet skuffelsen var stor da man ikke har lavet det som en Bluetooth løsning.

Jeg er i gang med at undersøge et komplet BMW CIC anlæg for en kunde der har en Dansk købt og indregistreret BMW E87 fra ny, så den har heller intet udstyr og manuelt klima fra BMW fabrikken.

Så hvem ved om det ikke pludseligt er muligt at få eftermonteret hele pakken, dog ikke til denne hold i ryggen pris.

Det ville bare være en gennemført løsning ikke mindst trafiksikkerhedsmæssigt hvis man kunne bevare sine indgående telefonopkald på radioen eller på et eftermonteret rat.

Men det havde nu ikke kostet mange kroner at montere en Bluetooth chip i boksen også, men til prisen er det sikkert en ok løsning

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Station til Apple iPhone. 12 år, 7 måneder siden #2267

• sonderkaer
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Glæder mig til at se prisen, for det er jo næste skridt når telefonen jo også skal skiftes på et tidspunkt... men enig, det er sgu ikke helt bmw standard...
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.45 sekunder