BMW original Alarm.
En af de store fordele der er ved at have en BMW alarm monteret i sin BMW er selvfølgelig at den overvåger bilens imens den holder parkeret. Samtidigt giver den en sikkerhed for at man bliver alarmeret såfremt nogen bryder ind i bilen. Og det giver i sagens natur en god tryghed at vide.
Før i tiden var der rigtig mange bilejere der fik monteret en alarm monteret i bilen, men efter at der kom fabriksmonterede startspærre systemer i bilen fra bilfabrikkerne, gik monterningerne langsom men sikkert ned. desværre sikre en startspærre ikke imod at man smadrer en rude og tømmer bilen for værdier. Eller slet og ret fjerner navigationssystemer, klimapaneler og hvad der ellers er mulighed for at sælge for tyven igen. (Det er derfor vi ikke køber brugte dele, andre steder end hos ophuggere.) For vi vil ikke støtte de tyveknægte.
Det er i grunden mærkeligt at forsikringsselskaberne kræver på en kasko forsikring i dag at bilen er udstyret med en 3 kredsstartspærre, men intet krav har om at bilen skal være udstyret med en alarm. For ser man på de udgifter man har som forsikringsselskab og ikke mindst de berørte bilejere. Er det en god og fornuftigt forretning at sikre sig i bilen.
Et af de største argumenter man ofte hører når snakken falder på at få monteret en originale BMW alarm er at, der ofte er problemer med fejlalarmer. Og lad os prøve at dokumentere den myte for det er og bliver en myte.
Jeg har haft en alarm i alle de BMW er jeg har haft, og en gang har jeg været ude for at få en fejlalarm, det var i min E53 X5 fordi jeg havde fået motorvasket min bil, og der var kommet fugt i motorhjelmskontakten. Det er den eneste gang jeg har oplevet en fejlalarm i de BMW er jeg har haft.
For en del år siden var der en del biler monteret med alarmer af en meget ringe kvalitet, men den tid er overstået. Så i dag ville alle kikke hvis og når en bil alarm går i gang med at larme. Og det ville i hvert fald få en tyv til at stikke af igen.
På værkstedet har vi monteret en del originale BMW alarmer i kundebiler. Desværre er det ofte i forbindelse med at kunden har haft indbrud i sin BMW og har, måtte undvære den.
Tænker man på hvad det koster af tid og ærgrelser, at skulle undvære sin BMW efter et indbrud er investeringen i en original BMW alarm lille
På min (nye) BMW E87 er der netop blevet monteret en original BMW alarm. for der skal man ikke have lov til at tømme bilen, uden af jeg bliver gjort opmærksom på at der bliver pillet ved bilen, det samme gælder selvfølgelig min BMW E61 som også har en original BMW alarm monteret.
Det giver en rolig nattesøvn.