Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Combox E / X serien
(1 viser) (1) Gæst
Alt monteret udstyr lyder rigtigt smart men hvordan virker det, I dette forum her kan du se nogle videoer eller læse nogle beskrivelser af udstyr.
  • Side:
  • 1

EMNE: BMW Combox E / X serien

BMW Combox E / X serien 12 år, 11 måneder siden #1605

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW Combox E / X Serie

Nu må det være på tide at lave en beskrivelse på de 2 modeller af BMW Combox der findes til en BMW E og X serie.

Der er 2 typer af denne BMW Combox Media og Combox Telematics og for at fjerne enhver tvivl om det sidder i den BMW du har købt, som er leveret med BMW CIC skal den være fra september 2010 for at være født med en Combox.

Er din BMW fra før september 2010 har du et ULF / MULF modul som også findes i 2 modeller. Kort beskrevet et med mulighed for at monteret et simkort og et uden. Og har bilen SOS knap er det en boks med mulighed for simkort, og BMW Assist.

Har du en BMW X serie sidder der en BMW Combox monteret fra BMW fabrikken fra oktober 2010 for X-serien.

Combox Media

Album billeder (med 6FL funktion) USB
Bluetooth Audio
Internet (web browser)
6NR Connected Drive (BMW Apps, BMW Plugin, Video afspilling)

Denne Combox bruger din telefons Gateway for at komme på nettet, og har defor ikke mulighed for at have et simkort monteret.

Combox Telematic

- Album Art Covers (Med the 6FL option) USB
- Bluetooth Audio
- Internet (web browser)
- BMW Assist (Kun for denne Telematics)
- 6NR Connected Drive (BMW Apps, BMW Plugin, Video afspilling)

Denne Combox benytter det monterede (isatte) simkort for at bruge BMW Assist. (Som vi desværre ikke kan tilmelde os i Danmark)

Dette er hvad det kræver af få BMW Connected og alle de andre funktioner som du læse mere om her www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...melse-af-bmw-e61-cic og som jeg har monteret I vores egen BMW E61

Har du BMW CIC monteret i din BMW og er den er leveret fra BMW fabrikken før september 2010 kan du ikke få de beskrevet funktioner uden af skifte dit BMW MULF modul ud med en BMW Combox. De originale BMW Værksteder kan godt montere dette i din BMW men desværre kan de ikke kode (flashe) modulet.

Så du kan bruge BMW Connected og gå online fra din BMW.
Så skulle det gerne være nemmere at finde hoved og hale i hvad der sidder monteret i din BMW.

BMW_ULF.2.jpg

BMW MULF 2 modul.

BMW-ComBox.jpg

BMW Combox.

BMW Combox giver med BMW Connected applikationen også mulighed for at se hvor man har parkeret sin BMW. Hvis den har været i Snap In adapteren da man parkerede bilen. Det virker ikke som en sporring så hvis bilen er blevet flyttet at man så kan se hvor den befinder sig lige nu.

Det kræver det smarte BMW Assist. (Som desværre ikke er muligt at tilmelde sig i Danmark) Her kan du se mere om BMW Assist. www.mobilteknik.dk/forum/10-bmw-teknik-h...r-det/173-bmw-assist

En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Combox E / X serien 12 år, 10 måneder siden #1691

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Det er utrolig hvor spennende disse nye funksjonene er, Kenn.

Jeg har et spørsmål vedr. bruk av Combox i E60/E61. Min E60 har BMW Assist, men i følge en del kilder er det ikke mulig å ettermontere Combox Telematics i en E60/E61. Er dette virkelig tilfellet? Combox Media er jo ingen dårlig alternativ, men det er jo alltids kjekt å ha alle funksjoner funksjonible selv om BMW Assist heller ikke er tilgjengelig i Norge.

Sv: BMW Combox E / X serien 12 år, 10 måneder siden #1694

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

De CIC systemer vi montere på værkstedet er fuldt kodet og giver fuld adgang til det som er muligt med en Combox. Hvis vi monterede en Combox Telematics kunne vi ikke bruge andre funktioner end dem der er med en Combox Media.

Men når det er skrevet bliver det vildt spændende at følge den udvikling der sker med de Combox(e) for mon ikke der pludselig, er en der finder på at lave en software der kan bruges med en Combox Telematics. Men indtil der er der ikke nogen ide i at montere andet end en Combox Media.

Jeg har så mange smarte funktioner med den Combox Media jeg har i min egen BMW E61. så jeg savner faktisk ikke mere, men det ville være smart om man kom i gang med at lave BMW Assist som vi kunne bruge i norden. Det ville jeg heller ikke komme til at savne for det sad i bilen inden de kunne oprette mig som kunde..

Hvis og når der nogensinde kommer et nordisk BMW Assist center, bliver det nok kun for den nyere BMW F serie. Men jeg er sikker på at vi er mange BMW ejere der gerne ville have det som en mulighed i vores BMW også.

Så vi må vente og se hvad der sker.

Sv: BMW Combox E / X serien 12 år, 10 måneder siden #1696

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Da er det like greit å kun gå for en "enkel" Combox Media. Jeg reiser nedover til Danmark innen et par mnd og har nok allerede Media innstallert innen da, men en Snap-in adapter ombygg hadde ikke vært dumt.

Sv: BMW Combox E / X serien 12 år, 10 måneder siden #1699

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Du må vente med at få det monteret til du kommer herover, så må vi montere den fulde Combox pakke i din BMW. Det er alle pengene værd.

Lad mig vide hvornår din vej falder forbi, så kan jeg have et Combox system klargjort til du kommer, inden længe er BMW CIC systemet opdateret med nyeste software og klar til at blive monteret.

Det betyder at man ikke skal vente på at CIC systemet får lagt ny software og kort ind, når det er monteret i bilen. Det er nemlig sket inden det bliver monteret.

Det tager nemlig en del timer når CIC navigations systemet og Combox skal opdateres med software.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder